هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 07:47
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 7 مهر 1400 ساعت 17:16
چهارشنبه 7 مهر 1400 17:14 ساعت
2021-9-29 17:16:46
شناسه خبر : 351444

تغییرات صفحه نمایش آیفون 13 نسبت به سری گذشته

آیفون ۱۳ بالاخره در ماه سپتامبر امسال رونمایی شده و توانستیم که با ویژگی‌های فنی و طراحی مدل‌های مختلف آن آشنا شویم. می‌دانیم که این گوشی‌ها با فناوری جدید در زمینه‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته خواهند گرفت. حتی اگر شباهت‌های زیادی با گوشی‌های آیفون ۱۲ را بتوانیم در آیفون ۱۳ مشاهده کنیم، تغییرات صفحه نمایش، جزو مواردی بوده است که بسیار زیادتر بوده و ارزش توجه ویژه را داشته باشد. صفحه نمایش بهتر، می‌تواند دلیلی برای خرید آیفون ۱۳ برای هر فردی باشد و اپل تلاش کرده است که به کیفیت بهترین صفحه نمایش‌های بازار دست پیدا کند.

در آیفون ۱۳ و تمامی مدل‌های آن، یک صفحه نمایش سوپر رتینا XDR همراه با پنل اولد را می‌بینیم که به‌صورت یکسان در تمامی آن‌ها استفاده شده است و سه اندازه مختلف برای این سری خواهیم داشت. صفحه نمایش ۶.۱ اینچی برای آیفون ۱۳ پایه و پرو در نظر گرفته شده است و کوچک‌ترین صفحه نمایش مربوط به صفحه نمایش ۵.۴ اینچی آیفون ۱۳ مینی بوده و بزرگ‌ترین آن نیز، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی آیفون ۱۳ پرو مکس است. هر کدام از آن‌ها همراه با ناچ کوچک‌تر، در امتداد لبه‌ها کشیده‌ شده‌اند و بهترین و زیباترین شرایط را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین، هنوز هم دلایل کافی برای خرید آیفون ۱۳ حتی برای دارندگان آیفون ۱۲ هم وجود دارد.

ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ دارای نسبت کنتراست مناسب ۱:۲۰۰۰۰۰۰ است که برای نمایش رنگ‌های زنده‌تر و پویاتر بسیار مناسب خواهد بود. هم‌اکنون رنگ سفید و مشکی، با حداثر میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت نمایش داده شده و برای تصاویر، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های HDR، تجربه بازی و موارد مشابه دیگر عالی خواهند بود. حداثر روشنایی برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳ هم ۸۰۰ نیت در نظر گرفته شده است که در برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیت مدل‌های پرو قرار می‌گیرد. در کل، می‌توان گفت که با یک صفحه نمایش تمام عیار و قابل رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند روبرو خواهیم بود.

آیفون ۱۳ مینی از تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به همه مدل‌ها بهره می‌برد و این موضوع به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش است. خرید ایفون 12 پرو مکس می‌توانست دلایل خوبی داشته باشد، اما آیفون ۱۳ ارزش بیشتری را ارائه داده و به دلیل داشتن ویژگی‌های متنوعی در زمینه صفحه نمایش، باتری و همچنین تراشه قدرتمند، هنوز هم ارزش بالاتری به شما هدیه خواهد داد. آیفون ۱۳ از رزولوشن بالای ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی را کمی از آیفون ۱۳ مینی کاهش خواهد داد.

پشتیبانی بسیار گسترده‌ای از رنگ‌های زنده و واقعی صورت گرفته است و اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد فناوری صفحه نمایش خود را در سال ۲۰۲۱ نزدیک به بهترین گوشی‌های هوشمند بازار کند. سیستم True Tone سبب شده است که رنگ‌ها زنده‌تر دیده شده و تعادل بسیار خوبی در رنگ سفید صفحه نمایش و روشنایی محیط هم وجود داشته باشد. بنابراین، مشاهده صفحه نمایش در هر شرایطی از زیر نور خورشید گرفته تا اتاق تاریک، می‌تواند بهینه بوده و آسیبی به چشمان نیز شما وارد نکند. تطابق بیشتر را در زمان عرضه بیشتر می‌توانیم تست کنیم و هر آن‌چیزی که الان مطرح می‌شود، به‌عنوان پیش بینی‌هایی است که از اطلاعات منتشر شده توسط خود اپل به آن‌ها دست پیدا می‌کند.

ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون ۱۳

ناچ کوچک‌تر و کوچک‌تر

می‌دانیم که اپل یک شکاف خاص را برای قرار دادن دوربین سلفی، سنسور فیس آی دی و همچنین اسپیکر در بالای صفحه نمایش در نظر گرفته است. حال این فناوری ناچ ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است و سبب زیبایی هرچه بیشتر آن می‌شود. جایگاه هم‌اکنون بهینه‌تر بوده و باریک‌تر شده است. عرض آن نسبت به مدل‌های قبلی آیفون کمتر است، اما اپل مجبور شده است که از بریدگی بیشتری نسبت به قبل استفاده کند. بعد از عرضه رسمی گوشی‌ها، می‌توانیم تحلیل بهتری در این زمینه برای شما داشته باشیم.

عملکرد بهینه تراشه جدید آیفون ۱۳

با خرید آیفون ۱۳ یکی از مهم‌ترین تغییراتی که همان ابتدای کار با گوشی حس خواهید کرد، تراشه جدید آن است. این تراشه جدید با همان فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است، اما به دلیل استفاده از ترانزیستورهای بیشتر و هسته‌های کارآمدتر، باز هم می‌تواند یک پیشرفت قابل توجه نسبت به گذشته باشد. این تراشه از پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای در آیفون‌های استاندارد استفاده می‌کند که نسبت به آیفون‌های پرو دارای یک هسته کمتر است. به‌همین دلیل، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس ی‌توانند سریع‌ترین عملکرد GPU‌ را در اختیار شما قرار دهند، اما مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳ هم چندان عقب ماندگی از این نظر نخواهند داشت.

وقتی که صحبت از پردازنده می‌شود، مدل‌های آیفون ۱۳ در عملکرد تک هسته‌ای، می‌توانند ۱۰ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۲ باشند. در عملکرد چند هسته‌ای، این افزایش عملکرد تقریبا به ۱۸ درصد نسبت به مدل‌های آیفون ۱۲ مانند خرید ایفون 12 پرو مکس می‌رسد. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای این گوشی‌ها هم سبب شده است که ۱۵.۸ تریلیون عملیات در ثانیه انجام شده و ویژگی‌هایی مانند حالت سینمایی و Smart HDR 4 به آن اضافه شود. حافظه رم که البته اطلاعات آن به‌صورت دقیق در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد، احتمالا همین روند مشابه سال گذشته را خواهد داشت.

می‌دانیم که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳ دارای ۴ گیگابایت رم بوده و ۲ گیگابایت کمتر از مدل‌های آیفون ۱۳ پرو خواهند داشت. رم آیفون ۱۲ هم دقیقا چنین شرایطی داشته است و به ترتیب دارای ۴ و ۶ گیگابایت در مدل‌های استاندارد و پرو آیفون ۱۲ بوده‌اند. فضای ذخیره‌سازی، یکی از مواردی بوده است که شاهد افزایش در نسخه‌های پرو بوده‌ایم. همه مدل‌های آیفون ۱۳ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی شروع می‌شوند و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی هم با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما خواهند بود. این میزان، نصف فضای ذخیره سازی مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است که تا ۱ ترابایت هم می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

باتری با عمر بیشتر در آیفون ۱۳

یکی از دیگر از قابلیت‌های هیجان انگیزی که با خرید آیفون ۱۳ می‌توانید به آن دست پیدا کنید، عمر باتری بیشتر است. هیچ کس انتظار نداشت که علیرغم وجود فناوری 5G، صفحه نمایش مدرن‌تر، تراشه سریع و قدرتمند، باتری بتواند همان انرژی همیشگی را برای گوشی فراهم کرده و حتی پا را فراتر گذارد. اما چنین چیزی رخ داده است و شاهد این خواهیم بود که عمر باتری از ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت بیشتر خواهد شد. مثل همیشه، اپل آمپر ساعت باتری‌های خودش را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌کند. اما با عرضه رسمی گوشی‌ها، ظرفیت دقیق باتری‌ها توسط کارشناسان استخراج شده و می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

مدل‌ّهای آیفون ۱۳ پایه و آیفون ۱۳ پرو مکس، بیشترین بهینه سازی را نسبت به گذشته داشته‌اند. خرید آیفون 12 پرو مکس ۲.۵ ساعت عمر باتری کمتری را نسبت به همتای خود در سری ۱۳ خواهد داشت. همین روند برای مدل‌های دیگر هم وجود دارد و البته با کمی فرق می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

بنابراین اگر عمر باتری برای تجربه بازی و تماشای فیلم در بیرون از منزل برای شما اهمیت دارد و بیشتر تایم خود را در بیرون سپری می‌کنید، خرید آیفون ۱۳ می‌تواند ثمرات بیشتری برای شما داشته باشد.

شرایط خرید آیفون 13 از بازرگانی سیب

شرایط خرید آیفون 13 از بازرگانی سیب

بازرگانی سیب، شرایط ایده‌الی را برای تهیه گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ و گوشی‌های سال گذشته آیفون ۱۲ فراهم کرده است. می‌توانید با خرید اقساطی، کنترل بیشتری روی قیمت سر سام‌آور گوشی‌ها داشته باشید و استرس خود را کمتر کنید. می‌توانید هزینه گوشی را در طول یک سال پرداخت کرده و تنها ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی را به‌صورت پیش پرداخت در نظر بگیرید. چنین روندی بدون تغییر برای تمام گوشی‌های آیفون که در بازرگانی سیب می‌توانید تهیه کنید، فراهم شده است و محصولات دیگر این کمپانی مانند اپل واچ را هم می‌توانید در کنار آن تهیه کنید.

بازرگانی سیب به‌صورت پیشرو، خدماتی را در جهت تسهیل خرید برای مشتریان خود فراهم کرده است و در کمترین زمان ممکن، می‌تواند گوشی را به شما تحویل دهد. تنها از یک کارت شناسایی و دسته چک می‌توانید استفاده کرده و خرید اقساطی بهترین گوشی هوشمند اپل را انجام دهید.