هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 07:32
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 13:57
سه شنبه 3 خرداد 1401 12:21 ساعت
2022-5-24 13:57:03
شناسه خبر : 357901
تازه ترین نظرسنجی های به عمل آمده در آمریکا از تشدید روند کاهش محبوبیت جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد که رکورد جدیدی برای وی به علت عدم کفایت در هدایت کاخ سفید به ثبت رسانده است .
 تازه ترین نظرسنجی  های به عمل آمده در آمریکا از  تشدید روند کاهش محبوبیت جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد که رکورد جدیدی برای وی به علت عدم کفایت در هدایت کاخ سفید به ثبت رسانده است .
 
به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی مشترک «نیوز نیشن» و «دیسیشن دسک » (NewsNation/Decision Desk HQ poll.) که روز گذشته دوشنبه دوم خردادماه در آمریکا انتشار یافت، حاکی است که ۵۷ درصد از رای دهنگان ثبت نام شده آمریکایی عملکرد جو بایدن در کاخ سفید را مورد تایید قرار نداده و ۴۰ درصد نیز  «به شدت» عملکرد وی را قبول ندارند؛  تنها ۴۳ درصد درمجموع  عملکرد بایدن بعنوان رئیس جمهوری آمریکا را تا حدودی مورد تایید قرار داده اند.
 
عدم اعتماد آمریکایی ها به کنگره
 
از دیگر نتایج نظرسنجی مشترک «نیوز نیشن» و «دیسیشن دسک » که بر روی تارنمای خبری «نیوز نیشن نوی» (newsnationnow) قرار گفت، نشانگر آن است که حدود ۴۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی به گنگره آمریکا «خیلی زیاد» اعتماد ندارند و ۲۰ درصد نیز گفته اند که «اعتماد ندارند».
 
تارنمای خبری هیل نیز که نتایج این نظرسنجی را پوشش خبری داد، در مورد آن نوشت:  این نظرسنجی نشانگر ادامه افزایش عدم محبوبیت جو بایدن است که درماه گذشته ۵۳درصد عدم محبوبیت وی اعلام شده بود.
 
هیل در ادامه نوشت: هرچند نظرسنجی اخیر شبکه خبری «سی بی اس نیوز» میزان عدم محبوبیت جو بایدن را ۵۶درصد اعلام کرد.
 
بنابراین گزارش نظرسنجی مشترک «نیوز نیشن» و «دیسیشن دسک » از ۱۸ تا ۱۹ ماه مه ۲۸ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از یکهزار و ۹ رای دهندگان ثبت نام شده آمریکایی با خطای سه درصد به عمل آمد.
 
به گزارش ایرنا، تازه ترین نطرسنجی مشترک موسسه افکارسنجی انگلیسی «یوگاو» و شبکه خبری آمریکایی« سی بی اس» نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها پریشان و نگران بوده و با تداوم تورم و افت شاخص های بازارهای سهام، به نحو بی سابقه ای وضعیت اقتصادی در دولت بایدن را نامساعد توصیف می کنند.
 
تارنمای شبکه سی بی اس نیوز درمورد نتایج این نظرسنجی مشترک خود که از ۱۸ تا ۲۰ مه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) و  از میان ۲ هزار و ۴۱ شهروند آمریکایی به عمل آمده بود، نوشت: تعداد افرادی که وضعیت کلی آمریکا در دولت دموکرات را نامساعد می دانند به بالاترین سطح خود رسیده است؛ بدبینی به بازارهای سهام، اقتصاد و قیمت ها دید مردم آمریکا به آینده را شکل داده و بر خوش بینی جزئی نسبت به بازار کار و روند مبارزه با بیماری کووید سایه انداخته است.
 
یافته های این پژوهش نشان می دهد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان وضعیت کشور را آشفته و نگران کننده دانسته و ۶۱ درصد آن را ناامید کننده می دانند.
 
هم اکنون ۶۹ درصد وضعیت اقتصاد آمریکا را نامساعد می دانند که این رقم ماه میلادی پیش ۶۳ درصد و میانه بهار گذشته ۴۶ درصد ثبت شده بود.
 
۷۴ درصد داوطلبان نظرسنجی معتقدند که وضعیت کلی کشورشان نامساعد است که در مقایسه به سوال مشابه نظرسنجی ماه پیش ۸ درصد افزایش یافته است.