هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 04:00
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 14:10
شنبه 8 مرداد 1401 14:08 ساعت
2022-7-30 14:10:03
شناسه خبر : 359486
درامد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسی؟ این سوال پر تکراریست که می خواهیم یک بار برای همیشه پاسخ آن را مشخص کنیم

 

درآمد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسی؟

درامد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسی؟ این سوال پر تکراریست که می خواهیم یک بار برای همیشه پاسخ آن را مشخص کنیم. به گزارش خبرگزاری رجانیوز و به نقل از مدیر روابط عمومی وب سایت طراحی اپلیکیشن اپمون، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و گسترش استفاده از موبایل، کامپیوتر و اینترنت، مشاغل مرتبط با آنها نیز افزایش چشم گیری داشته‌اند؛ مشاغلی همچون ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل برای اندروید و ios که شاخه های زیادی مانند طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، اپ های خبری، اپلیکیشن های اختصاصی و ... دارند و همچنین مشاغلی همچون طراحی وب سایت، سئو، برنامه نویسی و ...، حال سوالی که برای افراد به ویژه افرادی که در این زمینه تازه کار هستند مطرح می‌شود، این است که بازار کار کدام حوزه بهتر است؟ درآمد کدام بیشتر است؟ و سوالاتی از این قبیل. 
آگاهی از شرایط کاری، وضعیت درآمد و حوزه‌ی کاری، ما را در داشتن انتخابی بهتر و مناسب‌تر کمک می‌کند. بسیار دیده‌ایم که بعضی افراد با هر حوزه‌ی کاری تا حدی آشنایی دارند، به طور مثال با زبان‌های برنامه نویسی مثل جاوا، پایتون و ... آشنایی دارند اما در هیچ کدام تخصص ندارند و این برای داشتن درآمد خوب و بالا کافی نیست؛ چنانچه قصد دارید وارد یک فیلد کاری شوید پیشنهاد ما به شما این است که در درجه اول به علاقه و استعداد و توانایی خود توجه کنید، سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری و حدود درآمد هر یک از آن‌ها، یکی از رشته ها را انتخاب کنید و آن را به طور کامل و تخصص فرا گیرید تا بتوانید از آن کسب درآمد کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا پاسخ یکی از سوالات مهم و پرتکرار این روز ها را بدهیم، اینکه درآمد برنامه نویسی بیشتر است یا طراحی سایت؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا به بررسی هر یک از موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت و در آخر، به مقایسه این دو حوزه کاری می‌پردازیم.

درآمد برنامه نویس در ایران 

برنامه نویسی از جمله مشاغل پردرآمد در حال حاضر محسوب می‌شود، فرقی ندارد شما در کجا زندگی می کنید، چه در ایران و چه در خارج از کشور، برنامه نویسی از جمله مشاغل پر سود و پر در آمد به حساب می آید و افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. برنامه نویسی خود دارای زیر شاخه های بسیاری است به طور مثال:
•    برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
•    برنامه نویسی تحت وب
•    و...

درآمد برنامه نویس در ایران 
در حال حاضر قشر جوان و کم سن، به دنبال شغلی با درآمد بالا و بدون نیاز به سرمایه‌ی اولیه هستند، چرا هزینه ی شروع و راه اندازی بسیاری از کسب و کار ها نیاز به سرمایه‌های هنگفت دارد که بسیاری از افراد قادر به فراهم کردن آن نیستند، از این رو مشاغلی مانند برنامه نویسی، چه در ایران و چه در کشور های خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چرا که تنها با فراگیری مهارت‌های لازم برای برنامه نویسی و ارتقاء آن، افراد می‌توانند در زمینه ی برنامه نویسی مشغول به کار شوند و برای خود کسب درآمد کنند. این روزها دوره و کلاس آموزش برنامه نویسی در اصفهان و سایر شهرها به صورت حضوری و مجازی انحام میشود (مانند کلاس آموزش برنامه نویسی در اصفهان در مجموعه معتبر تبلیغات اصفهان)، که شما با شرکت در این دوره‌ها میتوانید مهارت‌های مورد نیاز برای برنامه نویسی را در هر حوزه‌ای که بخواهید از مبتدی تا پیشرفته فراگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. 
برنامه نویسی در عین حال که شغلی پردرآمد به حساب می‌آید، چندان ساده و آسان نیست، به عبارتی می توان گفت برنامه نویسی مناسب هر کسی نیست، چرا که این حرفه، خلاقیت، صبر و حوصله و مهارت زیادی را می طلبد و فرد برنامه نویس دائما باید مهارت خود را ارتقاء داده و به روز کند و مطابق تکنولوژی روز پیش رود. برنامه نویسی از جمله مشاغلی است که شما به طور دورکار هم می‌‌توانید آن را انجام دهید؛ یعنی با دراختیار داشتن یک سیستم نسبتا قوی و یک اینترنت پرسرعت و داشتن مهارت لازم، به راحتی می‌‌توانید در منزل برای خود و از طریق برنامه نویسی کسب درآمد کنید. 
شما می‌‌توانید پروژه‌ها را به طور مستقل و یا زیر نظر یک یا چند کارفرما انجام دهید، به انجام پروژه زیر نظر یک یا چند کارفرما، برنامه نویسی فریلنسر می‌گویند؛ بسیاری از برنامه نویسان به صورت فریلنسری کار می کنند و درآمد برنامه نویسی فریلنسر بسیار بالاست، چرا که معمولا تعداد پروژه‌هایی که به کارفرما ها سفارش می‌دهند بیشتر از مواردی است که فرد می تواند به صورت مستقل پذیرش کند. در ادامه‌ی بحث به بررسی طراحی سایت می‌پردازیم؛ احتمال زیاد با خواندن ادامه مطلب خودتان پی خواهید برد که درآمد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسی.

درآمد طراح سایت در ایران

با گسترش استفاده از اینترنت و همه گیر شدن آن، اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا کارهای خود را تا جایی که میشود به صورت اینترنتی انجام دهند، به طور مثال از سایت‌های فروشگاهی به صورت آنلاین خرید می کنند و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل و جابجایی و خستگی‌های ناشی از طی کردن مسیر، کالای مورد نظر خود را سفارش داده و تحویل می‌گیرند. کسب و کار آنلاین به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت به طوری که حتی فروشگاه‌های موجود در سطح شهر نیز، نیاز به داشتن سایت و فروش به صورت آنلاین و غیرحضوری را ضروری دانستند؛ به همین دلیل، در حال حاضر با رشد چشم گیری در حوزه‌ی راه اندازی وب سایت‌های مختلف چه در زمینه‌ی فروشگاهی و چه در زمینه‌های دیگر مواجه هستیم. 

درآمد طراح سایت در ایران
افزایش کسب و کار آنلاین و به تبع آن راه اندازی و طراحی سایت‌ها، سبب شد تا افراد فعال در این زمینه بتوانند به اصطلاح خودی نشان دهند و بتوانند از این طریق به درآمد خوبی برسند. طراحی سایت، از جمله مشاغلی محسوب می‌شود که نیاز به سرمایه برای شروع کار ندارد و به همین علت بسیار مورد استقبال افراد فعال در زمینه ی تکنولوژی قرار گرفته است. برای طراحی سایت نمیتوان درآمد دقیق مشخص کرد، زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل، میزان رقابت در حوزه کاری شماست، مثلا در شهرهای بزرگ درست است که تقاضا زیاد است اما به همان میزان عرضه نیز زیاد است. مثلا سفارش طراحی وب سایت در اصفهان چه سایت‌های فروشگاهی، سایت‌های خدماتی، و سایت‌های شرکتی و ... تقاضای بالایی دارد اما شرکت‌های طراحی سایت معتبر نیز زیاد هستند و به دلیل رقابت زیاد در این حوزه، درآمد کمتر است البته میزان تسلط، خلاقیت و دانش شما حرف اول را میزند و میتواند شما را برند کند و از سایر رقبا جدا کند؛ هر چه مهارت شما در این زمینه بالاتر باشد، به تبع آن پروژه‌های بهتر می‌‌توانید پذیرش کنید درنتیجه درآمد بهتری کسب خواهید کرد. 
مهارت بالا در هر حوزه، زمینه ساز رشد و پیشرفت می‌باشد؛ شما با داشتن تخصص و مهارت بالا در زمینه طراحی سایت رفته رفته در این حوزه به فردی شاخص و شناخته شده تبدیل می‌شوید و با پذیرش پروژه‌های قوی در این زمینه می‌‌توانید به سود خوبی دست یابید. در حال حاضر با گسترش استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، درآمد طراحی سایت با وردپرس در سطح مطلوبی قرار دارد. یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس، راحت و روان بودن آن است و شما به راحتی می‌‌توانید طراحی سایت با وردپرس را فراگرفته و به صورت تخصصی در آن فعالیت کنید. 
شما پس از فراگیری مهارت‌های لازم برای طراحی سایت به دو صورت می‌‌توانید فعالیت داشته باشید:
•    استخدام در یک شرکت یا ارگان
•    به صورت مستقل 
هر یک از موارد بالا معایب و مزایای منحصر به فرد خود را دارند به طور مثال، افرادی که تازه کار هستند به نوعی جرات ریسک بالا برای پذیرش پروژه‌ها به صورت مستقل را ندارند، کار کردن زیر نظر یک کارفرما و یا یک شرکت و ارگان خصوصی یا دولتی برایشان بهترین گزینه است و از مزایایی چون داشتن حقوق ثابت، حق بیمه و ... نیز بهره مند می‌گردند؛ اما اگر فردی هستید که مهارت لازم را برای طراحی سایت دارید و نیازی به وجود کارفرما ندارید، می‌‌توانید به صورت مستقل به این کار بپردازید و تمامی سود و درآمد بدست آمده را از آن خود کنید.

درامد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسان؟

در نهایت درآمد طراحی سایت بیشتره یا برنامه نویسی؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که نمی‌توان به صورت قطعی مشخص کرد کدام یک درآمد بالاتری دارد، چرا که فاکتور‌های زیادی در این کسب درآمد تاثیر دارند اما به طور کلی می‌توان گفت برنامه نویسی درآمد بالاتری نسبت به طراحی سایت دارد، به طور مثال، یک فرد برنامه نویس، با یک پروژه می تواند حداقل پانزده تا بیست میلیون تومان درآمد کسب کند، اما نرخی که برای طراحی سایت معمولا در نظر گزفته می‌شود خیلی کمتر بوده؛ البته باز هم این نکته را خاطر نشان می کنم این یک نتیجه‌ی قطعی نیست، البته اگر به خاطر داشته باشید، در اوایل مقاله عنوان کردیم که برنامه نویسی به نسبت طراحی سایت، سخت تر بوده و مهارت و تخصص بیشتری را می طلبد و همین عامل سبب می‌شود تا دستمزدی که به کار برنامه نویسی اختصاص داده می‌شود بیشتر از کار طراحی سایت باشد