هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 03:35
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت 00:37
جمعه 9 ارديبهشت 1401 18:20 ساعت
2022-4-30 00:37:35
شناسه خبر : 357329
طالب‌زداه دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
طالب‌زداه دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
گروه فرهنگی-رجانیوز: ابرهیم حاتمی‌کیا نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون در واکنش به درگذشت نادر طالب‌زاده دوست و همکار قدیمی خود نوشت: «یالطیف
 
نادرترین یار.
حاج نادر طالب‌زاده از میان یاران رفت.
نادر طالب زاده ، نادرترین شخصیتی بود که در حوزه هنر سینما می شناختم.
نادر بود در چهره پرنفوذ و مهربانش.
نادر بود در اصرار و ایمان به آنچه معتقد بود و با همه وجود آن را در رسانه و هنر بکار می بست.
نادر بود در زیست غریبش در سرزمین غرب.
نادر بود در سلوک عارفانه و مومنانه.
نادر بود و بعید می دانم کسی بتواند جای خالی او را پر کند.
خدایش او را با اولیاء محشور کند.
 
ابراهیم حاتمی‌کیا
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱»
 
«نادر طالب‌زاده»، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر امروز دعوت حق را لبیک گفت.  طالب‌زاده از مهم‌ترین چهره‌های هنر انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.
 
طالب‌زداه متولد ۱۳۳۲ در تهران بود، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
 
استاد طالب‌زاده دبیر کنفدراسیون بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق بوده است. «بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی به روی آنتن رفته است. از دیگر فعالیت‌های استاد طالب زاده، می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 
 
مراسم وداع با پیکر استاد طالب‌زاده فردا شنبه ۱۰ اردیبهشت از ساعت۱۶ تا ۱۸ در معراج شهدا و مراسم تشییع پیکر سردار جبهه فرهنگی انقلاب یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.
 
رجانیوز درگذشت این هنرمند متعهد و انقلابی را به خانواده ایشان و جامعه هنری و رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید.