هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 11:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 22 آذر 1401 ساعت 15:41
سه شنبه 22 آذر 1401 15:15 ساعت
2022-12-13 15:41:01
شناسه خبر : 363225
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: والله قسم آن چیزهایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیزهایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم، ما امروز موشک‌هایی داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: والله قسم آن چیزهایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیزهایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم، ما امروز موشک‌هایی داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند.

گروه سیاسی-رجانیوز: سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جشنواره شهید وزوایی که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، آرمان‌خواهی و حق‌طلبی را از خصوصیات دانشجویی برشمرد.

 

به گزارش رجانیوز؛ سردار تنگسیری در ادامه سخنرانی خود افزود: دشمن فرامنطقه‌ای در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس باید از روی جسد ما رد بشود تا دستش به کشور برسد. دشمن باید بداند و می‌داند که برای نابودی ما ناتوان است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که دشمن تلاش می‌کند، اما به نتیجه نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: در گذشته با وجود اینکه دست ما در درگیری مستقیم با آمریکا خالی بود، اما خداوند شش عملیات موفق در دریا نصیبمان کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس بیان کرد: به چندین زبان دنیا خلیج فارس را به همین نام یاد می‌کنند که در اسناد تاریخی موجود است. تا سال ۱۳۵۵ هجری شمسی بحرین متعلق به ایران و کویت خیمه‌گاه نادرشاه بود. ما دشمنان را مجبور می‌کنیم که خلیج فارس را «خلیج فارس» بنامند.
 
دریادار تنگسیری با بیان اینکه امروز با تاریخ و غیرت یک ملت نمی‌توان احساسی برخورد کرد، اظهار داشت: پرچم، کشور و دین ما باید به یادگار بماند.
 
فرمانده ندسا افزود: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال در خلیج فارس ماندند و در این منطقه فعالیت کردند؛ این به خاطر اهمیت خلیج فارس است. ساخت یکی از قلعه‌های آن‌ها ۳۵ سال طول کشید و مجموعاً سه قلعه دفاعی در منطقه بنا کردند؛ با وجودی که در آن دوران، نفت و گازی هم نبوده است.
 
وی اضافه کرد: در پایان قرن نوزدهم انگلیسی‌ها به منطقه آمدند که ابتدا ایرانی‌ها را از تنب بزرگ و تنب کوچک خارج کردند و خود در آن منطقه ماندند؛ سپس جای خود را به آمریکایی‌ها دادند. یک ناوشکن آمریکایی در هفته ۲ میلیون دلار هزینه دارد و این هزینه‌ها را می‌کنند تا در منطقه بمانند. حضور این‌ها به تریلیون دلار می‌رسد.
 
بخواهیم به تاریخ برگردیم، وضعیت برای کشور‌های عربی بد می‌شود
سردار تنگسیری گفت: بیشترین عمق خلیج فارس بین سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسی است و این جزایر در منطقه بسیار مهمی واقع شده‌اند. ما اگر ابوموسی را از دست بدهیم، جزیره سیری را هم که محل استخراج نفت و گاز ایران است از دست می‌دهیم؛ اگر جزیره سیری را از دست بدهیم، تنب بزرگ هم از دست می‌رود، جایی که بهترین صیدگاه ماهی است، جزیره بر آب‌راه ورودی و خروجی تسلط دارد و بهترین جا برای پایگاه زیردریایی است. وقتی جزایر از دست برود، خلیج فارس را از دست داده‌ایم و تسلطی بر آبراه‌ها نداریم؛ لذا دشمنان باید از روی نعش ما ایرانیان رد بشوند تا بتوانند خاک و جزایر ما را تسخیر کنند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: این جزایر ایرانی است و شناسنامه ایرانی دارد و اگر بخواهیم به تاریخ برگردیم، وضعیت برای کشور‌های عربی بد می‌شود.
 
آنچه را که اجداد ما به نام ایران نگه‌داشتند، نمی‌گذاریم از دست برود
وی تصریح کرد: وقتی پرچم کشتی انگلیسی را در خلیج فارس پایین کشیدیم، صیادان عربی که صحنه را دیدند، گفتند «ایرانی بطل»؛ یعنی ایرانی قهرمان است. آنچه را که اجداد ما به نام ایران نگه‌داشتند، نمی‌گذاریم از دست برود؛ همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم.
 
دریادار تنگسیری گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، هر کجا صدام کم آورد، دشمنان به خلیج فارس آمدند و سکو‌های نفتی ما را زدند. آن‌ها دو هزار بار خارگ را بمباران کردند. سکو‌هایی را که صدامیان قادر به زدنش نبودند، آمریکایی‌ها زدند؛ مثل سکو‌های نصر و رشادت.
 
فرمانده ندسا افزود: آن‌ها پرچم آمریکا را روی ناو‌ها و کشتی‌های خود زدند و وارد خلیج فارس شدند. یکی از کشتی‌های آنان به نام بریجتون (Bridgeton) با ظرفیت سه باند بالگرد به خلیج فارس آمد که ۱۶۰ خبرنگار به همراه خود داشت و پنج ناو آن را اسکورت می‌کردند. چند روزی تبلیغ کردند که ما به خلیج فارس آمده‌ایم و ایران نمی‌تواند کاری کند؛ اما امام (ره) فرمودند که کشتی که آمریکایی‌ها این‌همه برایش تبلیغ می‌کنند باید از بین برود.
 
تنگه هرمز تا زمانی باز است که ما هم از آن استفاده کنیم
وی ادامه داد: در جایی که دشمنان فکرش را نمی‌کردند، چند تن از دلاوران نیروی دریایی سپاه، پنج مین دریایی کار گذاشتند و کار خدا بود که برای ناو‌های اسکورت اتفاقی نیفتاد؛ چون اگر ناو اسکورت روی مین می‌رفت، خبرنگاران متوجه نمی‌شدند. در نهایت سمت راست کشتی بریجتون با مین برخورد کرد و در بدنه‌اش شکاف ایجاد شد، خبرنگاران هم فرار کردند و شناور‌ها از کشتی دور شدند؛ آن کشتی به‌طور کامل غرق شد و هیمنه آمریکا در هم شکست.
 
سردار تنگسیری در ادامه با اشاره به تهدیدات دشمنان تأکید کرد: تنگه هرمز تا زمانی باز است که ما هم از آن استفاده کنیم. ما نمی‌خواهیم تنگه هرمز را ببندیم، اما اگر روزی تنگه هرمز را روی کشتی‌های ما ببندند، اجازه نمی‌دهیم کسی از آن عبور کند و قادر به این کار هستیم.
 
فرمانده ندسا تصریح کرد: جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال تحریم به دستاورد‌های بزرگی رسیده است، سرعت شناورهای ما سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی است، بدنه و امکانات شناورهای ما نیز همگی داخلی هستند؛ در‌حالی‌که قبل از انقلاب امکان ساخت قایق نداشتیم.
 
وی تصریح کرد: موشک‌هایی داریم که آمریکا فکرش را هم نمی‌کند و آنچه را در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم، نمونه کوچکی از داشته‌های ماست. دشمنان هنوز نتوانسته‌اند روی قایق‌های هشت متری موشک نصب کنند، اما ما توانستیم.
 
در خلیج فارس آب بین‌المللی نداریم
دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد: ۲ بار آمریکایی‌ها و ۲ بار انگلیسی‌ها در خلیج فارس به زانو درآمدند. ما در مقابله با آمریکایی‌ها ۹ شهید دادیم؛ اما از آن‌ها بیش از ۵۰ کشته گرفتیم. در قبال این ۹ شهید، آمریکایی‌ها ۹ سیلی خوردند. بار‌ها آمریکایی‌هایی که به خلیج فارس آمدند در مقابل نیرو‌های ما خود را خیس کردند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تأکید کرد: در خلیج فارس آب بین‌المللی نداریم؛ این آب‌ها یا متعلق به ما است و یا برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و لذا بیگانه در این منطقه جایی ندارد.
 
انتهای پیام/