هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 15:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 16 آبان 1400 ساعت 15:43
يكشنبه 16 آبان 1400 14:52 ساعت
2021-11-7 15:43:29
شناسه خبر : 352492
مهدی طارمی مهاجم توانمند تیم ملی توسط اسکوچیچ دعوت نشده است.
مهدی طارمی مهاجم توانمند تیم ملی توسط اسکوچیچ دعوت نشده است.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از خبر ورزشی، مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشده و این خبر سریعا باعث حاشیه های فراوانی برای تیم ملی و اسکوچیچ در آستانه بازی حساس تیم ملی با سوریه و لبنان شده است. بسیاری می خواهند بدانند که علت دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی چیست.
 
شاید زمانی که دراگان اسکوچیچ مصاحبه‌ای را با سایت vecernji کرواسی انجام می‌داد، تصور نمی‌کرد اظهاراتش چنین جنجالی به پا کند و حتی سرنوشت تیم ملی ایران را تحت تاثیر خود قرار بدهد. اسکوچیچ در بخشی از مصاحبه خود با این رسانه از لژیونرهای بزرگ ایران از جمله سردار آزمون و مهدی طارمی و نقش آنها در تیم‌های باشگاهی خود تمجید کرد.
 
وی سپس در پاسخ به این سئوال که «تفاوت لیگ ایران و کرواسی را چگونه توصیف می‌کنید؟» گفت: فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آنها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می بی نم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را به آنها آموخت. بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از آنجا که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است.
 
توئیت مهدی طارمی درباره اسکوچیچ
هنوز دو روز از مصاحبه اسکوچیچ نگذشته بود که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران و تیم پورتو به این صحبت‌ها واکنش نشان داد.
 
مهدی طارمی بعد از بازی با آث میلان در لیگ قهرمانان اروپا و پاس گلی که در این بازی داد، پیامی را در توییتر خود منتشر کرد و بدون نام بردن از اسکوچیچ، او را هدف انتقاداتش قرار داد. طارمی نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران.»
 
واکنش سردار آزمون به صحبتهای اسکوچیچ
صحبت‌های مهدی طارمی در خصوص اسکوچیچ از سوی فدراسیون فوتبال مسکوت ماند و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون ترجیح داد درباره آن مصاحبه نکند. با این حال سردار آزمون همبازی طارمی در تیم ملی ایران در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های کشورمان تاکید کرد که امکان دارد صحبت‌های اسکوچیچ به صورت نادرست ترجمه شده باشد. او گفت: «پس از انتشار این صحبت‌ها، اسکوچیچ با من تماس گرفت و گفت مصاحبه‌ای که انجام داده، آن چیزی نبوده که بازتاب داشته و گفت اتفاقاً صحبت‌های مثبتی انجام داده است. شاید در رسانه‌های کرواسی صحبت‌های او طور دیگری منتشر شده و ترجمه صحبت‌های او از زبان کروات به فارسی و جابجایی چند واژه باعث این سوءتفاهم شده است. در هر صورت، با چهار پنج بازیکن تیم ملی که اکنون در تیم نقش لیدر را دارند، باید به حفظ این آرامش کمک کنیم. این صحبت‌ها همه به ضرر تیم ملی است و ما نباید خودزنی کنیم.»
 
رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال: وقت قدرتنمایی نیست
مرتضی محصص رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که وحدت تیم ملی در آستانه بازی با لبنان و سوریه نباید بر هم بخورد. وی گفت: «در شرایط فعلی نباید وحدت و موقعیت تیم ملی ایران به خطر بیافتد. ما راجع به یک تیم نونهالان صحبت نمی‌کنیم بلکه تیم ملی کشورمان است که میلیون‌ها ایرانی چشم انتظار درخشش آن هستند. نباید مشکلاتی که هست را بزرگ کنیم. وحدت یک تیم مهمترین مولفه برای موفقیت است و بهترین ستاره‌ها هم بدون وحدت موفق نمی‌شوند. ما دو بازی سخت با لبنان و سوریه در پیش داریم. الان وقت قدرت نمایی و اینکه بخواهیم دشمن همدیگر بشویم، نیست. بدون وحدت و اعتماد بین اعضای تیم ملی، به جایی نمی رسیم. البته که هیچکس هم کامل نیست. خود من نفر اول هستم که نقص‌های زیادی دارم. باید در این وضعیت مراقب باشیم.»
 
دبیر کل فدراسیون تمام اختلافات را تکذیب کرد!
عجیب‌ترین واکنش به اتفاقات رخ داده را حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال داشت. وی بعد از نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالت مختلف آنها پاسخ داد. کامرانی فر درباره اظهارنظر مهدی طارمی علیه دراگان اسکوچیچ و اختلافات در تیم ملی گفت: «اگر در یک تیمی مشکلاتی باشد این مسائل در نتایج هم تاثیر خواهد داشت. وقتی بازیکنان با کادر فنی ارتباط خوبی دارند نمی‌شود حرفی بزنید. شرایط تیم ملی فوق العاده خوب است و همه در حال کمک هستند. مدیریت خوبی در تیم ملی رخ داده ضمن آنکه رئیس فدراسیون کنار تیم است و همیشه در کنار تیم عزیزی خادم حضور دارد و تمامی مسائل را مدیریت می‌کند.»
 
سرپرست تیم ملی: مشکلات حل می‌شود
مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال هم حدود یک هفته پیش به سئوالات خبرنگاران درباره اختلافات ایجاد شده در تیم ملی پاسخ شفافی نداد و گفت: «حل می‌شود! اینها مسائل درون خانوادگی تیم است و مشکلی ندارد و انشاءلله رفع می‌شود.»
 
وساطتت وحید هاشمیان و کریم باقری برای مهدی طارمی
در همین ارتباط بعضی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند دراگان اسکوچیچ برای رفع مشکلات تماسی با مهدی طارمی گرفته است تا شخصاً با او گفتگو کند اما طارمی پاسخ این تماس را نداده است. در ادامه اسکوچیچ از وحید هاشمیان و کریم باقری، مربیان تیم ملی می‌خواهد با طارمی تماس بگیرند تا به این مشکلات پایان بدهند. با این حال طارمی حاضر به پاسخ دادن تماس تلفنی این دو مربی هم نشده است تا پروسه حضورش در تیم ملی را پیچیده‌تر کند.
 
طارمی و اسکوچیچ سوژه اصلی رسانه‌های پرتغالی
عدم دعوت از مهدی طارمی کافی بود تا وی برای ساعاتی به سوژه اصلی تمام رسانه‌های ورزشی کشور پرتغال تبدیل شود. سه روزنامه معتبر رکورد، ابولا و اوژوگو بعد از اعلام لیست تیم ملی ایران، گزارش‌هایی را در خصوص غیبت طارمی و اختلافاتش با اسکوچیچ منتشر کردند. به عنوان نمونه، روزنامه رکورد ب با تیتر «حذف طارمی از ترکیب ایران پس از جنجال با سرمربی» نوشت: «مهدی طارمی بازیکن بزرگ تیم ایران و پورتو از لیست بازی برابر لبنان و سوریه خارج شد. به گفته برخی مطبوعات ایران، این جدایی در نتیجه درگیری است که طارمی با سرمربی تیم دراگان اسکوچیچ داشت.»
 
اسکوچیچ در تیم ملی راه کی روش را می رود؟
کنار گذاشتن مهدی طارمی از تیم ملی ایران باعث شده است تا بعضی از کارشناسان و اهالی رسانه این مسئله را شبیه به تصمیم کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم ملی در قبال مهدی رحمتی دروازه بان سابق ایران بدانند. کی‌روش در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و بعد از دیدار با لبنان (که با باخت یک بر صفر ایران تمام شد)، رحمتی و هادی عقیلی را از تیم ملی کنار گذاشت. در آن زمان این‌طور عنوان می‌شد که کی‌روش با بازیکن سالاری مقابله کرده و خیلی از کارشناسان هم از این موضوع به عنوان نقطه عطفی در تیم ملی یاد کردند. اما آیا مقایسه تصمیم اسکوچیچ با کی‌روش درست است؟ آیا تیم ملی بدون مهدی طارمی هم می‌تواند به مسیر موفقیتش ادامه بدهد و راهی جام جهانی شود؟ اینها سئوالاتی است که پی بردن به پاسخ آن نیازمند زمان است. اگر تیم ملی بدون طارمی به پیروزی برسد، آیا بازهم این مهاجم شانس بازگشت به تیم ملی را خواهد داشت؟
 
فرصت طلایی برای اللهیار صیادمنش
در میان اختلافات اسکوچیچ و طارمی، این اللهیار صیادمنش است که به یک فرصت طلایی دست یافته است. صیادمنش که به صورت قرضی در تیم زوریا لوهانسک اوکراین بازی می‌کند، در چهار مسابقه اخیر این تیم پنج گل به ثمر رسانده و یکی از ارکان موفقیت و پیروزی‌های زوریا بوده است. صیادمنش یک دوره در زمان مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد و برای ایران گلزنی هم کرد اما بعد از آن فرصت دیگری برای حضور در تیم ملی پیدا نکرد.
 
پورتو برنده اختلاف طارمی و اسکوچیچ
در پایان این مطلب می‌توان به باشگاه پورتو اشاره کرد که احتمالاً برنده دعوا و اختلاف طارمی با اسکوچیچ است. پورتو حالا در روزهای فیفا می‌تواند مهاجم ایرانی اش را در اختیار داشته باشد و خود را آماده بازی با فیرنسه در رقابت‌های لیگ کاپ و سپس بازی حساس با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا کند. اشاره به اتفاقی که سال گذشته طارمی برای تیم ملی رقم زد هم حالا شاید خالی از لطف نباشد. زمانی که لیست تیم ملی ایران برای دیدار تدارکاتی با بوسنی اعلام شد، نام طارمی در لیست این بازی قرار نداشت. بعدها روزنامه ابولا پرتغال افشا کرد که طارمی با درخواست خودش به حضور در تیم ملی پاسخ منفی داده است تا بتواند مدت زمان بیشتری در پورتو باشد و شرایط مناسب‌تری در این تیم پیدا کند.