هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 04:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 مرداد 1400 ساعت 06:02
دوشنبه 11 مرداد 1400 06:00 ساعت
2021-8-2 06:02:12
شناسه خبر : 349986
به نظر می‌رسد روند نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی نیازمند بررسی و بازنگری جدی در محتوای «قبله عالم» باشد، اثری که بر خلاف ادعایش نه کمدی است و نه خانوادگی.
به نظر می‌رسد روند نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی نیازمند بررسی و بازنگری جدی در محتوای «قبله عالم» باشد، اثری که بر خلاف ادعایش نه کمدی است و نه خانوادگی.
گروه فرهنگی-رجانیوز: معمولا قسمت اول سریال‌ها  همراه است با غافلگیری‌هایی که مخاطب را ناچار به دیدن ادامه مجموعه می‌کند. اما قبله عالم در قسمت ابتدایی خود جز حجم زیادی از صحنه‌های جنسی، آورده‌ای برای مخاطب خود نداشته است.
 
به گزارش رجانیوز؛ در توضیحات ابتدایی این سریال جدید شبکه نمایش خانگی، عنوان شده که قبله عالم ژانر کمدی - خانوادگی است اما از دقایق ابتدایی سریال، بیش از هر چیزی غلظت بالای دیالوگ‌ها و حرکات جنسی است که به چشم می‌خورد.
 
«مهد علیا» مادر ناصرالدین شاه، در اولین سکانس حضورش زنی با شمایل جنسی است که در حال آماده شدن برای دیدار با یک مرد فرنگی است. پس از این و با حضور میهمان آلمانی، مادر شاه به او که همسرش به مسافرت رفته درخواست «دوستی اجتماعی» می‌دهد و پس از تعجب مرد خارجی، با بیرون کردن مترجم از اتاق عبارات بی‌شرمانه‌ای را بیان می‌کند. مادر شاه در سکانس دیگری با ایجاد یک خلوت دو نفره با صدراعظم، او را مجبور می‌کند تا درباره هم‌خوابی شبانه خود صحبت کند! زشتی حرکات مادر شاه در این سکانس‌ها به حدی است که گویی لفظ «کمدی» بیشتر برازنده ادعای این سریال مبنی بر «خانوادگی» بودن این مجموعه است.
 
 
شخصیت عجیب دیگر این سریال «ظل الدوله» صدراعظم ناصرالدین شاه است. رفتارها و گفتارهای زننده او در سکانس خزینه، دیالوگ‌های آلوده به لحن جنسی او درباره اندام پادشاه و لمس‌هایی که با اعتراض افراد روبرو می‌شود نیز بر حجم محتوای ضداخلاقی این سریال افزوده است. نکته دیگر آن است که با تاسف فراوان، حرکات زشت و غیراخلاقی این کاراکتر در کنار هویت او که از اهالی «زین آباد آب دره» از توابع استان قزوین معرفی می‌شود، سویه اهانت قومیتی نیز به خود می‌گیرد.
 
عبور این سریال از دیالوگ‌های جنسی و فاسد مرسوم در سینمای ایران به سوی نمایش عریان حرکات غیراخلاقی در کنار اهانت قومیتی، چیزی نیست که بتوان آن را ناشی از سهو و خطا دانست. به نظر می‌رسد روند نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی نیازمند بررسی و بازنگری جدی در محتوای «قبله عالم» باشد، اثری که بر خلاف ادعایش نه کمدی است و نه خانوادگی.


دیدگاه کاربران

اولین بیمارستان مدرن زمان ناصرالدین شاه ساخته شد به دستور خود شاه.. اولین خط قطار اولین دانشگاه.. بورسیه دانشجو به اروپا.. اولین کارخانجات مدرن نساجی اولین روزنامه چاپی.. تلگراف و و و اون هم بدون درآمد نفتی ... اونوقت میان عليه چنین شاهی فیلم می‌سازند و توهین می‌کنند البته که تاریخ در مورد قاجار به دست خاندان نجس پهلوی روایت شده ... آیا اجازه هست که در مورد رضا شاه که نه پدرش معلوم شد کی بود فیلم ساخته بشه... رضا شاه که کلی درآمد نفتی داشت ولی زمان او هیچ بیمارستان و دانشگاهی ساخته نشد و دو روزه حکومتش از متفقين شکست خورد