هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 09:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 20 آذر 1400 ساعت 13:46
شنبه 20 آذر 1400 13:45 ساعت
2021-12-11 13:46:45
شناسه خبر : 353510

طراحی کفپوش اداری متناسب با محیط کار و دکوراسیون آن و البته نوع فعالیت مجموعه در راحتی کارکنان و ایجاد حس صمیمیت مراجعین حائز اهمیت بوده و نیاز است در روند تغییرات دکوراسیون داخلی به این محصولات و تاثیری که در ارتقای عملکرد یک محیط اداری برجای می‌گذارند توجه ویژه‎‌ای شود. به همین دلیل لازم دانستیم با بررسی بیشتر انواع کف پوش اداری و عواملی که در انتخاب مناسب این محصولات دخالت دارد، ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد را رفع نموده و در جهت سهولت یک انتخاب صحیح و خریدی موفقیت آمیز گامی موثر برداشته باشیم.

آشنایی با انواع کفپوش‌‎های اداری

به طور کلی کفپوش اداری را می‌توان براساس ویژگی‎‌های خاصی در دسته بندی‌‎های متفاوتی قرار داده و با در نظر گرفتن ویژگی‌‎های هر دسته به خرید مناسب‌‎ترین گزینه پرداخت. بهترین روش برای انتخاب کفپوش اداری ارزان این است که اتاق به اتاق بروید و متریالی را انتخاب کنید که با عملکرد هر فضا مطابقت داشته باشد. به طور کلی ترجیحات طراحی در هر فضا دارای محدودیت هایی است. برای مثال کفپوش آشپزخانه اداره، مناسب اتاق کار مدیر نیست. همچنین محدودیت هایی نیز از لحاظ هزینه و بودجه وجود دارد. همین موضوع موجب شده تا تنوع زیادی در پوشش کف ادارات باشد.
مهم‌‎ترین عاملی که سبب تمایز این دسته بندی‎‌ها از یکدیگر می‌شود، شکل ظاهری کف پوش‎‌ها در کنار برخی ویژگی‎‌های فنی متفاوت آن‎‌ها می‎‌باشد.

  • کف پوش‎‌های اداری چوبی

در صورتی که به دنبال ایجاد یک فضای کلاسیک و در عین حال گرم و صمیمی هستید، کف پوش اداری چوبی می‌تواند گزینه‌‎ی بسیار مناسبی تلقی شود. چرا که این کفپوش‌‎ها با برخورداری از نقش‎‌ها و خطوط چوب‎‌های درختان می‌تواند به فضای اداره جان ببخشد. اما این کف پوش‌‎ها متاسفانه به دلیل جنس چوبی خود در برابر رطوبت آسیب‌پذیر بوده و برای قرارگیری در مکان‎‌هایی که ممکن است در معرض آب یا رطوبت باشند محصول مناسبی نخواهند بود. البته این تنها ایرادی که بر این کف پوش‎‌ها وارد می‌شود نیست چرا که کفپوش‌‎های اداری چوبی علی‌رقم  دوام بالای خود به دلیل ساخته شدن از چوب درختان از قیمت بالایی برخوردار بوده و در دسته‌‎ی کف پوش‌‎های گرانقیمت قرار می‌گیرند که به همین سبب در اکثر موارد نمی‌توان از آن‎‌ها به عنوان یک محصول مقرون به صرفه‌‎ی مناسب یاد کرد.

  • کف پوش‎‌های سرامیکی اداری

یکی دیگر از کفش پوش‎‌های متداول مورد استفاده در ادارات، کفپوش اداری سرامیکی می‎‌باشد. این کف پوش‌‎ها، با برخورداری از قیمت مقرون به صرفه و دوام مطلوب و البته قابلیت تمیز کاری بسیار آسان، می‌تواند نقش موثری را در ایجاد یک فضای شیک ایفا نمایند. اما با وجود تمام مزایای این محصولات، کف پوش‎‌های سرامیکی نیز همانند نوع چوبی جهت استفاده در محیط‌‎های مرطوبی چون آبدارخانه مناسب نخواهند بود.

  • کف ‎‌پوش‎‌های ادرای پی وی سی (pvc)

یکی دیگر از دسته‎‌بندی‎‌های معروف و پرطرفدار در میان کف‌‎ پوش‎‌های اداری موجود، محصولات متنوع پی وی سی می‎‌باشد. کفپوش اداری پی وی سی در محیط‎‌های متعددی با حجم تردد بسیار بالا مناسب بوده و در برابر ساییدگی و ترک خوردگی از خود مقاومت نشان می‌دهد. کفپوش‌‎های پی وی سی به دلیل ویژگی‎‌های منحصر به فرد خود علاوه بر محیط‎‌های اداری قابلیت استفاده در باشگاه و بیمارستان و .... را داشته و می‌تواند به عنوان یک عایق صدا به ایفای نقش بپردازد. همچنین این محصولات در کنار تمامی ویژگی‌‎های منحصر به فرد خود به دلیل طراحی جالب و توجه ویژه‎‌ای که در تولید آن‌‎ها صورت می‎‌پذیرد قدم زدن و یا راه رفتن بر روی کف محیط اداری را آسان‌‎تر کرده و منجر به خستگی زود هنگام مشتریان و کارکنان نمی‎‌شود.

انتخاب موکت به عنوان کفپوش اداری

از دیگر کف‎‌ پوش‌‎های بسیار خوبی که می‌تواند با حضور در محیط اداره به جهت پوشاندن کف زمین و حذف عیوب آن به ایفای نقش به پردازد، موکت اداری می‎‌باشد. این محصولات جذاب که در طرح‎‌ها و رنگ بندی‎‌های متفاوتی تولید می‌شوند، امکان ست نمودن کف زمین با کلیه‌‎ی امکانات دکوراسیون داخلی محیط اداره‌‎ را فراهم آورده و برخلاف تصور بسیاری برای محیط‎‌های پرتردد نیز مناسب خواهند بود. پوشاندن کف اداره با موکت‎‌های مرغوب و با کیفیت به نسبت استفاده از محصولات و یا تعویض کف پوش بسیار مقرون به صرفه‌‎‌تر بوده و پس از گذشت زمان و استفاده‎‌ی طولانی مدت می‌توانند شکل ظاهری خود را حفظ نمایند. اما علاوه بر تمام مزایایی که ذکر نمودیم این کفپوش‌‎ها نیز همانند محصولات پی وی سی به گونه‎‌ای عایق صدا بوده و می‌تواند از انتقال صدا به دیگر طبقات جلوگیری به عمل آورد. از طرف دیگر پوشاندن کف اداره با موکت اداری می‌تواند، به گرم نگه داشتن محیط و کاهش مصرف انرژی کمک موثری نموده و هزینه‎‌های کلی یک اداره را کاهش دهد. در اداره ها با توجه به رفت و آمد بالا حرکت روی موکت ها بسیار بیشتر می شود بنابراین در صورتی که از موکت خانگی استفاده کنیم به دلیل مقاومت پایین نسبت به رفت و امد زیاد فورا از بین می رود و نیازمند این است که مجددا موکت خود را عوض کنیم.
اگر چه ممکن است برای آن خود هزینه بیشتری بپردازیم اما عمر آن بیشتر بوده و نیاز به تعویض زودهنگام نیست بنابراین اگر حساب کنیم که موکت خانگی در اداره ما زیر ۳ ماه دوام نمی آورد و درطول سال چندین بار باید تعویض گردد هزینه آن حتی از موکت اداری نیز بیشتر خواهد شد.

موکت‌‎هایی که به عنوان کف پوش اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان در دو دسته‎‌ی کلی نوع رولی و تایر تقسیم‎‌بندی نمود.

  • موکت‎‌های تایل

موکت‌‎ تایل به آن دسته از موکت‌‎هایی اتلاق می‌شود که در قطعات کوچک و با طراحی‎‌های متفاوتی در مراکز فروش موکت و کفپوش موجود بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی به راحتی در مکان مدنظر نصب خواهند شد. طراحی و نصب این کف پوش اداری به گونه‌‎ای بوده که در صورت آسیب قطعه‎‌ یا بخشی از موکت امکان تعویض آن قطعه وجود داشته و شخص به راحتی می‌تواند به تعویض این قطعه اقدام نماید.

  • موکت رولی

برخلاف نوع تایل موکت‎‌های رولی در ابعاد بزرگ و متناسب با متراژ محیط مدنظر در عرض‎‌های بسیار متفاوتی تولید خواهند شد که این ویژگی در عین اینکه نصب آسان بی دردسری را به ارمغان می‎‌آورد به دلیل عدم امکان تعویض بخش‎‌های آسیب دیده و یا فرسوده ممکن است گاهی اوقات در برخی از مکان‎‌ها به نسبت نوع تایل گزینه‎‌ی مناسبی تلقی نشود. اما از طرف دیگر الیاف موکت‎‌ رولی به دلیل بهره‎‌مندی از تراکم بالاتر به نسبت نوع تایل دارای دوام و عمر طولانی‎‌تری بوده و دیرتر از آن به فرسودگی و ساییدگی دچار می‌شود.

  • کفپوش اپوکسی

در صورتی که قرار باشد کف پوش مدنظر بر روی کف بتونی اجرا شود، محصولات اپوکسی به عنوان نسل جدیدی از کفپوش‌‎های ادرای می‌توانند نقش بسیار مثمرثمری را ایفا نمایند. چرا که این محصولات در برابر تردد بالا و شلوغی یک مکان دچار ساییدگی و شکستگی نشده و در صورت کثیفی به راحتی تمیز خواهند شد. بنابراین فرقی نمی‌کند که هدف، استفاده از کف پوش در یک مکان اداری و یا تجاری است در هر صورت این محصولات می‌توانند به عنوان یک کفپوش مقاوم و ماندگار بر روی کف این امکان به اجرا در آمده و یا نصب شوند.

عوامل موثر در انتخاب کف پوش‎‌های داری مناسب

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، عوامل بسیار متفاوتی در انتخاب یک کفپوش اداری بسیار مناسب دخیل بوده و تعیین کننده‎‌ی صحت این انتخاب است. به همین دلیل لازم است این عوامل بررسی شده و با در نظر گرفتن آن‎‌ها در هنگام انتخاب این محصولات خریدی موفقیت آمیز حاصل شود.

میزان تردد یک محیط

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در روند انتخاب کف پوش‎‌های اداری توجه به میزان تردد و رفت و آمدی که در طی آن مسیر صورت می‎‌پذیرد می‎‌باشد. زیرا در صورتی که کفپوش اداری مورد استفاده از مقاومت چندان بالایی بهره‌‎مند نباشد، ممکن است در طی رفت و آمدهای مکرر دچار ساییدگی و یا شکستگی شود که در این صورت منجر به ایجاد ضرر مالی خواهد شد.

چگونگی نظافت کف پوش

در صورتی که کف پوش قرار باشد در یک محیط پرتردد با حجم بالایی از مشتریان و مراجعین نصب شود، نیاز است علاوه بر میزان تردد به چگونگی نظافت این کفپوش‌‎ها نیز توجه ویژه‎‌ای صورت پذیرد. چرا که سخت بودن تمیز کاری یک کف پوش اداری منجر به کثیف نشان دادن محیط شده و این موضوع چه برای کارکنان یک اداره و چه مراجعین چندان جالب به نظر نخواهد رسید.

قیمت خرید کف پوش

توصیه می‌شود که قبل از انتخاب و خرید این محصولات در ابتدا بودجه‌‎ی مشخصی را برای این امر در نظر گرفته و بر اساس بودجه‎‌ی خود به سراغ کف پوش‎‌های مناسب و با کیفیت بروید. چرا که تعیین بودجه سبب می‌شود تا به شکل دقیق‌‎تری به بررسی و مقایسه‌‎ی محصولات متفاوت مراکز فروش پرداخته و در نهایت محصول با کیفیت‎‌تر و مقرون به صرفه‌‎تری را تهیه نمایید.

در صورت تمایل به خرید موکت‎‌های اداری تایل و رولی به عنوان کف پوش اداری می‌توانید به سایت شرکت گامان تزیین مراجعه نمایید. این شرکت فعالیت خود را از سال 1382 در زمینه‎‌ی انواع لمینت‌‎ کفپوش و موکت آغاز نموده و پس از گذشت سال‌‎ها در طی فعالیت‎‌های مستمر خود توانست نمایندگی انحصاری سه برند  معتبر ظرف مصور و The best و Tescom را در اختیار خود درآورد. در صورت تمایل به مشاهده‌‎ی انواع کفپوش و موکت اداری می توانید به آدرس https://gamantj.com/ مراجعه نمایید و از کارشناسان به صورت رایگان مشاوره بگیرید.