هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 10:44
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت 11:35
سه شنبه 23 فروردين 1401 11:24 ساعت
2022-4-12 11:35:20
شناسه خبر : 356954
مقام معظّم رهبری(دام ظلّه): بانوان باید بدانند که خدا و قرآن و اسلام، درباره‌ی آن‌ها چه قضاوتی دارد، از آن‌ها چه می‌خواهد و مسئولیت آن‌ها را چه چیزی معیّن می‌کند.
مقام معظّم رهبری(دام ظلّه): بانوان باید بدانند که خدا و قرآن و اسلام، درباره‌ی آن‌ها چه قضاوتی دارد، از آن‌ها چه می‌خواهد و مسئولیت آن‌ها را چه چیزی معیّن می‌کند.
گروه معارف-رجانیوز: کانون دانش پژوهان نخبه جهت مطالعه‌ی هرچه بیشتر این کتاب توسط بانوان و همچنین ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور، اقدام به برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی در ماه مبارک رمضان نموده است. این پویش بزرگ ملّی با همکاری مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد و آخرین مهلت شرکت در مسابقه‌ی آن 20 اردیبهشت ماه است. 
 
 
آشنایی با کتاب
 
از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظّم رهبری(دام ظلّه) موضوع زنان می‌باشد و در مصاحبه‌ای در دهه شصت بیان کردند: «آن مقدارى كه بنده راجع به مسائل زن در ایران در طول این ده-بیست سال رنج برده‌ام و ناراحت شده‌ام، خیلى از زنان حتّى گوشه‌اى از آن را نفهمیدند و ناراحت هم نبودند».  و همین دغدغه‌ها باعث شده تا ایشان از پیش از انقلاب تا کنون جلسات و اقدامات و بیانات متعددی در حوزه بانوان داشته باشند.
 
از همین رو،  تا کنون کتاب‌های متعدد و بسیار ارزنده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری(دام ظلّه) در حوزه‌ی بانوان منتشر شده است امّا از آنجایی‌که عموم این کتاب‌ها تنها به دسته‌بندی موضوعی فیش‌های بیاناتی معظّم‌له در حوزه بانوان پرداختند، معمولاً مورد استقبال مخاطب عامّ واقع نشده و بیشتر مورد توجّه پژوهشگران قرارگرفته است. لذا کمبود کتابی که بتواند بیانات مقام معظّم رهبری(دام ظلّه) در حوزه زنان و به ویژه مطالبات ایشان از بانوان را به صورت خلاصه و با متنی روان و منسجم(به سبک کتاب‌هایی مانند انسان 250ساله) برای مطالعه‌ی عموم بانوان عرضه کند خالی بود.
 
 
کتاب «مطالبات رهبری از بانوان» برای پاسخ به چنین نیازی در تیرماه 1400 توسط کانون دانش پژوهان نخبه در 352 صفحه‌ی رقعی منتشر گردیده است. این کتاب که به همت دفتر خواهران این کانون آماده شده، می‌تواند عموم بانوان را با وظایف و مسئولیت‌هایشان از منظر مقام معظّم رهبری(دام ظلّه) آشنا سازد. همچنین کتاب به خاطر جامع و خلاصه و کاربردی بودنش می‌تواند برای مسئولین، تشکّل‌ها و مجموعه‌هایی که می‌خواهند برای رشد و تعالی زنان کوشش کنند به عنوان سندی جامع، راهبردی و نقشه‌ی کلان محسوب شود.
فهرست اجمالی کتاب بدین شرح است:
فصل اوّل: زن و ازدواج
فصل دوّم: زن و خانواده
فصل سوّم: زن و فرزندآوری
فصل چهارم: زن و عفاف
فصل پنجم: زن و اجتماع
فصل ششم: زن و علم و معنویت
فصل هفتم: زن و مبارزه با ظلم به زنان
فصل هشتم: زن و ورزش
 
 
جوایز مسابقه بر اساس امتیاز آزمون و قرعه کشی:
3 نفر اوّل: 1 میلیون تومان
3 نفر دوّم: 500 هزار تومان
10 نفر سوّم: 300 هزار تومان
 
تهیه کتاب و آزمون:
کتاب برای شرکت در مسابقه با 20درصد تخفیف عرضه می‌شود
شرکت در مسابقه به صورت مجازی و در سایت کانون دانش پژوهان نخبه خواهد بود.
آخرین مهلت شرکت در مسابقه: 20 اردیبهشت ماه 1401
زمان قرعه کشی و اعلام نتایج: 22 اردیبهشت ماه 1401
نحوه تهیه‌ی کتاب: 
ارسال عدد 1 به: 09359441764
خرید اینترنتی از  https://kanoonnokhbeh.ir/shop/
همچنین شماره تماس ٠٩٣۶٢٩٣٠۴١٢ آماده پاسخگویی به سؤالات شرکت‌کنندگان این مسابقه است.