هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 02:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 14 آذر 1401 ساعت 17:36
دوشنبه 14 آذر 1401 17:10 ساعت
2022-12-5 17:36:54
شناسه خبر : 363056
همزمان با فراخوان اتحادیه‌های مختلف و شروع اعتصابات و اعتراضات در انگلیس، ناظم زهاوی، رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا گفت که دولت در صورت نیاز برای مهار اثرات اعتصاب بخش‌های عمومی، از ارتش  کمک خواهد گرفت.
همزمان با فراخوان اتحادیه‌های مختلف و شروع اعتصابات و اعتراضات در انگلیس، ناظم زهاوی، رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا گفت که دولت در صورت نیاز برای مهار اثرات اعتصاب بخش‌های عمومی، از ارتش کمک خواهد گرفت.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: در پی افزایش هزینه‌های زندگی و تورم دورقمی در انگلیس، اتحادیه‌های کارگری و مشاغل مختلف دست به اعتصاب و اعتراض زندند و طبق فراخوان‌های مختلف این اعتراضات در آستانه سال نو میلادی به اوج خواهد رسید. همچنین همزمان با بحران انرژی بسیاری از مردم قادر به تامین غذای مورد نیاز اولیه خود نیستند و بین گرم کردن خود در فصل سرما و تامین ما یحتاج روزانه بالاجبار باید یک مورد را انتخاب کنند.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از یورونیوز؛ ناظم زهاوی، رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا روز یکشنبه ۴ دسامبر گفت که دولت در صورت نیاز برای مهار اثرات اعتصاب بخش‌های عمومی، از ارتش کمک خواهد گرفت.

 
وزیر مشاور در کابینه انگلیس با بیان اینکه آن‌ها نگاهی به ارتش و نیروی واکنش ویژه دارند، گفت که نیروهای ارتش می‌توانند در صورت لزوم جای «رانندگان آمبولانس‌ها» را پر کنند.
 
انگلیس در حال حاضر با موجی از اعتراض‌ها و اعتصاب‌های کارگران و کارمندان روبروست که نسبت به دستمزد و شرایط کاری‌شان معترض هستند؛ پرستاران بخش‌های مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی نیز اعلام کرده‌اند که در اواخر ماه دسامبر به اعتصابات خواهند پیوست.
 
دولت انگلیس بارها خواستار پایان دادن به اعتصاب‌ها شده و اعلام کرده که توان افزایش دستمزد کارمندان را ندارد و با پیشنهادهای ارائه شده، مخالف است.
 
بیشتر بخوانید:
 
زهاوی در گفتگو با اسکای‌نیوز نیز گفت: «پیام ما به اتحادیه‌ها این است که اکنون زمان اعتصاب نیست، زمان تلاش برای مذاکره است». 
 
موج اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها چالشی جدی برای ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا نیز محسوب می‌شود. روزنامه ساندی‌تایمز در گزارشی نوشت که نخست‌وزیر می‌تواند برنامه‌هایی را برای محدود کردن حق اعتصاب کارکنان بخش‌های دولتی از جمله کارکنان «سرویس سلامت ملی» بریتانیا، معلمان و آتش‌نشانان عملیاتی کند.
 
در همین زمینه حزب کارگر به عنوان حزب اپوزیسیون از دولت بریتانیا خواست تا با کارمندان وارد مذاکره شود.
 

 

اعتراض هزاران نفری در لندن در اعتراض به تورم و هزینه‌های بالای زندگی

 

هم اکنون معلمان در سراسر اسکاتلند در اعتصاب به سر می‌برند و صدها هزار معلم و کارمند آموزش و پرورش در انگلستان و ولز نیز خود را برای پیوستن به اعتصابات آماده می‌کنند.
 
ریشی سوناک بار دیگر ولادیمیر پوتین و جنگ اوکراین را عامل افزایش قیمت انرژی و تورم دو رقمی دانست. او همچنین از تنظیم برنامه‌هایی اضطراری، برای مهار اثرات اعتصاب‌ها در بخش‌های عمومی بریتانیا خبر داد.
 
انتهای پیام/


کلیدواژه ها »