هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 09:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت 21:36
يكشنبه 4 ارديبهشت 1401 20:55 ساعت
2022-4-24 21:36:08
شناسه خبر : 357180
در شرایطی که با اظهارنظرهای بسیار مودبانه‌تر از هتاکی‌های فائزه هاشمی برخوردهای محکم قضایی و امنیتی صورت گرفته و می‌گیرد، عدم بروز کوچکترین واکنشی از سوی محاکم قضایی در برابر توهین صریح به مقدسات، محل سوال و تامل جدی است.
در شرایطی که با اظهارنظرهای بسیار مودبانه‌تر از هتاکی‌های فائزه هاشمی برخوردهای محکم قضایی و امنیتی صورت گرفته و می‌گیرد، عدم بروز کوچکترین واکنشی از سوی محاکم قضایی در برابر توهین صریح به مقدسات، محل سوال و تامل جدی است.

گروه سیاسی - رجانیوز: «حضرت محمد(ص) پول‌های حضرت خدیجه را حرام کرد» این اظهارنظری از فائزه هاشمی رفسنجانی است که در روزهای گذشته به سرعت فضای مجازی را پر کرد. این موضع فائزه هاشمی که صراحتا حاوی هتک عقاید تمام مردم مسلمان ایران است، واکنش‌های متعدد و فراگیری داشت که روز گذشته منجر به عذرخواهی وی شد. او در ضمن عذرخواهی پر ابهام خود توضیح داده که از مومنان آزاداندیش عذرخواهی می‌کند و سخنان او تقطیع شده بوده است!

 

 

بررسی فیلم کامل اظهارات فائزه هاشمی نشان می‌دهد که هتاکی او نه تنها تقطیع نشده، بلکه پس از سوال و تعجب شخصی که با او گفتگو می‌کند بر موضع خود اصرار کرده و با تاکید بیشتری می‌گوید که پیامبر «حتما» چنین کرده است! با این وصف دقیقا مشخص نیست که منظور فائزه هاشمی از تقطیع سخنانش چیست و قید «آزاداندیش» در عذرخواهی وی چه کسانی را شامل می‌شود؟

 

اما روز گذشته فیلم دیگری از اظهارات فائزه هاشمی نیز منتشر شد. در ویدئوی جدید، فائزه هاشمی با مقایسه مظلومیت حضرت سیدالشهداء(ع) و عباس امیرانتظام، می‌گوید که مظلومیت امام حسین در برابر امیرانتظام چیز زیادی نیست! او استدلال می‌کند که چون تمام حادثه عاشورا در مدت کوتاهی واقع شده و امیرانتظام مدت زیادی در زندان بوده، لاجرم مظلومیت او بیشتر بوده و اساسا مظلومیت امام حسین در برابر او محلی از اعراب ندارد!

 

 

اما این مواضع فائزه هاشمی اصلا عجیب نیست. فراگیر شدن هتاکی وی علیه پیامبر اسلام(ص) درست در زمانی صورت گرفت که وی در یک گفتگوی کلاب‌هاوسی از تحریم سپاه حمایت کرد و گفت تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها و خروج این نهاد از فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی، باقی ماندن در لیست تحریم است. اظهار نظری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بیگانه فارسی زبان داشت و صراحتا نافی امنیت ملی کشور بود. او همچنین چندی قبل با اظهار تاسف از اینکه ترامپ نتوانست پیروز انتخابات آمریکا باشد، گفت که علاقه داشته تا با ادامه فشارهای ترامپ بر ایران، جمهوری اسلامی در سیاست‌های خود اظهارنظر کند.

 

او مواضع شاذ متعدد دیگری نیز دارد. فائزه هاشمی سال ۹۵ با فریبا کمال‌آبادی از رهبران جامعه بهایی ایران دیدار کرد. پدرش مرحوم هاشمی در این رابطه گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.» امّا این اتفاق رخ نداد. فائزه هاشمی در مصاحبه با یورونیوز گفت که هیچ کار خلافی نکرده و  پشیمان نیست. هاشمی در دی ماه ۹۵ درگذشت.

 

 

بعد از آن نیز فائزه به وصیت پدر عمل نکرد و در سال ۹۶ مجدداً به دیدار یکی از عناصر فرقه ضاله بهائیت به نام  «مهوش ثابت» رفت. او همچنین در جریان یکی دیگر از گفت و گوهای اینترنتی خود گفت: به نظرم مسیح علی‎نژاد با شجاعت ایستاده و کارهای خوبی هم در جهت احقاق حقوق زنان می‌کند.

 

 

فائزه هاشمی در جای دگیری با تشبیه سیاست‌های جمهوری اسلامی به «داعش» می‌گوید این رویکردها «یک جور به نظر من به داعش تنه می زند و تفکرات داعشی است». او همچنین با تشکیک در نتایج سیاست مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه می‌گوید «نتیجه‌ی عملکرد آقای سلیمانی و ما به‌عنوان مقاومت چه شد؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما را باز کرد؟ چه مسیری را برای توسعه باز کرده است؟ ما کجا می‌توانیم افتخار کنیم که مقاومت کردیم و حالا به این رسیدیم و توانستیم توسعه را در اقتصاد، سیاست، آزادی، سیاست خارجی و… به پیش ببریم؟» و با اشاره به نظر مخالف پدرش درباره سیاست‌های منطقه‌ای نظام می‌افزاید: «می‌بینیم که چقدر بابا آینده‌نگری قوی داشت آن موقع که همه را تب یک چیزی می‌گیرد ایشان درایتش این بود که توصیه کرد نرو و به نظر من خیلی هم درست بوده و درست مشورت داده است.»

 

با وجود حجم بالای مواضع خلاف امنیت ملی و توهین‌های صریح فائزه هاشمی به مقدسات، مشخص نیست چرا مدعی العموم هیچ اقدامی در رسیدگی به این اظهارات صورت نمی‌دهد. در شرایطی که با اظهارنظرهای بسیار مودبانه‌تر از هتاکی‌های فائزه هاشمی برخوردهای محکم قضایی و امنیتی صورت گرفته و می‌گیرد، عدم بروز کوچکترین واکنشی از سوی محاکم قضایی در برابر توهین صریح به مقدسات، محل سوال و تامل جدی است.