هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 13:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت 17:06
پنجشنبه 17 آذر 1401 16:34 ساعت
2022-12-8 17:06:27
شناسه خبر : 363105
دولت سیزدهم این سنت حسنه را به خوبی پس از سال‌ها اجرا کرد و توانسته است گفت‌وگوی خوبی با نسل جوان داشته باشد تا زبان مشترک بین آنها با دولت شکل بگیرد. زبان مشترکی که میتواند کلید حل بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها باشد.
دولت سیزدهم این سنت حسنه را به خوبی پس از سال‌ها اجرا کرد و توانسته است گفت‌وگوی خوبی با نسل جوان داشته باشد تا زبان مشترک بین آنها با دولت شکل بگیرد. زبان مشترکی که میتواند کلید حل بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها باشد.
گروه سیاست-رجانیوز: به گواه کارشناسان و تحلیلگران، شورش‌های اخیر، جنگ ترکیبی دشمنان ملت علیه تمامیت ایران بوده است. دشمنان در ا ین جنگ ترکیبی همه ظرفیت‌های خود را به میدان آوردند و از هرچه که در سبد خود داشتند برای براندازی و تجزیه ایران استفاده کردند. 
 
یکی از ارکان مورد توجه توسط جریان ضدانقلاب استفاده ابزاری از دانشجویان و به آشوب کشیدن فضای علمی-فرهنگی دانشگاه‌ها بود. از روزهای اول مهرماه و با آغاز سال تحصیلی، لیدرهای اصلی با همراهی دانشجویان فریب‌خورده دست به تحصن و آشوب‌هایی زدند که به سرعت باعث دوقطبی شدن فضای دانشگاه‌ها شد. البته در این اوضاع به‌هم‌ریخته، سخنگوی دولت با تصمیمی شجاعانه، دانشگاه به دانشگاه به تبیین شرایط روز برای دانشجویان پرداخت. اما همچنان حضور مسوولان دولتی در میان دانشجویان امری ضروری بنظر می‌رسید.
 
به گزارش رجانیوز؛ مراسم ۱۶ آذر امسال نیز تحت تاثیر بلواهای ماه‌های اخیر، از اهمیت بسیاری برخوردار بود و با توجه به تجربه دولت قبل به خصوص بعد از آبان ۹۸، پیش‌بینی‌ها از حضور کم‌رنگ دولتمردان در مراسم‌های روز دانشجو خبر می‌داد. 
 
در آذر ۹۸ پس از اغتشاشات آبان‌ماه، حسن روحانی، رئیس جمهور وقت تصمیم بر عدم شرکت در مراسم‌های دانشجویی گرفت. البته وی ۱۸ آذر در یک مراسم فرمایشی در دانشگاه فرهنگیان که یک دانشگاه غیرسیاسی و فاقد تشکل است حضور یافت!
 
خالی کردن میدان توسط دولتمردان، با انتقاد تند دانشجویان مواجه شد و کار به آنجا رسید که بسیج دانشگاه شریف طی نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری از عدم حضور اعضای کابینه دولت برای پاسخگویی به دانشجویان گله کرد. در نهایت با دستور دفتر رهبری به رئیس جمهور، علی ربیعی، سخنگوی دولت در مراسم روز دانشجوی دانشگاه شریف حاضر شد.
 
 
در آن سال فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد دولت دوازدهم نیز تنها وزیر کابینه حسن روحانی بود که به دانشگاه رفت و با حضور در دانشگاه الزهرا به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
 
در آذر ۱۴۰۱ اما شرایط متفاوت بود. رئیس جمهور دولت سیزدهم با حضور در دانشگاه تهران پاسخگوی سوالات و انتقادات دانشجویان بود. حضور در بین دانشجویان آنقدر برای آیت‌الله رئیسی اهمیت داشت که حضور در این مراسم انتقادی را به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ترجیح بدهد. 
 
 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز همچون یک ماه گذشته به میان دانشجویان رفت. او که به دعوت بسیج دانشگاه علم و صنعت، سخنران مراسم ۱۶  آذر بود به سوالات و دغدغه‌های دانشجویان پاسخ داد.
 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر عضو کابینه دولت سیزدهم بود که به دعوت دانشجویان دانشگاه الزهرا به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
 
معاونین رئیس جمهور نیز حضور پررنگی در مراسم‌های روز ۱۶  آذر داشتند. میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری، استخدامی کشور در دانشگاه علامه حضور یافت و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با دانشجویان دانشگاه شاهد دیدار کرد.
 
البته قرار بود انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کند و نشستی برای گفت‌وگوی ایشان با دانشجویان تدارک دیده شده بود که این مراسم لغو شد. 
 
دانشگاه امیرکبیر اعلام کرده است که علت لغو برنامه سخنرانی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، عدم توانمندی در تأمین امنیت جانی او بوده است.
 
معاون اول رئیس جمهور نیز که به دلیل حضور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی امکان حضور در مراسم‌های دانشجویی را از دست داده بود، عصر روزگذشته با حضور در دانشگاه علم و صنعت به همراه وزیر علوم ضمن شرکت در جلسه شورای دانشگاه، از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید کرد و ضمن گفتگوی صمیمانه با دانشجویان، در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنها قرار گرفت. دانشجویان مستقر در خوابگاه نیز در این دیدار سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف با دکتر مخبر مطرح کردند.
 
 
حضور مسئولان دولتی در دانشگاه‌ها و توجه به سخنان دانشجویان یکی از مطالبات مهم رهبری بوده است.
 
ایشان در ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در دیدار رمضانی خود با دانشجویان فرمودند: «یکی از مطالب دیگری که گفته شد، مسئله‌ی حضور مسئولان در دانشگاه است. این اشکال کاملاً وارد است. من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤسای سه قوه، مسئولین میانی، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهای مسلح؛ اینها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرفهای گفتنىِ دانشجوها را بشنوند. و من به شما عرض بکنم؛ آنها هم برای دانشجوها حرفهای گفتنی زیادی دارند. هیچ چیزی جای این گفتگوی رو در رو و چهره به چهره را نمیگیرد... این کار تأثیر دارد؛ هم آنها میشنوند، هم میشنوانند. خیلی از مطالبی، ابهامهائی، سؤالهائی که امروز در ذهن نسل جوان ما در جریان است، در توضیحات مسئولین، این سؤالها پاسخ داده خواهد شد؛ ابهامها و گره‌ها باز خواهد شد. من الان هم از همین جا به مسئولین سفارش میکنم که در جلسات دانشجوئی شرکت کنند؛ بیایند، بشنوند از دانشجوها، و بگویند به دانشجوها.»
 
دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل پس از سال‌ها دوباره باب گفتگو میان حاکمیت و دانشجوها را بازکرده و توانسته است گفت‌وگوی خوبی با نسل جوان داشته باشد تا زبان مشترک بین آنها با دولت شکل بگیرد. زبان مشترکی که میتواند کلید حل بسیاری از مسائل و دغدغه‌ها باشد و ذهن جوان ایرانی را از چنگال رسانه‌ای دشمن خارج کرده و با واقعیت‌های امروز آشنا کند.