هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 03:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 4 دى 1400 ساعت 14:28
شنبه 4 دى 1400 14:25 ساعت
2021-12-25 14:28:06
شناسه خبر : 353756
نوسازی و بازسازی منازل اصولا بخش بندی می شود که ابتدای آن آشپزخانه و کابینت و کاشی بین کابینت آن است. آشپزخانه فضایی است که نگین هر خانه محسوب شده و زیباسازی آن علاوه بر آرامش القا شده به محیط نقش تعیین کننده ای دردکوراسیون داخلی خواهد داشت.
نوسازی و بازسازی منازل اصولا بخش بندی می شود که ابتدای آن آشپزخانه و کابینت و کاشی بین کابینت آن است. آشپزخانه فضایی است که نگین هر خانه محسوب شده و زیباسازی آن علاوه بر آرامش القا شده به محیط نقش تعیین کننده ای دردکوراسیون داخلی خواهد داشت.

 

بعد از نصب کابینت ها باید در نظر داشته باشید که فضایی که بیش از هر چیز دیگری افراد به آن توجه خواهند کرد همان بین کابینت های شماست. دقت در انتخاب و لیقه به خرج دادن باعث می شود تا آشپزخانه شما بیش از پیش ارزشمند گردد.

انواع کاشی بین کابینتی

 

 

 

کاشی اصولا به کالایی گفته می شود دارای ابعاد استاندارد بوده و به صورت تایل به دیوار می چسبد. کاشی ها دارای بدنه های مختلف بوده که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

کاشی استیل یا آلومینیومی» تایل های آلومینیومی و استیل از مدل های جدید کاشی بین کابینتی است که در سال های اخیر روانه بازار شده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این سبک از کاشی ها عموما به صورت پشت چسبی یا پشت توری عرضه می شود.

کاشی شیشه ای» تایل های شیشه ای همان طور که از نامشان پیداست از جنس شیشه ساخته شده است. شیشه های که قرار است بین کابینت نصب شوند می بایست از جنس سکوریت بوده که در برابر حرارت و ضربه مقاوم است و می تواند در رنگ بندی مختلف ارائه شود.

کاشی سفالی یا سرامیک» این نوع کاشی بین کابینتی اکونومی ترین و روال ترین بین کابینتی در بازار است. این نوع کاشی با استفاده از لعاب که روی صفحه قرار می گیرد تنوع می گیرد و در انواع مختلف قابل فروش است.

کاشی سنگی» تایل های سنگی نیز از با اصالت ترین و البته گران ترین بین کابینتی های بازار می باشد این نسل از کاشی در دسته بندی سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی شامل کورین و کوارتز دسته بندی می شود.

 

 

راهنمای خرید کاشی بین کابینتی

برای خرید کاشی بین کابینتی مواردی را باید در نظر گرفت از قبیل بودجه، تناسب با کابینت، رنگ بندی، کیفیت، مدل کاشی می باشد.

در نظر داشته باشید که تایل بین کابینتی را هم می توان قبل از نصب کابینت و هم می توان بعد از نصب کرد. اصولا بین کابینتی را یا روی کاشی نصب می کنند و یا روی بدنه سیمانی که در ابتدای ساخت خانه می باشد نصب نمود.

رنگ بندی در انتخاب بین کابینتی تاثیر بسزایی دارد چرا که می تواند فضا را تیره یا روشن، براق یا مات کند.

نکته ای کلیدی که می تواند بین کابینتی شما را به نقطه تمرکز افراد بدل کند روشنایی می باشد. قرار گرفتن لامپ های LED می تواند نمای بین کابینت را به شدت جذاب و روشن کند.

حواستان باشد که درزمان انتخاب این محصولات به پوشش سطح روی کار و لعاب کاشی توجه نمایید. چرا که این موضوع بعدا شما را درگیر چالش نظافت سخت می کند.

همچنین اگر خانه شما نوساز نبوده و قرار است کاشی جدید را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید بهتر این است که کاشی جدید را روی کاشی قبلی بچسبانید. این عمل از انجام کاهای اضافی همچون ضایعات و کثیف کاری جلوگیری به عمل می آورد.

جدیدترین نمونه های کاشی بین کابینتی

 

 

 

با تغییر در دکوراسیون داخلی نسل بین کابینتی ها هم تغییر کرده و تایل ها جای خود را به کاشی های سرامیکی و سفالی داده اند.

تایل های آلومینومی» بدنه این تایل ساختاری از جنس آلومینویم داشته و در رنگ بندی و سایز بندی مختلفی قابل فروش است. از ویژگی های این نمونه از تایل می توان به تنوع در مدل و رنگ بندی، عدم استفاده از چسب و صرفه جویی در خرید آن، جلوگیری از کندن کاشی های قبلی و نصب روی آنها، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی اشاره کرد.

تایل های میکس» این تایل ها می تواند ترکیبی از جنس آلومینیوم، شیشه، سنگ، چوب، استیل و ... باشد. تایل های میکس اصولا از جذابیت و تنوع بیشتری نسبت به سایر تایل ها برخوردار است. این تایل ها می تواند به دو نوع پشت چسبی و پشت توری ارائه شوند.

تایل های چوبی» چوب کالایی خاص است که حتی بین کابینت هم می توان از آن استفاده کرد. چوب بین کابینت از نوع اشباع شده بوده که در برابر حرارت و رطوبت مقاوم است. از ویژگی های مهم چوب می توانبه گرم کردن نمای محیط اشاره کرد.

بهترین روش برای خرید

اصولا همه لذت خرید به گشت و گذار رفت آمد بین مغازه ها و دیدن نمونه از نزدیک است. اما این روش مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

اول اینکه در هر مغازه ای نمی توان همه انتخاب های را که می توان انجام داد را مشاهده کرد.

دوم اینکه اصولا فروشنده ها از صبرشان خراج است که کلیه سوالات و ابهامات ما را پاسخ دهند.

سوم این که مشاوره ای به صورت رایگان و کلی نمی توان از فروشندگان و طراحان انتظار داشت.

چهارم این که همیشه نمی توان در بازار آن چیزی که مد نظر داشت و انتخاب را خرید کرد و احتمال موجود نبودن و یا اتمام موجودی محصول را تهیه کرد.

پنجم اینکه در قیمت و تخفیف دو فاکتوری است که همیشه آن را درنظر می گیریم. این که فروشنده دست اول محصول باشد یا واسطه باشد و محصول را به قیمت بالاتری تهیه کنیم موضوع مهم چالشی خواهد بود.

گارانتی و خدمات پس از فروش در خرید کاشی اصولا امری بی معنا است. ولی با همه این تفاسیر م توان فروشگاه ها و محصولاتی را انتخاب کرد که بهترین حالت را در این موضوع داشته باشند.

منبع. مرجع کاشی بین کابینتی