هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 04:24
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 9 مهر 1400 ساعت 16:36
جمعه 9 مهر 1400 16:22 ساعت
2021-10-1 16:36:33
شناسه خبر : 351464
رئیس جمهور در پنجمین سفر استانی خود وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی و حضور در شورای اداری، مسائل و مشکلات این استان را بررسی کند.
رئیس جمهور در پنجمین سفر استانی خود وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی و حضور در شورای اداری، مسائل و مشکلات این استان را بررسی کند.

گروه سیاسی-رجانیوز: صبح جمعه پنجمین سفر حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی، حضور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدارهای کوتاه و چهره به چهره آغاز شد.

 

رئیس در بدو ورود به استان، در فرودگاه یاسوج گفت: مصوبات لازم برای رفع نیازمندی‌های این استان اتخاذ می‌شود و امیدواریم با همکاری نیروهای متخصص این استان و مسئولان، مشکلات استان را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: قبل از سفر، مشکلات، نیازها و گزارش‌های لازم در خصوص استان را دوستان ارائه دادند و استاندار هم جمع بندی‌های لازم را در حوزه کشاورزی، نفت و گاز و گردشگری و سایر توانمندیهای این استان، در جلسه دولت ارائه دادند.

 

وی بیان داشت: برای بنده و همکارانم افتخار است که در خدمت مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد باشم.

 

چارچوبی برای احقاق حقوق کارگران در کشور ایجاد می‌شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در بازدید از سد تنگ سرخ از سوی وزیر نیرو همراهی می شد با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

 

سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

 

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

 

 

آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متأسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.

 

رئیسی افزود: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.

 

رئیس جمهور همچنین در واکنش به اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: حتماً به مسئولان تذکر می دهم و تأکید می‌کنم که اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران عزیز ضایع شود. حتماً به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.

 

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: تلاش‌هایتان در این میدان را همچون جهاد در جبهه‌های دفاع مقدس ببینید و برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید و یقین داشته باشید که اجازه نخواهیم داد حقی از هیچ یک از شما ضایع شود.

 

رئیس جمهور همچنین هنگام خروج از محدوده عمرانی سد تنگ سرخ با اجتماع مردم منطقه مواجه شد و بار دیگر در میان آنان حضور یافته و دقایقی از نزدیک با مردم صحبت و تأکید کرد که همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند.

 

 

دیدار با عشایر منطقه گرگو در بویراحمد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رو در رو با آنان گفتگو کرد.

 

آیت‌الله  رئیسی در بدو ورود به منطقه استقرار عشایر، مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سر بریدن گوسفند قربانی شد و با قدردانی از ابراز محبت آنان  با حضور در چادر این خانواده پای سخنان شان نشست و با گرمی با آنان گفتگو کرد.

 

رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفتگو پرداخت.

 

 

رئیس جمهور در جمع عشایر بویر احمدی با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.

 

رئیسی افزود: عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش‌آفرین هستند و می‌توان آنها را الگویی از هم‌افزایی در تولید نام برد.

 

رئیس جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود.

 

آیت‌الله رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند.

 

دیدار با علما، نخبگان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه مدیران اجرایی کشور مکلف به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی کشور با مسیر تحول هستند، افزود:حلقه مفقوده محرومیت استان غنی و توانمند کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت های استان به صورت صحیح است.
 
دکتر رئیسی با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح نکردن از ظرفیت های استان برای آبادانی و پیشرفت به درستی مطرح و بررسی نشده است، گفت: این مساله نمی تواند و نباید دغدغه دائمی مردم باقی بماند و باید پاسخ داده شود که چرا استانی با چنین ظرفیت هایی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی نتوانسته از مواهب آنها به درستی بهره مند شود.
 
رئیس جمهور عدالت اجرایی را از ویژگی های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: مطالعات و بررسی های انجام شده در حوزه موانع پیشرفت استان و آسیب های اجتماعی ناشی از آن مبنای آغاز کار است و از سوی دیگر اساس حرکت برای پیشرفت و آبادانی باید آمایش سرزمینی و توجه عمیق به عدالت باشد.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات و کارهای دولت باید پیوست عدالت داشته باشد،گفت: حرکت دولت برای تحول و پیشرفت بر علم، عدالت و آمایش سرزمینی متکی خواهد بود.
 
رئیس جمهور رفع بیکاری و موانع تولید را از اولویت های کاری و اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی هایی که قبل از سفر به استان انجام شده است، ظرفیت های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع تر آنها را فعال یا احیا کرد.
 
آیت الله رئیسی تاکید کرد: دولت توسعه صنایع پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه های نیمه تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال خواهد کرد.
 
رئیس جمهور توجه به روستاها را از دیگر محورهای رویکرد تحولی دولت نام برد و گفت: روستاها ظرفیت های اقتصادی و تولیدی زیادی دارند که اگر فعال شود، شاهد توقف روند مهاجرت روستائیان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم در راستای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهاد سازندگی را با محوریت سامان دادن به انگیزه ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد کرد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی کشور بدون استفاده از همه ظرفیت ها ممکن نیست، گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که همه مردم باید در مسیر ایجاد تحول و پیشرفت در کشور مشارکت داشته باشند وتجربه نشان داده که هر جا مردم در کنار دول بوده اند، موفقیت حاصل شده است.
 
آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد که همه مدیران اجرایی کشور، از ظرفیت های جامعه زنان و دختران در روند ایجاد تحول در کشور بهره بگیرند.
 
رئیس جمهور با اشاره به روحیه سلحشوری مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان همواره در میادین دفاع از انقلاب، نظام و ارزش ها و نیز تکلیف مداری پیشگام بوده اند و لذا خدمت به این مردم وظیفه همگانی برای همه کارگزاران دولت است.
 
دکتر رئیسی در پایان به ظرفیت های بالای استان اشاره کرد و گفت: همه باید به گونه ای کار و تلاش کنیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد احساس کنند واقعا رویکرد و عملکرد متفاوتی را شاهد هستند که متناسب با آرمان ها و اهداف انقلاب است.
 
حضور در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت
رئیس جمهور عصر امروز جمعه در ادامه برنامه های سفر به کهگیلویه و بویراحمد، درجمع مردم منطقه سی سخت، با اشاره به سفر خود به عنوان رئیس قوه قضائیه به این منطقه پس از وقوع زلزله گفت: وضعیت منطقه نسبت به آن زمان تغییر زیادی کرده و روند بازسازی این امید را ایجاد کرده است که بخش عمده ای از مردم بتوانند قبل از شروع فصل سرما به خانه های نوساز خود نقل مکان کنند.

 

 

 

 

رئیس جمهور از همت، پشتکار و خدمات نیروهای امدادی، بسیج و سپاه و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد و کلید یکی از واحدهای مسکونی بازسازی شده را به شکل نمادین به مالک آن تحویل داد.

 

شورای اداری استان به ریاست رئیس جمهور برگزار شد

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رضایت مردم شاخص مهم در ارزیابی عملکرد مدیران و مسئولان است، گفت: با کار جهادی و روحیه انقلابی و بسیجی می توان مشکلات را برطرف کرد و موانع پیشرفت را از پیش روی برداشت.


آقای رئیسی گفت: تردید ندارم که با دست توانای مدیران استان و همراهی همگان می توان چهره استان را تغییر داد و از ظرفیت های بالای کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت و خدمت به مردم استفاده کرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی شماری از وزیران در ابتدای جلسه، گفت: گزارش‌های شماری از وزرا نشان داد برای حل مشکلات استان برنامه دارند.

 

آقای رئیسی با برشمردن ظرفیت‌های مهم استان در عرصه نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی گفت: اگر از این ظرفیت‌ها درست بهره برداری شود، در استان معضل بیکاری نخواهیم داشت. استفاده صحیح از ظرفیت‌های استان نیازمند اراده جدی مدیران است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همت مضاعف کنند تا مردم تغییر را احساس کنند.

 

رئیس جمهور گفت: دولت در گام نخست تلاش می کند ظرفیت‌های صنعتی غیرفعال استان به ویژه صنایع پیشران به شکل حداکثری فعال شود و در این مسیر از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

 

دکتر رئیسی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در سی‌سخت، گفت: باید تلاش کنیم پیش از آغاز فصل سرما، خانه‌های مردم آماده و تحویل شود.

 

آقای رئیسی گفت: یکی دیگر از مسایلی که نیاز به رسیدگی فوری و خارج از نوبت دارد، سامان دادن مدارس کانکسی و کپری و همه مدارسی است که وضعیت مناسبی ندارند. نباید اجازه دهیم چهره زشت فقر، چهره زیبای استان را بد جلوه دهد. فقر، تبعیض و بی‌عدالتی برای دولت قابل قبول نیست.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها را بر مبنای آمایش سرزمین به پیش خواهد برد، گفت: مبنای اصلی بودجه‌ریزی سالانه و نیز تنظیم برنامه‌های بلندمدت در دولت سیزدهم، آمایش سرزمین است، تا بر این مبنا به سمت اجرای عدالت برویم و عمده فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به مناطقی معطوف شود که کمتر توسعه یافته‌اند.

 

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه در این سفر ۲۱۷ طرح برای اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده است، گفت: ۸ طرح در زمینه راه و ریل است و که نشان می‌دهد به موقعیت استان در طرح‌های ریلی و کریدورهای ارتباطی توجه شده است.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برخی اقدامات باید به صورت ویژه و فوری دنبال شود، اظهار داشت: در کلیپی که در میانه این جلسه پخش شد، خانه‌هایی نشان داده شد که سقف آنها در حال خراب شدن است و حتی اگر اینگونه باشد که دوربین تلویزیون دنبال این خانه‌ها گشته تا آنها را پیدا کند، باید تلاش کنیم هر چه سریع‌تر به وضعیت آنها رسیدگی شود، چرا که عمیقاً از محرومیت مردم رنج می بریم.

 

آقای رئیسی گفت: اینکه وزرا در جلسه شورای اداری استان از برنامه‌های خود برای رفع مشکلات و پیشرفت استان گزارش ارائه کنند، روش جدیدی است که در این دولت اجرا می‌شود و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، این قابلیت را دارد که به طور مستمر رصد، و میزان اجرای آنها پیگیری شود.

 

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت علمی و دانشگاهی زیادی دارد که این ظرفیت باید در کنار صنعت و کشاورزی قرار گیرد تا بتوانیم بهره‌وری را ارتقا دهیم و کیفیت تولیدات صنعتی و کشاورزی را بالا ببریم. بهره‌گیری از دانش و دستاوردهای علمی در کنار صنعت و کشاورزی می‌تواند به ما در اجرای موفق دیپلماسی اقتصادی نیز کمک کند.

 

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیران کشور، بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و نفت در سخنانی از نتایج بازدید خود از شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد گزارش دادند و برنامه‌های خود را برای حل مشکلات استان تشریح کردند.

 

همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در سخنانی به تشریح ۲۱۷ مصوبه دولت برای تسریع در آبادانی و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.