هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 22:37
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 13 دى 1400 ساعت 14:31
دوشنبه 13 دى 1400 14:26 ساعت
2022-1-3 14:31:09
شناسه خبر : 354124
مدیرکل اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق از وجود طرحی برای هدف قرار دادن ساختار اجتماعی عراق که از عربستان سعودی اداره می‌شود، خبر داد.
مدیرکل اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق از وجود طرحی برای هدف قرار دادن ساختار اجتماعی عراق که از عربستان سعودی اداره می‌شود، خبر داد.
 
به گزارش رجانیوز، «مهند العقابی» مدیر کل اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق از وجود طرحی برای هدف قرار دادن ساختار اجتماعی عراق از طریق یک جنگ الکترونیک برای ایجاد فتنه در سطوح سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای خبر داد و گفت که این طرح از عربستان سعودی اداره می‌شود.
 
وی در گفتگو با برنامه «قبل الغد» در شبکه «العهد»، تصریح کرد: «مرکز اعتدال مستقر در عربستان سعودی که توسط ترامپ و پادشاه عربستان افتتاح شد، برای هدف قرار دادن رسانه‌های عراق و دامن زدن به نزاع و درگیری در این کشور تلاش می‌کند. به بازی گرفتن رسانه‌های عراقی یکی از اولویت‌های این مرکز است».
 
مدیرکل اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق با اشاره به این‌که «سران فتنه در منطقه برای ضربه زدن به ساختار ارزشی و اخلاقی جامعه عراق تلاش می‌کنند»، توضیح داد که «تصوری که آن‌ها با حمایت از برنامه‌های طنز و انتقادی برای هدف قرار دادن روحانیون و مردان امنیتی ایجاد می‌کنند» در همین راستاست.
 
وی تصریح کرد که هرج و مرج در عراق، موجب شده تا طعمه آسانی برای هدف قرارگرفتن از سوی رسانه‌های سعودی و اماراتی باشد. همان طرف‌هایی که «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را به گناه نکرده؛ مجازات کردند. هرچه در عراق روی می‌دهد، ساخته و پرداخته آمریکا و با تامین و اداره آن است.
 
نخستین تلاش برای ترور فرماندهان پیروزی در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت
 
مدیرکل اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی توضیح داد: زمانی که داعش به برخی استان‌های عراق حمله کرده بود و آمریکایی‌ها از مسئولیت خود شانه خالی کردند، پس از سقوط شهرها، با حکم و دستور شخص نخست‌وزیر، ابومهدی المهندس، مسئولیت مقابله با داعش و اداره نیرو‌های امنیتی را برعهده گرفت. نخستین تلاش برای ترور فرماندهان پیروزی برداعش در همان سال ۲۰۱۴ و پس از صدور فتوای جهاد اسلامی صورت گرفت.
 
وی افزود: لذا چنین حمله‌ای برای نخستین بار نبود بلکه مزدوران پیشتر نیز برای به شهادت رساندن این فرماندهان تلاش کرده بودند.
 
المهندس آمریکا را دشمن مطلق عراق می‌دانست
 
العقابی تصریح کرد: المهندس تجربه بالایی در خصوص آمریکایی‌ها داشت و آن‌ها را دشمن مطلق عراق می‌دانست. به همین دلیل اساسا با ورود آن‌ها به خاک عراق از سال ۲۰۰۳ مخالف بود و از جمله منتقدان کنفرانس ۲۰۰۱ لندن شخصی که بیش از هر کس دیگری به آن اعتراض کرد، ابومهدی بود. آمریکایی‌ها در ویرانی عراق نقشی تاریخی داشتند و اساسا آن‌ها بودند که نظام سیاسی فاسد را در این کشور پایه نهادند.
 
جزئیات ترور فرماندهان پیروزی بر داعش
 
العقابی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات جنایت ترور فرماندهان پیروزی برداعش در جاده فرودگاه بغداد گفت که جزئیات این ترور به اندازه خود فاجعه و مصیبت روی داده، بزرگ و زیاد است. چند ماه پیش از این عملیات، هشدار‌هایی در خصوص هدف قرار گرفتن این فرماندهان وجود داشت.
 
وی افزود که بخشی از تحقیقات در خصوص ترور فرماندهان شهید فاش نشده و تا به امروز دقیقا قاتلان و عاملان مجری این عملیات مشخص نشده‌اند. اما گزارش‌های کمیته‌های مشترک الحشد الشعبی، اطلاعات، استخبارات، سرویس‌های امنیتی وابسته به وزارت‌های کشور و دفاع و سازمان هواپیمایی عراق، برخی طرف‌های شرکت‌کننده در این عملیات را مشخص می‌کند. شزکت جی فور اس فعال در فرودگاه بغداد احتمالا در این عملیات مشارکت داشته است.