هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 02:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 17 مهر 1400 ساعت 11:29
شنبه 17 مهر 1400 11:27 ساعت
2021-10-9 11:29:33
شناسه خبر : 351542

شهر شیراز که به شهر ادب و فرهنگ و هنر نیز معروف می­باشد، یکی از جذاب­ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان و حتی توریست­های خارجی و اروپایی می­باشد. این شهر به سبب جای دادن جاذبه­های فرهنگی و تاریخی فراوان در خودش، برای علاقمندان به فرهنگ و تاریخ و تمدن این سرزمین، حرف­های زیادی برای گفتن دارد. از تخت جمشید و پاسارگاد گرفته تا حافظیه و سعدیه. حال اگر تاکنون به این شهر سفر نکرده­اید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا از چند نکته مهم درباره سفر به این شهر،‌ اگاه شوید. در نهایت به شما می­گوییم که اگر قصد داشتید با هواپیما به این شهر سفر کنید، از چه طریق می­توانید ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد این شهر را پیدا کرده و خریداری نمایید.

 

 

 

چه زمان به شیراز برویم؟

شهر شیراز تقریبا شهری چهارفصل است و هر زمان در سال که دوست داشتید می­توانید به این شهر سفر کنید و از آن لذت ببرید. البته معمولا در فصل تابستان این شهر گرم است و زمستان­های نسبتا سردی نیز دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل بهار می­باشد. سرسبزی و تراوت این شهر در فصل بهار، خیره­کننده است. البته فصل پاییز نیز می­تواند زمان خوبی برای سفر به شیراز باشد، خصوصا تجربه قدم زدن روی برگ­های خشک و زرد پاییزی باغ ارم و عفیف آباد.

در شیراز کجاها را بگردیم؟

شهر شیراز آنقدر جاذبه­های گردشگری مختلف دارد که به راحتی نمی­توان در یک یا دو هفته سفر به این شهر، از تمام آنها دیدن کرد. اگر علاقه دارید که از آثار تاریخی و باستانی دوران هخامنشیان دیدن کنید، حتما سری به تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد و نقش رستم بزنید. این بناها در خارج شهر شیراز قرار دارند و تقریبا نیم روز برای بازدید از هر کدام باید در نظر بگیرید. اگر علاقمند به شعر و ادب هستید، حتما سری به آرامگاه حضرت حافظ و سعدی بزنید. اگر دوست دارید در باغ­های زیبای شیراز قدم بزنید، باید زمانی را برای بازدید از باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام و باغ جهان­نما اختصاص دهید.

از شیراز چه سوغاتی هایی بخریم؟

اگر اهل خرید سوغات خوراکی هستید، حتما برای دوستان­تان مسقطی و یوخه بخرید و برایشان هدیه ببرید. البته خودتان نباید از میل کردن فالوده شیرازی غافل شوید. این شهر به عرقیجات نیز معروف می­باشد. شما می­توانید انواع عرقیجات مانند بهارنارنج، بیدمشک و نسترن را تهیه کنید و به سوغات ببرید. از صنایع دستی معروف شیراز نیز می­توان به خاتم کاری و منبت کاری اشاره کرد.

بلیط هواپیمای شیراز

برای سفر هوایی به شهر زیبای شیراز با بهترین قیمت، در ابتدا می­بایست وارد سایت اسنپ تریپ شده و در قسمت پرواز، نام شهر شیراز را جستجو کرده و تاریخ پروازتان را به این شهر مشخص کنید. اسنپ تریپ بر اساس جستجوی شما، بلیط­های مختلفی را به شما پیشنهاد می­دهد و شما می­توانید با در نظر گرفتن هزینه بلیط و مقایسه آن با بلیط­های دیگر از نظر ایرلاین و ساعت حرکت، بلیط هواپیما تهران شیراز مورد نظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید. برای بازگشت نیز می­توانید از همان ابتدا بلیط هواپیما شیراز تهران را خریداری نموده و خیال خودتان را راحت کنید.