هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 09:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 11 تير 1401 ساعت 13:21
شنبه 11 تير 1401 13:13 ساعت
2022-7-2 13:21:55
شناسه خبر : 358795
این سوال خیلی از کسانی است که می‌خواهند از سنگ آنتیک استفاده کنند که آیا می‌شود سنگ آنتیک را رنگ کرد؟ در یک پاسخ کوتاه و کلی باید گفت بله سنگ آنتیک را میشه رنگ ‌کرد.
همانطور که گفته‌شد سنگ‌های آنتیک از سنگهای طبیعی تولید شده و دارای تنوع بالای رنگی هستند و نیاز ضروری  به رنگ کردن آن‌ها نیست اما در برخی اوقات سنگ‌های آنتیک رنگ شده به خاطر جلوه‌ی بی‌نظیری که پیدا می‌کنند موارد استفاده و طرفداران  بیشتری پیدا می‌کنند اما باید بدانید که امکان تغییر رنگ سنگ‌ انتیک در استفاده‌ی آن در برخی نقاط مثل شومینه‌ها وجود دارد که باعث از بین رفتن جلوه‌ و زیبایی این سنگ طبیعی می‌شود و ظاهری نامناسب به ساختمان شما می‌بخشد.

 

 

سنگ‌های ساختمانی محصولاتی هستند که دور ریز ندارند و از تمامی آن‌ها حتی ریزترین قطعه‌های آن استفاده می‌شود ممکن است برای شما سوالی پیش آید مثل اینکه از سنگ‌هایی با ابعاد 1 سانتی‌متر و مثل آن چه استفادهای میتوان کرد در ابتدا شما باید با پروسه‌ی کامل تولید سنگ ساختمانی آشنایی کلی داشته باشید برای همین ما در این متن به یک برسی کلی پرداخته و بعد از آن از نحوه‌ی تولید و کاربرد ریز‌ترین سنگ‌های ساختمانی یعنی سنگ‌ آنتیک گفتوگو میکنیم. سنگ‌های طبیعی بعد از استخراج از معدن خود برای فراوری به کارخانجات تولید محصولات سنگی فرستاده‌ می‌شوند و از آن‌ها محصولات مختلفی تولید می‌شود و همیشه مقداری سنگ کوچک و ضایعات سنگی باقی می‌ماند که از آنها برای تولید آنتیک استفاده می‌شود ما در این متن به برسی سنگ‌های آنتیک می‌پردازیم که از فراوری سنگ‌های کوچک و لاشه‌سنگ‌ها بدست می‌آیند در سال‌های دور سنگ‌های ریز مصرف خاصی نداشتند و همه‌ی آن‌ها را به کارگاه‌های سنگ‌ سابی می‌فرستادند و سنگ‌‍‌ها را به پودر سنگ تبدیل می‌کردند اما امروزه به لطف پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و مدرن شدن دستگاه‌های فراوری این سنگ‌های کوچک  توسط دستگاه‌های مخصوص به اشکال مختلفی برش می‌خورند و بعد از آن بصورت الگوهای خاصی برسطح توری‌هایی چسبانده می‌شوند. جالب است بدانید که آنتیک‌ها از تنوع طرحی و گستردگی رنگی بالایی برخورداراند که علت اصلی آن استفاده‌ از سنگ‌های مختلف همچون (تراورتن، مرمریت، مرمر، انیکس و سنگ چینی) در فرایند تولید آن است.  

رنگ کردن سنگ آنتیک؟

سنگ‌های آنتیک در ابعادی معین به شکل مربع و یا مستطیل بر سطح توری چسبانده می‌شوند و نحوه‌ی استفاده‌ی آن بصورت پازلی است این سنگ‌ها که از ابعاد حداقلی 30 سانتی‌متری برخوردار است با چسب و ملات به دیوارهای ساختمان چسبیده و محکم می‌شوند. سنگ آنتیک یکی از پرکاربردترین سنگ ساختمانی و انتخابی هوشمندانه برای سازه‌های سرتاسر کشورمان محسوب می‌شود اما از آن بصورت جداگانه برای نمای ساختمان استفاده نمی‌شود و معمولا آن را به عنوان مکمل در نما برای قاب دور درب و پنجره‌ها، قاب دور آسانسور و همچنین در سایر قسمت‌های سازه بکار می‌برند این سنگ‌ها در ابعاد مختلفی فراوری می‌شوند که مدل‌های گوناگونی نیز دارند مثل پروفیلی، میله‌ای، نیم‌گرد و غیره دسته‌بندی می‎‌شوند رنگ کردن این سنگ‌ها بعد از چسباندن آن‌ها بر سطح توری‌ها صورت میگیرد.

آیا رنگ مخصوص سنگ آنتیک وجود دارد؟

 باید بدانید که هر رنگی مناسب برای این کار نبوده و از رنگ‌های مخصوصی در این صنعت استفاده می‌شود که ویژگی‌های بخصوصی دارند مثل دوام بالا و ماندگاری خوب و همچنین رنگی ضد‌آب هستند و نیز مناسب برای قسمت‌های خارجی و داخلی ساختمان می‌باشد.

تغییر رنگ سنگ آنتیک چیست؟

رنگ این سنگ نیز همچون سایر رنگ‌ها در برابر شعله آسیب‌پذیر بوده و نمی‌توان آن‌را برای شومینه و باربیکیو استفاده کرد و این درحالی است که سنگ‌آنتیک ساده (بدون رنگ) انتخابی هوشمندانه قسمت‌های داخلی و خارجی ساختمان بخصوص برای شومینه و باربیکیو محسوب می‌شود. نگداری از این سنگ نیز کار دشواری نبوده و برای قسمت داخلی می‌توان با یک دستمال کشی ساده زیبایی و دوام آن را حفظ کرد و در قسمت دیوارهای خارجی و نمای ساختمان کافیست که بصورت دوره‌ای شسته شود.