هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 14:25
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 7 آبان 1400 ساعت 18:21
جمعه 7 آبان 1400 18:18 ساعت
2021-10-29 18:21:47
شناسه خبر : 352126
پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبه‌های نماز جمعه، برخی رسانه‌ها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند.
پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبه‌های نماز جمعه، برخی رسانه‌ها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند.
گروه سیاسی - رجانیوز: پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبه‌های نماز جمعه، برخی رسانه‌ها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
 
این بیانات رهبر انقلاب مربوط به پاسخ ایشان به شکایت دانشجویی است که گفته بود در صورت مبارزه ما با فساد، دادستان علیه ما اقدام می‌کند و با ما از طریق قانونی برخورد می‌شود. رهبری در توضیح خواسته خود از دانشجویان درباره عدالتخواهی، می‌فرمایند که شما مصداق‌سازی نکنید که اولا شاید ادعای شما نادرست باشد و ثانیا «قانون‌دانانِ قانون‌شکن» نتوانند شما را گیر بیاندازند. در حقیقت توصیه رهبری برای عدم ورود مصداقی در برخی موارد فساد، به دلیل حفظ امنیت افشاگران فساد بوده است نه آن که از اساس مخالفتی با ذکر موردی فساد وجود داشته باشد.
 
 
البته نکته بسیار مهم آن است که طرح نام افراد و مجموعه‌های مختلف نباید موجب ضرر به آنان یا خانواده و اطرافیان آن‌ها شده و یا بدون اطلاع و دقت کافی باشد. خط قرمز مبارزه مصداقی با فساد و افشاگری آن باید توجه به مسائل شرعی و اخلاقی باشد اما این به هیچ وجه معنای ممنوعیت ذکر مصداق را ندارد! بیان چنین سخنانی و انتشار ناقص بیانات رهبری، آن هم در شرایطی که دستگاه‌های تقنینی و قضائی کشور در حال تمهید پشتیبانی‌های حقوقی و قانونی از افشاگران فساد هستند، نشانگر عمق فاصله این تفکر یا واقعیت‌های جاری جامعه است.
 
جالب اینکه همین رسانه‌ها که در مواقع مختلف کارنامه عجیبی در مقابله با جریان‌های عدالتخواه داشتند و حتی از انتشار فیش حقوقی یک دستفروش و اسناد دارایی‌های ساکنان ده ونک ابا نداشتند، اکنون برای مخالفت رهبری با عدالتخواهی مصداقی دست به تقطیع بیانات ایشان می‌زنند!