هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 12:49
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 14 آذر 1400 ساعت 09:09
يكشنبه 14 آذر 1400 09:07 ساعت
2021-12-5 09:09:36
شناسه خبر : 353343
بسیاری از افرادی که با مشکل اعتیاد به مواد مخدر درگیر هستند، تصور می‌کنند که ترک اعتیاد در خانه و سم زدایی بدن از مواد مخدر در منزل یک امر محال است و به هیچ وجه امکان پذیر نیست و تنها راه ترک اعتیاد، مراجعه حضوری و بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد است!

بهتر است بدانید که این طرز فکر کاملا اشتباه است و شما می‌توانید با روش‌های حرفه‌ای و اصولی به سادگی از شر سموم مواد مخدر در بدن‌تان آسوده شوید و لذت یک زندگی پاک و تمیز را تجربه کنید! چنانکه شما هم علاقه دارید در رابطه با شرایط سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه، داروها و روش‌های کاربردی برای این کار، آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نه به مصرف مواد مخدر

سم زدایی بدن از مواد مخدر چیست؟

پیش از آنکه وارد جزئیات طریقه سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه و باید و نبایدهای سم زدایی بدن از مواد مخدر در منزل شویم، بهتر است در ابتدا به صورت دقیق با مفهوم سم زدایی بدن آشنا شوید. 

در طول زمانی که فرد معتاد اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کند، انواع سموم مختلف در بدن او انباشته می‌شوند، در قدم اول برای ترک اعتیاد به مواد مخدر باید بدن فرد از سموم مختلف ایجاد شده رها شود، سم زدایی بدن از مواد مخدر یکی از مهم‌ترین بخش‌های ترک اعتیاد افراد به مواد مخدر است. 

درمان سم زدایی دارو، فرآیندی است که درنتیجه آن بدن از مواد مخدر خلاص می‌شود. هدف از سم‌ زدایی، مدیریت ایمن علائم ترک در صورت قطع مصرف مواد مخدر یا الکل است. روش های سم زدایی بدن از مواد مخدر مختلفی برای دستیابی به این هدف وجود دارد اما بسته به نوع ماده مخدر یا دارویی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اید، ممکن است ترک مواد مخدر به‌تنهایی برای شما ایمن نباشد.

حتی اگر قطع مصرف دارو بدون دریافت کمک امکان‌پذیر باشد ممکن است تحمل این مسئله ازنظر روحی و جسمی بسیار دشوار باشد. چنانکه روند سم زدایی بدن به درستی انجام شود احتمال بازگشت فرد به مصرف مواد مخدر به شدت کاهش پیدا می‌کند، امروزه افراد می‌توانند حتی در منزل خود نیز از شر سموم مواد مخدر موجود در بدن‌شان آسوده شوند.

 

آیا سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امکان پذیر است؟

بله سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امکان پذیر است اما به علت عدم حضور نیروی متخصص نظارت‌گر بر عملکرد بیمار ممکن است فرایند ترک، به شدت دشوار و سخت شود، امروزه متخصصین پیشنهاد می‌کنند که افراد برای رهایی از سموم بدن در خانه از مشورت پزشکان حرفه‌ای کمک بگیرند.

تحریک استفاده به مواد مخدر مانع برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

روش‌های سم زدایی بدن از مواد در خانه

در فرایند سم‌زدایی بدن از مواد مخدر در منزل، از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی جهت تسریع فرایند ترک مواد مخدر و سم زدایی بدن استفاده می‌شود، رایج‌ترین ابزارهای کاربردی برای ترک سموم بدن در خانه استفاده از دمنوش‌ها، نوشیدن داروهای گیاهی و استفاده از انواع دارو درمانی است.

در ادامه با جزئیات این سه روش کاربردی برای سم زدایی بدن از مواد مخدر یعنی (دمنوش و مصرف انواع دارو) در منزل، آشنا شوید.

 

سم زدایی بدن با دمنوش

سم زدایی بدن با دمنوش نمی‌تواند راهکار موثر جالبی برای خلاص شدن از شر سموم کثیف بدن باشد اما استفاده از این روش در کنار درمان‌های دارویی قوی، می‌تواند یک تکنیک درمانی موثر و قوی باشد.

فراموش نکنید برای استفاده از بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر نیز باید با دکتر متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید تا هیچ‌گونه تداخل دارویی در روند درمان و ترک اعتیاد شما ایجاد نشود، هرگونه مصرف خودسرانه دمنوش در خانه کاملا ممنوع است.

برخی از دمنوش‌های محبوب جهت سم زدایی بدن به شرح زیر است:

  1. دمنوش خارمریم
  2. دمنوش چای نعنا
  3. چای بابونه
  4. دمنوش شیرین بیان
  5. دمنوش چای سبز

اصولا از دمنوش‌ها به عنوان یک آرام‌بخش قوی و موثر در روند ترک اعتیاد در خانه و سم زدایی بدن استفاده می‌شود به علت ساختار مفید دمنوش‌های گیاهی، این نوشیدنی‌ها به تسکین اعصاب و ایجاد آرامش در افراد جهت ترک مواد مخدر کمک می‌کند.

سم زدایی بدن از مواد مخدر توسط مشاوره در کلینیک ترک اعتیاد

سم زدایی  در منزل با داروی گیاهی

سم زدایی بدن از مواد مخدر با گیاهان دارویی یکی از پرچالش‌ترین روش‌های درمان اعتیاد به مواد مخدر است که امروزه بین متخصصن بر موثر بودن یا نبودن آن، اختلاف نظر‌های بسیاری وجود دارد. هنوز تاثیر گذاری 100% داروهای گیاهی برای سم زدایی بدن تایید نشده است اما می‌توان از این داروها با مشورت پزشک به عنوان یک ماده کمکی جهت سم زدایی بدن در منزل کمک گرفت.

فراموش نکنید که مصرف داروهای گیاهی نیز همچون دمنوش‌های گیاهی برای سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود و استعمال این داروها بدون نظارت دکتر حرفه‌ای ممنوع است، در ادامه با برخی از داروهای گیاهی سم زدایی بدن آشنا شوید.

  1. گیاه زنیان
  2. گیاه خارمریم
  3. گیاه مرمرکی

داروهای گیاهی نیز همچون دمنوش‌های گیاهی تاثیر قطعی در روند سم زدایی بدن ندارند و بیشتر مصرف آن‌ها در روش‌های طب سنتی درمان ترک اعتیاد به مواد مخدر، پیشنهاد داده می‌شود.

چنانکه به دنبال یک روش قطعی و مطمئن جهت خلاص شدن از شر سموم بدن‌تان هستید، مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد در تهران مانند کلینیک پارس (parsclinic-at.com) و همراه شدن با نظر پزشکان کلینیک، بهترین روش‌ برای درمان اعتیاد به مواد مخدر است.

 

انواع قرص و دارو برای سم زدایی بدن

علاوه بر روش‌های سنتی همچون مصرف دمنوش خانگی و استعمال داروهای گیاهی، از داروها و قرص‌های مختلف نیز جهت سم زدایی بدن در خانه استفاده می‌شود.

از نالترکسون و کلونیدین به عنوان دو قرص سم زدایی بدن مواد مخدر قوی یاد می‌شود که امروزه توسط پزشکان متخصص برای ترک اعتیاد معتادان در خانه پیشنهاد داده می‌شود.

فراموش نکنید که انواع قرص‌ها و داروهای ترک اعتیاد و سم زدایی بدن، احتمال ایجاد تداخلات دارویی بالایی دارند و برای مصرف هر یک از آن‌ها مشورت گرفتن با پزشک متخصص حرفه‌ای جهت کسب اطلاعات کامل از نحوه مصرف قرص، میزان و ... واجب است.

 

عوارض سم زدایی بدن           

سم زدایی بدن به بدن فرد معتاد کمک می‌کند که از شر انواع سموم دردسر در بدن خود خلاص شود، یعنی سم زدایی بدن یک راه رهایی و آسودگی برای بدن فرد معتاد است و او را به عوارض مختلف، گرفتار نخواهد کرد!

اما مسئله مهم این است که فرایند سم زدایی بدن چگونه پیاده سازی شود، چنانکه فرد تصمیم بگیرد بدون مشورت کردن با پزشک متخصص به صورت خودسرانه از روش‌های مختلف برای سم زدایی بدن استفاده کند، احتمال ایجاد مشکلات مختلف در فرایند سم زدایی بدن، بعید نخواهد بود!

پس برای داشتن یک فرایند سم زدایی بدن امن و بدون دردسر، مشورت کردن با یک پزشک حرفه‌ای و خبره را فراموش نکنید و سعی کنید که در هر قدم از سم زدایی، زیر نظر متخصص حرفه‌ای باشید.

 

بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور، برای سم زدایی بدن در خدمت شماست!

شاید این پرسش در ذهن شما نیز ایجاد شده است که از بین تعداد زیاد کلینیک‌های ارائه کننده خدمات ترک اعتیاد و سم زدایی بدن، کدام یک برای انجام سم زدایی حرفه‌ای بدن از سموم مختلف کارساز هستند و می‌توانید به آن، اطمینان کنید!

تیم ترک اعتیاد کلینیک پارس با داشتن سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات ترک اعتیاد در منزل و حضور برترین متخصصین ترک اعتیاد امروز در خدمت شماست تا با خیال راحت و بدون نگرانی سم زدایی بدن از مواد مخدر را در منزل خودتان، تجربه کنید و لذت ببرید!

برای تجربه یک سم زدایی عالی و بی‌نقص بدن از مواد مخدر تنها کافی است به وب سایت تیم پارس کلینیک به آدرس parsclinic-at.com مراجعه کنید و با کمک گرفتن از کارشناسان این تیم‌ حرفه‌ای به سادگی مسیر خودتان را برای رها شدن از سموم بدن پیدا کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب، با جزئیات روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر در منزل، آشنا شدید، امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از روش‌ های سم زدایی بدن در منزل زیر نظر پزشکان متخصص کمک بگیرند.

خوشبختانه تا کنون بسیاری از افراد موفق شده‌اند که بدون نیاز به بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد به مواد مخدر، از شر اعتیاد به مواد مخدر آسوده شوند و بدن خود را از سموم مختلف، پاکسازی کنند، البته شرط موفقیت در مسیر سم زدایی بدن کمک گرفتن از یک کلینیک حرفه‌ای همچون کلینیک پارس است.

 

منبع

sciencedirect.com