هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 12:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 16 آذر 1400 ساعت 11:56
سه شنبه 16 آذر 1400 11:54 ساعت
2021-12-7 11:56:17
شناسه خبر : 353415

یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین روش‌های چاپ نایلون، چاپ کلیشه است. البته می‌توان علاوه بر پلاستیک انواعی از سطوح مثل پارچه و کاغذ را با استفاده از این روش به چاپ رساند. با استفاده از کلیشه می‌توان به طرح‌های مختلف را با کیفیت بالا روی نایلون به چاپ رساند.

چاپ کلیشه

کلیشه یک روش قدیمی است که از قرن 18 توسعه یافته و به طور گسترده‌ای در چاپ روزنامه، مجله و ... کاربرد دارد. این روش چاپ طی سال‌های گذشته پیشرفته کرده و بسیار پرسرعت است. علت نامگذاری این روش چاپ با این نام، استفاده از کلیشه‌های پلاستیکی یا ژلاتین است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند. این کلیشه طرحی که قرار است چاپ شود را در بر دارد. امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انواع چاپ کلیشه را با دقت و کیفیت بالا به چاپ می‌رسانند. این روش در چاپ نایلون بسیار پرکاربرد بوده و از مزایای زیادی برخوردار است.

چاپ کلیشه چگونه است؟

چاپ کلیشه به این صورت است که طرح مورد نظر را با استفاده دستگاه‌های مخصوص روی کلیشه مورد نظر ایجاد می‌کنند و این کلیشه را روی سیلندر قرار می‌دهند. کلیشه در نهایت وارد سینی رنگ می شود و جوهر آن به کلیشه برخورد می‌کند. در نهایت با استفاده از کلیشه آغشته به رنگ می‌توان طرح  مورد نظر را روی هر سطحی، به خصوص نایلون به چاپ رساند. مزیت استفاده از این روش آن است که می‌توان با استفاده از چاپ کلیشه روی هر سطح، حتی سطوح غیر صاف چاپ کند. ماندگاری این چاپ نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر بالاتر خواهد بود.

همچنین می‌توان از این روش برای چاپ‌های سریع استفاده کرد؛ چرا که جوهر استفاده شده در آن به سرعت خشک می‌شود و ترکیب‌های رنگی نیز در آن قابل استفاده است. برای چاپ لایه‌های مختلف نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. دوام، کیفیت و وضوح چاپ کلیشه تا حدی است که می‌توان به جای بسیاری از روش‌ها از آن استفاده کرد.

چاپ کلیشه روی نایلون

استفاده از چاپ کلیشه برای چاپ کیسه‌های نایلونی بسیار رایج است که در پلاستیک‌های بسته‌بندی مختلف نیز نشانه‌های آن دیده می‌شود. کیسه‌های نایلونی کاربرد وسیعی در صنایع مختلف مثل صنایع غذایی، خودروسازی، لوازم برقی و ... دارند. اغلب برای اینکه محصولات تولیدی در شرکت‌ها به خوبی به مردم شناسانده شوند، از بسته‌بندی‌های چاپ شده مخصوص استفاده می‌شود. چاپ کلیشه نقش مهمی در این روند خواهد داشت.

چاپ نایلون نقش مهمی در بازاریابی و ترویج یک برند در بازار دارد. دستگاه‌های مختلفی برای چاپ کلیشه وجود دارند که با توجه به نیاز مشتری و البته سطح تجهیزات کارخانه تولید نایلون مورد استفاده قرار می‌گیرند. چاپ کلیشه در فلکسوپلاست با بهترین کیفیت انجام می‌شود و دوام بالایی دارد. یک چاپ باکیفیت بر روی محصولات می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جلب نظر مشتری داشته باشد.

کاربرد لفاف بسته‌بندی در چیست

لفاف بسته‌بندی نوعی از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است که بسته‌بندی انواعی از محصولات مختلف به کار می‌رود. در واقع یکی از محصولاتی که در اولین نظر می‌تواند به عنوان یک طراحی مناسب برای بسته‌بندی به کار برود همین لفاف است. لفاف‌های بسته‌بندی راهکاری مطمئن، ایمن و باکیفیت برای ارائه محصولات مختلف غذایی، بهداشتی و حتی دارویی به مشتریان محسوب می‌شوند و با قابلیت چاپی که دارند می‌توانند یک برند را در زمینه خود مطرح کنند.

لفاف بسته بندی

لفاف بسته‌بندی چیست؟

لفاف بسته‌بندی در واقعی نوعی پلاستیک است که برای بسته‌بندی طیف وسیعی از کالاها مثل محصولات غذایی، دارو، پوشاک و ... به کار می‌روند. معروف‌ترین محصولاتی که با استفاده از لفاف بسته‌بندی ارائه می‌شوند ماکارونی‌ها هستند. این لفاف‌ها نسبت به برخی دیگر از محصولات بسته‌بندی مزایایی دارند که باعث می‌شود مصرف کننده آنها را ترجیح بدهد. یکی از این مزایا قابلیت دوخت پذیری و چاپ پذیری بالای آنهاست اما در ادامه بیشتر به این مزایا خواهیم پرداخت.

گاهی ممکن است مواد غذایی که به صورت خشک یا حتی خیس بسته‌بندی می‌شوند را نتوان با محصولی غیر از لفاف بسته‌بندی عرضه کرد. بنابراین می‌توان گفت که کاربرد غالب این لفاف‌ها در صنایع  حساس غذایی است. این کاربرد به علت مزایایی است که این لفاف‌ها نسبت به سایر انواع محصولات بسته‌بندی دارند.

 

مزایای لفاف بسته‌بندی

همانطور که گفتیم دوخت‌پذیری و قابلیت چاپ باکیفیت از مهم‌ترین مزایای این لفاف‌هاست. اما وزن کم را نیز که در صنایع بسیار مهم است، می‌توان یکی دیگر از دلایل ارجحیت این محصول دانست. چرا که محصولات غذایی و بهداشتی را باید با وزن کم به مشتری رساند تا رضایت کامل مشتری کسب شود. همچنین این پلاستیک‌ها سرعت بسته‌بندی را بالا می‌برند که همین باعث می‌شود تولید برای صنایع به صرفه‌تر باشد.

علاوه بر این‌ها می‌توان گفت که قیمت لفاف بسته‌بندی به علت خاصیت خنثی بودن یک راه حل ایده‌آل برای ارائه محصولات پاستوریزه مثل شیر است. به همین دلیل برندهای مختلف سعی دارند با استفاده از این لفاف‌ها محصولات تازه خود را به صورت باکیفیت به مشتریان ارائه کنند. بنابراین شاهد هستیم که امروزه محصولاتی مثل سس، سالاد، غذاهای آماده و ... نیز با استفاده از این بسته‌بندی‌ها عرضه می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای مهم لفاف بسته‌بندی حمل نقل آسان است که باز هم عاملی برای مصرف صنایع است. این محصولات سبک اما مقاوم هستند و سهولت در جابجایی را برای کالاهایی که با استفاده از آنها بسته‌بندی می‌شوند فراهم می‌کنند. همچنین این محصولات می‌توانند به صورت شفاف یا رنگی نیز ارائه شوند که باعث می‌شود توانایی انتخاب توسط مشتری وجود داشته باشد.

از دیگر مزایای این لفاف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز و بسته شدن آسان
  • سهولت در بسته‌بندی
  • طول عمر و دوام بالا
  • حفظ خواص غذایی و شیمیایی به خصوص مزه و املاح

مزایای استرچ صنعتی

با صنعتی شدن تولید، برای سالم رسیدن محصول به مشتری و همچنین کاهش هزینه‌های تولید باید از محصولات بسته‌بندی مناسب استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین محصولات بسته‌بندی موجود استرچ صنعتی است؛ به طوری که برخی محصولات به طور اختصاصی تنها با این روش بسته‌بندی می‌شوند.

استرچ صنعتی نوعی سلفون است که به شرکت‌های تولیدی عرضه می‌شود تا این شرکت‌ها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص بتوانند یک بسته‌بندی باکیفیت و ایده‌عال را تجربه نمایند. شرکت‌هایی که از استرچ صنعتی برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند، ممکن است در هر زمینه‌ای فعالیت کنند؛ به عنوان مثال صنایع غذایی، دارویی، آزمایشگاهی، لوازم خانگی و ... تنها مثال‌های بارزی از آنها هستند.

تنها تفاوت استرچ صنعتی با سایر استرچ‌ها در ساختار آن می‌باشد. به طوری که در این نوع از استرچ‌ها از مواد پتروشیمیایی نیز استفاده می‌کنند و به همین دلیل به آن استرچ صنعتی می‌گویند. این استرچ‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای سایر بسته‌بندی‌هایی مثل پالت‌ها باشند. با استفاده از این مدل از استرچ‌ها تولید کننده نگران آسیب به محصولات تولیدی خود نیست و می‌داند که این پلاستیک فوق العاده از محصول در برابر گرد و غبار، میکروب، رطوبت و بسیاری از عوامل آسیب زای دیگر محافظت می‌کند.

استرچ صنعتی

مزایای استرچ صنعتی چیست؟

استرچ صنعتی از پرکاربردترین محصولات بسته‌بندی است و علت این کاربرد هم مزایایی است که به بخشی از آنها اشاره کردیم. یکی از این مزایای قیمت به صرفه است که باعث می‌شود تولید کننده نگرانی بابت هزینه بسته‌بندی نداشته باشد. علاوه بر این کیفیت و ماندگاری این سلفون‌ها بسیار بالاست و باعث می‌شود بتوان از آنها برای بسته‌بندی طیف وسیعی از محصولات استفاده کرد.

همچنین ویژگی معروف استرچ صنعتی این است که خاصیت کشسانی و چسبندگی بالایی دارند؛ بنابراین می‌توان از آنها برای بسته‌بندی کالاهای حساسی که نباید هیچ تماسی با بیرون داشته باشند استفاده نمود. از دیگر مزایای این محصولات می‌توان به کاهش وزن بسته‌بندی، حفظ محصول در شرایط مختلف آب و هوایی، مقاومت در برابر رطوبت و افزایش سرعت بسته‌بندی اشاره کرد.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر یا سفارش هر یک از محصولات مورد نظر خود، به سایت فلکسوپلاست مراجعه کنید و از خدمات این شرکت بهره ببرید.