هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 04:21
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 28 آبان 1401 ساعت 14:22
شنبه 28 آبان 1401 14:06 ساعت
2022-11-19 14:22:10
شناسه خبر : 362553
 شهروندان مراقب پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین سواستفاده از آن‌ها هستند.
شهروندان مراقب پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین سواستفاده از آن‌ها هستند.
گروه اجتماعی - رجانیوز: شهروندان مراقب پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین سواستفاده از آن‌ها هستند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: در پی افزایش مراجعه تعدادی از شهروندان طی چند هفته اخیر که با در دست داشتن مرجوعه قضایی خواهان رسیدگی پول‌های کسر شده از حسابشان شدند؛ از این رو رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی از شناسایی متهمان این پرونده خبر داد و گفت: بعد از اقدامات فنی و پلیسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید که چند کلاهبردار با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی به چندین نفر از آنان کلاهبرداری کردند.
 
وی بیان کرد: شیوه این افراد کلاهبردار بدین صورت بود که وقتی پیامک حاوی لینک جعلی به افراد ارسال میشد، به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کارشامل دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبین و پیامک‌های قربانی و هدایت کردن فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ انجام می‌شد.
 
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: به هیج وجه روی لینک‌هایی که توسط پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌شوند کلیک نکنید و این را هم فراموش نکنید که پیامک‌های جعلی از شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند و پیامک‌های ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیش پیشگیری، پلیس فتا و... با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.
 
این مقام مسئول از هموطنان خواست: موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.