هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 02:01
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 4 آذر 1400 ساعت 12:32
پنجشنبه 4 آذر 1400 12:27 ساعت
2021-11-25 12:32:17
شناسه خبر : 353052
صبح دیروز تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول با حضور قاضی و خادمان حرم رضوی به نتیجه نرسید و قاتل ۲۵ ساله به دار مجازات آویخته شد.
نگاهی به ماجرای طولانی آرمان عبدالعالی؛

قاتل سنگدلی که «کودک» خطاب می‌شود!

صبح دیروز تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول با حضور قاضی و خادمان حرم رضوی به نتیجه نرسید و قاتل ۲۵ ساله به دار مجازات آویخته شد.
گروه اجتماعی-رجانیوز: با اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی به جرم قتل غزاله شکور، رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی با عبارت «اعدام کودک مجرم» به استقبال این اتفاق رفتند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
 
به گزارش رجانیوز: آرمان عبدالعلی، متولد ۱۳۷۴/۱۲/۱۹، به اتهام قتل عمد غزاله شکور در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۲، مورد محاکمه قرار گرفت و در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲ به قصاص نفس محکوم شد.
 
قاتل در زمان ارتکاب جرم ۱۷ سال و ۱۱ ماه و ۲۳ روز سن داشته است. با وجود این که وی صرفاً ۷ روز از ۱۸ سال کمتر داشته است، اما وفق مقررات و قوانین قضائی موجود، هشت روز بعد از ارتکاب قتل، جهت آزمایش سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی گردید که این مرجع نیز در تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱۷ اعلام نمود «نامبرده در زمان ارتکاب جرم از سلامت کامل روانی برخوردار بوده و بر حرمت اعمال ارتکابی خود آگاهی داشته و علائمی از اختلالات روانی که باعث فقدان کنترل اراده و قوه تمیز او گردد، مشاهده نشد.» 
 
با اینکه ارتکاب قتل توسط عبدالعالی در تمامی مراحل رسیدگی برای قضات مربوطه و با توجه به مستندات موجود، احراز شده، پدر قاتل امروز در گفتگو یک رسانه داخلی مدعی شده که غزاله شکور زنده بوده و در دبی رویت شده است! با وجود بررسی چندین باره این پرونده در محاکم قضایی طرح مکرر برخی ادعاها مانند در قید حیات بودن مقتوله و... به هیچ عنوان نمی‌تواند واقعی باشد.
 
علاوه بر این، نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای از آثار خونی کشف شده در منزل قاتل، اقرار صریح و مکرر وی مبنی بر کوبیدن سر مقتوله به دستگیره کمد و گوشه تخت و کوبیدن چندین باره میله بارفیکس به سر مقتوله، قرار دادن جسد در کیسه پلاستیکی، چسب زدن به کیسه، قرار دادن در چمدان و انداختن آن در سطل زباله شهرداری، جای هیچ تردیدی برای قضات پرونده مبنی بر ارتکاب این قتل باقی نگذاشته است.
 
خانواده شکور بارها نسبت به تأخیر در اجرای حکم اعتراض کردند. از آنجا که متاسفانه مجرم هیچ نشانه‌ای از محل اختفا یا دفن جسد نداده است، احساسات خانواده مقتوله نیز بیش از پیش جریحه دار شده و البته افکار عمومی ایران نیز به همین نسبت، جریحه دار بوده است.
 
با این وجود، خانواده اولیای دم اعلام کرده بودند که در صورت دادن نشانی از محل اختفا یا دفن جسد توسط قاتل، حاضر به اعلام گذشت هستند که متاسفانه محکوم علیه، از این امر خودداری نمود.
 
در نهایت صبح امروز تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول با حضور قاضی و خادمان حرم رضوی به نتیجه نرسید و قاتل ۲۵ ساله به دار مجازات آویخته شد.