هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 04:27
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 14:21
يكشنبه 29 آبان 1401 19:03 ساعت
2022-11-21 14:21:07
شناسه خبر : 362628
نشست خبری اولین دیدار ایران در جام جهانی، با حضور «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم‌ملی ایران و «گرت ساوت‌گیت» سرمربی انگلیس برگزار شد.
نشست خبری اولین دیدار ایران در جام جهانی، با حضور «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم‌ملی ایران و «گرت ساوت‌گیت» سرمربی انگلیس برگزار شد.

گروه ورزشی - رجانیوز: اولین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی، فردا دوشنبه سی آبان ماه برگزار می شود. نشست خبری قبل این بازی نیز با حضور سرمربی دو تیم و حضور کاپیتان ها برگزار شد.

 

به گزارش رجانیوز؛ کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر انگلیس، اظهار داشت: خوشحالم که در اینجا هستیم و قطعا فستیوال بزرگی را شاهد خواهیم بود.

 
وی افزود: انگلیس حریف مطرحی است و این دیدار برای ما بسیار مهم خواهد بود. اولین دیدار سخت است و می‌خواهیم عملکرد خوبی در بزرگترین میدان فوتبال جهان داشته باشیم.
 
سرمربی تیم ایران عنوان کرد: دیدار با انگلیس بسیار پرفشار خواهد بود. مهم نیست که در بازی اول به مصاف چه تیمی می‌روید. وقتی در یک تورنمنت کوتاه که قرار است سه بازی در مرحله گروهی داشته باشید، به میدان می‌روید، شروع مهم است.
 
این مربی پرتغالی تصریح کرد: سه بازی سخت داریم که نیمه اول آن مقابل انگلیس، نیمه دوم برابر ولز و نیمه سومش در تقابل با آمریکا خواهد بود. باید خودمان را با توجه به نوع بازی حریف‌مان و وضعیت موجود وفق دهیم.
 
 
سرمربی تیم ملی ایران توضیح داد: در سال‌های اخیر گروهی از بازیکنان نخبه و سطح بالای ایران پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. آنها تجربه زیادی اندوخته‌اند. بازیکنان نخبه ما در تیم ملی فوتبال ایران از سال ۲۰۱۴ در عضویت این تیم هستند و در همین تیم رشد و پیشرفت کرده‌اند.
 
وی گفت: زمانی که هدایت ایران را در دوره اول برعهده گرفتم، تنها یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا بازی می‌کرد، اما حالا ۱۸ یا ۲۰ بازیکن ایران در اروپا بازی می‌کنند. پس می‌توانید تصور کنید که وقتی چنین تیمی فرصت رسیدن به جام جهانی را دارد و سپس در بین بهترین تیم‌های جهان قرار می‌گیرد. بازی مقابل بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌های دنیا، رویایی است که آنها در تمام طول زندگی‌شان داشته‌اند. این لحظه خاصی برای همه است.
 
کی روش افزود: انتظارات‌ ما مثل دو جام جهانی قبل است. هر بازی برای این است که ببریم و خوب بازی کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم و اگر مسابقات را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت اولش بازی با انگلیس است.
 
وی بیان کرد: همه می‌دانند انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست. باتوجه به نتایج اخیرشان، آن‌ها شانس حضور در فینال و قهرمانی این جام هستند. طوفان فوق‌العاده‌ای از استعدادها دارند. آن‌ها موفق شدند به فینال یورو صعود کنند.
 
سرمربی ایران گفت: هرچه که از ارزش این تیم می‌توان گفت، باز هم کم است. باید در هر دقیقه بازی برنامه خودمان را داشته باشیم و با روحیه جنگندگی منحصر به فرد وارد زمین شویم.
 
وی با بیان اینکه میخواهیم به اندازه صعود امتیاز جمع کنیم، افزود: برای همه تیم‌ها آرزوی موفقیت دارم به غیر از بازی مقابل ایران! سخت است که در چنین دیدارهایی حریف را سورپرایز کرد. مهم است که در تمام طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم. ما وقتی در چنین بازی‌هایی حضور داریم، تلاش می‌کنیم که تا با تمام توان بازی کنیم.
 
کی‌روش در خصوص کمک گرفتن از مربیان انگلیسی حاضر در لیگ جزیره در خصوص تقابل با سه شیر عنوان کرد: از کسی مشورت نگرفتم. با همکارانم صحبت می‌کنم اما مکالمه‌هایی عادی است. بازیکنان انگلیسی بسیار بازیکنان خوبی هستند و نظم بالایی دارند و همیشه در قلب من هستند. من با نسل بازیکنانی مانند پل اسکولز کار کرده‌ام اما نسل جدید رویکرد عملگرانه‌ای دارند و این موضوع، آن‌ها را به تیم خیلی خوبی تبدیل می‌کند.
 
 
گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از دیدار با ایران در نشست خبری درباره بستن بازوبند وان لاو درباره حمایت از همجنسگرایان گفت: چیزی نیست که به صحبت‌های هری اضافه کنم. یک سری صحبت‌ها شده و برخی تیم‌های اروپایی درباره این ارتباط صحبت کردند. موضع ما مشخص است و امیدواریم موضوعات حل شود.
 
او درباره بازیکنانش در این دیدار گفت: همه بازیکنان حضور دارند. مدیسون هم حضور دارد. برای واکر زود است که بازی کند اما کنار تیم تمرین می‌کند. فکر می‌کنیم با توجه به روحیه خوبش می‌تواند تیم را همراهی کند. نسبت به شیوه بازیکنان برای تمرین ها راضی هستیم. انتقال خوبی برای ما بوده است. چرا که چند روز زودتر که تمرین کردیم، گرما را کنترل کردیم و بعد از ظهر ها هم خوب بود. این تمرین ها برای آمادگی فیزیکی خوب است. آماده هستیم به عنوان یک تیم با همدیگر صحبت کنیم و این کار را در مدت زمان اخیر کردیم. تیم ما تصمیم گرفته است که برای موارد بزرگ و خاص به چنین تمرین‌هایی بپردازد و این هم مورد مهمی است و فکر می‌کنیم برای افراد جوان و سراسر جهان مناسب خواهد بود که افراد را در گروه‌های مختلف همراه کردیم.
 
ساوت‌گیت درباره تصاویر این روزها از ایران و صحبت‌هایش درباره این اتفاقات و ژست انگلیسی‌ها درباره این وقایع گفت: احساس نمی‌کنم به اندازه کافی اطلاع دارم که نقطه نظری را بگویم. در جایگاهی نیستم در این ارتباط صحبت کنم. بازیکنان ایران و مدیران آن‌ها درک مناسب‌تری دارند. آن‌هادر شرایط سختی هستند اما اطلاعات بهتری دارند تا اینکه درباره این موارد صحبت کنند. اگر از ما خواسته شود که از آن ها حمایت کنیم، می‌توانیم آن را در نظر بگیریم اما تا الان درخواستی نبوده است. امیدواریم روی فوتبال متمرکز باشیم. می‌دانیم که این موقعیت سختی بوده است تا به این مرحله برسیم، با توجه به مواردی که در دوازده ماه گذشته گفته شد که فراتر از حد ما بوده است. برای آمادگی تیم فعالیت می‌کنیم و تیم هیجان زده است. این بهترین و بزرگترین زمان برای آمادگی است. هیچ کس انتظار ندارد که نتیجه تیم تغییری در این زمینه کند به خاطر وضعیتی که در ایران است.
 
 
سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره اینکه انگلستان با تیم‌های تدافعی مشکل داشته و چه رویکردی نسبت به این مساله دارد گفت: چالش ما این است که به طرفداران خودمان خاطره خوبی بدهیم. سفرهای عالی را در بازی های قبلی داشتیم و به این نقطه رسیدیم. به کشور خودمان کمک می‌کنیم که به هدف برسیم. ما در یک رکورد اقتصادی هستیم. زندگی برای ما مشکل بوده است. می خواهیم از فوتبال لذت ببرند و با ما همراه باشند و خوشی و شادی را برای‌شان ببریم. تیم ما تا حدی خلاق بوده و توانسته چالش ها را کنار بزند. باید صبور باشید و بدانید که احساس ناامیدی و یاس نمی‌کنیم و زمان می‌برد گل بزنیم. خیلی تیم‌های محکم هم نتوانستند به ایران گل بزنند.
 
ساوت‌گیت در واکنش به اینکه ایران را بعنوان اولین رقیب چطور می‌بییند؟ آیا رقیب خوبی است یا چالش سختی خواهد بود؟ گفت: ما کیفیت تیم مقابل را به رسمیت می‌شناسیم. از نقطه نظر رتبه‌بندی جهانی ایران جزو تیم‌های خوب است و گروه ما مشکل است. این خوشبینی وجود دارد، در بازی‌های اول همیشه مشکل بالا و حاشیه‌ها پایین است و همه بازی‌های ما سخت است. همه می‌خواهند بازی اول را ببرند. هدف ما صعود از گروه است.
 
وی درباره شناخت زیاد کی‌روش از فوتبال انگلیس و عملکرد تحسین برانگیز ایران با این مربی و اینکه جنگ تاکتیکی را می برد یا می‌بازد؟ گفت: اطلاع داریم که کارلوس چطور با منچستر و رئال عمل کرد. آماده این دیدار خواهیم بود. با اینکه وقت زیادی نداشتیم. از الان می‌بینید که تاثیر این مساله روی سازمان‌دهی امور چه بوده است. احساس آمادگی خوبی داریم. لازم است که فردا نتیجه مناسبی را تحویل دهیم.
 
او درباره شناختش از بازیکنان ایران نیز گفت: دو مهاجم ایران را می شناسیم که در اروپا بازی می‌کنند. طارمی و جهانبخش را می‌شناسیم. یک سری بازیکنان خوب در این تیم هستند. برخی از آن‌ها در رقابت‌های اروپایی هم بازی کردند. می‌دانیم مشکل ما چیست و به بهترین شکل آماده شویم. بازی‌های قبلی را دیدیم و باید ببینیم چطور می ‌شود. به وین هم رفتیم و بازی ایران و سنگال را از نزدیک دیدیم. بازی‌های دیگر را هم دیدیم. نمی‌توانیم بازی دیگری ببینیم که آماده شویم. تا حدی که می‌توانستیم برای مسابقه فردا آماده شدیم.
 
ساوتگیت همچنین در واکنش به زانو زدن بازیکنان انگلیس پیش از بازی مقابل ایران گفت: ما پیش از این در مورد زانو زدن صحبت کرده‌ایم. احساس می‌کنیم که باید این کار را انجام بدهیم. این چیزی است که به عنوان یک تیم برای آن ایستادگی کرده‌این و برای مدت طولانی انجام داده‌ایم. فکر می‌کنیم این یک بیانیه قوی به‌خصوص برای جوانان در سرتاسر جهان است که ببینند فراگیر بودن چقدر اهمیت دارد.
 
انتهای پیام/