هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 15:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 14:57
سه شنبه 25 مرداد 1401 13:29 ساعت
2022-8-16 14:57:28
شناسه خبر : 359913

شاید یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که به درب اتوماتیک نیاز دارند، بیمارستان‌ها باشند. تصور کنید به هر دلیلی در بیمارستان بستری هستید، یا یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌اید و حالا قرار است مرخص شوید. احتمالا آخرین چیزی که دلتان می‌خواهد، کلنجار رفتن با یک درب سنگین است. درب‌های اتوماتیک می‌توانند این مشکل را از پیش روی بیماران و مراجعه‌کنندگان بردارند. البته این فقط اولین موردی است که به ذهن می‌آید.

در این مقاله درب اتوماتیک بیمارستانی را معرفی کرده و مزایای آن در برابر دیگر درب‌ها شرح می‌دهیم. در ادامه با معرفی انواع این درب به مقایسه آن با درب اتوماتیک شیشه ای پرداخته و در آخر یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه فروش این درب‌ها معرفی می‌کنیم. اگر قصد تهیه این درب‌ها را دارید با این مقاله همراه باشید.

درب اتوماتیک بیمارستان چیست؟

با توجه به ‌این‌که بیمارستان‌ها مکان‌های منحصربه‌فردی هستند، تجهیزات خاصی هم نیاز دارند. یکی از این تجهیزات، درب‌های بیمارستان است. به‌علاوه، یک بیمارستان فضاهای مختلفی دارد، از آی‌سی‌یو و اورژانس گرفته تا اتاق‌های خصوصی و ایزوله. بعضی بیمارستان‌ها علاوه بر این‌ها، کلینیک هم دارند. در هر بخش برای سهولت جابه‌جایی، دسترسی راحت‌تر، ایجاد ایمنی و حفظ فضای خصوصی بیماران از درب‌های متفاوتی استفاده می‌شود. تعداد زیادی از این درب‌ها اتوماتیک هستند.

اگر کمی دقت کنید، احتمالا در نگاه اول حدس می‌زنید که سازوکار این درب های اتوماتیک هم شبیه به درب‌های شیشه‌ای است. اما با جنس‌ها و طرح‌های مختلف برای فضای بیمارستان مناسب‌سازی شده‌اند.

مزایای درب اتوماتیک برای بیمارستان

درب های اتوماتیک  مزیت‌های زیادی دارند. آن‌ها می‌‌توانند از پخش شدن ویروس‌ها جلوگیری کنند. با تنظیم درست این درب‌ها می‌توان تردد کارکنان را ساده‌تر و از ازدیاد جمعیت مراجعه‌کنندگان در یک مکان جلوگیری کرد. به‌علاوه، در بیمارستان‌ها باید دسترسی به بعضی مکان‌ها محدود شود. این کار به‌سادگی با کمک درب های اتوماتیک  انجام می‌شود.

انواع درب اتوماتیک بیمارستان

همان‌طور که گفتیم، فضاهای متفاوت، نیاز‌های متفاوتی ایجاب می‌کنند و در هر بخش از بیمارستان می‌توانیم درب‌های مختلفی را ببینیم؛ مثلا درب‌هایی که در راهروهای بیمارستان‌ها وجود دارند، خیلی مواقع دو لنگه دارند. این درب‌ها از هر دو طرف و به‌طور کامل باز می‌شوند. برای قسمت‌های دیگری مثل آی‌سی‌یو به درب‌هایی نیاز است که بیشترین میزان عرض ورودی را در کمترین فضا فراهم کنند.

برای بخش‌های رادیولوژی یا درمان‌های هسته‌ای، به درب‌هایی نیاز داریم که در برابر اشعه مقاوم باشند. برای قسمت داخلی این درب‌ها از یک لایه‌ی سرب استفاده می‌شود. سرب تنها ماده‌ای است که می‌تواند تشعشعات هسته‌ای را تقریبا به‌طور کامل، مهار کند.

شرکت آتی در که در انتهای مقاله آن را معرفی می‌کنیم، یکی از تولیدکنندگان برتر انواع مختلف درب‌های بیمارستانی با بالاترین کیفیت و در سطح استانداردهای بین‌المللی است.

کیفیت درب های اتوماتیک  بیمارستان

بیمارستان مکان پرترددی است. البته این تردد فقط به افراد مختلف ختم نمی‌شود. وسایل مختلفی ازجمله تخت، ویلچر، وسایل نظافت، ادوات مختلف بیمارستانی هم مدام در حال جابه‌جایی هستند. اگر درب‌ها به‌اندازه‌ي کافی محکم نباشند، برخورد این وسایل با درب‌ها می‌تواند بعد از مدت کوتاهی درب را غیرقابل استفاده کنند. این اتفاق از طرفی می‌تواند برای بیماران و پرسنل بیمارستان هم خطرساز باشد.

بخش‌هایی از بیمارستان هم به درب‌های ویژه‌ای نیاز دارند. بالاتر به بخش رادیولوژی اشاره کردیم. اگر درب‌ها نتوانند آن‌طور که انتظار می‌رود، جلوی تشعشعات را بگیرند، می‌توانند سلامت دیگر افرادی که در آن محیط هستند را به خطر بیندازند. بنابراین، دو ویژگی مهم را در مورد درب‌های بیمارستانی باید درنظر گرفت؛ اول، طراحی متناسب با فضا و دوم، کیفیت بالای ساخت.

آیا درب اتوماتیک بیمارستان با درب اتوماتیک شیشه ای فرق دارد؟

درب های اتوماتیک بیمارستانی و درب های اتوماتیک  شیشه‌ای، ازنظر سازوکار کلی، بسیار به هم شبیه هستند. درب‌های بیمارستانی هم مانند درب‌های شیشه، می‌توانند به سنسورهای مختلفی مجهز باشند. هر دو نوع این درب‌ها را می‌توان به کمک ریموت یا کلید تعبیه‌شده کنار درب، کنترل کرد. این مسئله برای بیمارستان‌ها بسیار مهم است؛ چون باید امنیت بیماران و حریم شخصی آن‌ها را حفظ کنند و هم دسترسی به بعضی فضاها باید محدود شود که بیماران بستری‌شده یا مراجعه‌کنندگان نتوانند به هر بخشی بروند.

درب های اتوماتیک  بیمارستانی و درب‌های شیشه‌ای تفاوت‌هایی هم دارند. بسیاری از مواقع از درب‌های شیشه‌ای برای زیباتر شدن محیط استفاده می‌شود. مثلا درب‌های منحنی یا گردان، انواع لوکسی هستند که جدای از کارایی، نما یا ورودی ساختمان را زیباتر می‌کنند. البته ممکن است برای ورودی بیمارستان‌ها هم از این درب‌ها استفاده شود.

اما انواع معمول‌تر درب اتوماتیک شیشه ای مثل اسلایدینگ، تلسکوپی و لولایی را در بیمارستان‌ها هم می‌بینیم. البته انواع دیگری هم وجود دارند که غیر از بیمارستان‌ها در جاهای دیگری نمی‌بینیم.

خرید درب اتوماتیک بیمارستان از آتی در

آتی‌ در، یکی از تولیدکنندگان داخلی است که انواع مختلفی از درب‌ها را تولید می‌کند. این شرکت در تولید درب‌های بیمارستانی هم فعالیت می‌کند. آتی در، درب‌های مختلفی متناسب با تمام نیازهای یک بیمارستان از درب‌های شیشه‌ای گرفته تا درب‌هایی که جنس‌های منحصربه‌فردی دارند را تولید می‌کند. موارد مختلف ازجمله درب ضدتشعشع، درب آی‌سی‌یو، درب اورژانس و ورودی بیمارستان را می‌توانید در وب‌سایت آتی در پیدا کنید.

کافی است با این شرکت تماس بگیرید و از خدمات مشاوره‌ي آن‌ها نیز به‌طور رایگان، بهره‌مند شوید. قرار نیست زمان زیادی هم منتظر بمانید. سه تا پنج روز بعد از سفارش، درب آماده و نصب می‌شود. اصلا فکر نکنید که دقت و کیفیت، فدای سرعت می‌شود. این شرکت، کارش را مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهد.

سخن آخر

بیمارستان مکان پرترددی است. سهولت رفت‌و‌آمد و رعایت بهداشت، از مهم‌ترین ارکان در این مکان هستند. برای رسیدن به این هدف، تجهیزات مختلفی در بیمارستان‌ها وجود دارد. درب‌ها یکی از مهم‌ترین آن‌ها هستند. دقیقا مانند هرچیز دیگری، در حوزه‌ي طراحی و ساخت درب هم تکنولوژی به ‌کمک ما آمده است.

ازآنجاکه در بیمارستان‌ها، فضاهای متفاوتی داریم و قطعا یک نوع درب نمی‌‌تواند جواب‌گوی نیازهای متفاوت باشد، درب بیمارستانی ، انواع مختلفی دارند. ممکن است برای ورودی بیمارستان از یک درب گردان بسیار شیک استفاده شود و برای ورودی بخش‌ها درب اسلایدینگ داشته باشیم. برای اتاق‌های عمل هم به درب‌های ویژه‌ای نیاز داریم. شرکت آتی در، یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه‌ي تولید این درب‌ها با خدمات مشاوره و تنوع و کیفیت بالای محصولات است.