هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 13:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 5 آذر 1401 ساعت 16:04
شنبه 5 آذر 1401 15:58 ساعت
2022-11-26 16:04:59
شناسه خبر : 362711
تیم ملی فوتبال با پیروزی مقابل آمریکا صعود خود راه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطعی خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال با پیروزی مقابل آمریکا صعود خود راه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطعی خواهد کرد.

گروه ورزشی-رجانیوز: روز گذشته (جمعه) تیم ملی فوتبال ایران توانست برد تاریخی مقابل تیم ولز به دست بیاورد تا همچنان شانس صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حفظ کرده باشد. این پیروزی باارزش در شرایطی به دست آمد که ملی‌پوشان فوتبال ایران در نخستین بازی خود از تیم انگلیس ۶ گل دریافت کرده بودند.

 
به گزارش رجانیوز؛ در حال حاضر ایران به واسطه پیروزی مقابل ولز، ۳ امتیازی است و با توجه به تساوی عجیب آمریکا برابر انگلیس، شرایط برای صعود شاگردان کی‌روش به مرحله بعدی جام جهانی بهتر از قبل شده است. در جدول گروه دوم این رقابت‌ها انگلیس با ۴ امتیاز صدرنشین است. ایران به واسطه پیروزی روز گذشته ۳ امتیازی شده و تیم‌های آمریکا و ولز هم ۲ و یک امتیاز اندوخته دارند.
 
بازی‌های هفته سوم جام جهانی مشخص خواهد کرد که کدام تیم‌ها به یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند. سه‌شنبه هفته جاری ایران به مصاف آمریکا می‌رود و انگلیس رودرروی ولز قرار خواهد گرفت. اگر ایران با هر نتیجه‌ای در این بازی به پیروزی برسد صرف نظر از اینکه چه نتیجه‌ای در بازی انگلیس با ولز کسب خواهد شد صعودش به مرحله بعدی جام جهانی قطعی می‌شود.
 
اگر ایران بتواند آمریکا را مغلوب کند و انگلیس از ولز شکست بخورد شاگردان کی‌روش ۶ امتیازی می‌شوند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی خواهد شد؛ هر چند احتمال کمی وجود دارد که این اتفاقات به طور همزمان رخ دهد؛ چرا که بعید است انگلیس نتیجه را به ولز واگذار کند.
 
دیگر نتیجه‌ای که احتمال زیادی دارد کسب شود تساوی ایران مقابل آمریکا است. در چنین شرایطی ایران ۴ امتیازی می‌شود و در صورت پیروزی یا تساوی انگلیس مقابل ولز، ایران به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کند. اگر ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد و ولز بتواند انگلیس را مغلوب کند ۳ تیم انگلیس، ولز و ایران ۴ امتیازی خواهند شد و سرنوشت صعود به یک‌هشتم نهایی با تفاضل گل مشخص خواهد شد. در این شرایط کار برای تیم ایران تا حدود زیادی سخت می‌شود؛ چرا که شکست ۶ بر ۲ ایران برابر انگلیس، تفاضل گل ایران را منفی کرده است و حتی پیروزی ۲ بر صفر مقابل ولز باعث نشد تفاضل گل ایران مثبت یا حتی صفر شود. البته اگر ولز با نتیجه ۷ بر صفر انگلیس را شکست دهد و ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد ایران راهی مرحله بعد خواهد شد. این احتمال بسیار ضعیف و رخ دادن آن نزدیک به صفر است.
 
احتمال دیگری که می‌توان در نظر گرفت شکست ایران مقابل آمریکا است. اگر این نتیجه رقم بخورد امتیازات آمریکا به ۵ خواهد رسید و ایران در همان امتیاز ۳ باقی خواهد ماند و هر نتیجه‌ای که در بازی انگلیس با ولز کسب شود ایران شانسی برای صعود نخواهد داشت.
 
با توجه به این احتمالات شاگردان کی‌روش باید مقابل آمریکا برای پیروزی به میدان بروند؛ چرا که کسب هر نتیجه‌ای به جز پیروزی می‌تواند برای کی‌روش و شاگردانش بسیار گران تمام شود.
 
منبع: ایرنا