هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 18:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت 16:13
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 16:11 ساعت
2021-5-11 16:13:39
شناسه خبر : 347187
این روزها پلاسماتراپی یکی از روش‌های رایج در صنعت زیبایی و جوان‌سازی پوست به شمار می‌آید. البته باید توجه داشت که برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما در انتخاب دستگاه مناسب دقت کنید. همچنین به پزشکان و بیماران توصیه می‌شود تا قبل از شروع پلاسماتراپی به کیفیت و توان دستگاهی که استفاده می‌شود دقت کنند. تاثیراتی که در نتیجه درمان با دستگاه‌های پلاسما ایجاد می‌شوند به عوامل مختلفی بستگی دارند.

 از جمله مهم‌ترین مواردی که در نتیجه نهایی کار با دستگاه پلاسما تاثیر دارند عبارتند از:

  • توان خروجی دستگاه
  • فرکانس دستگاه
  • تجربه و آموزش اپراتور

با توجه به حساسیت بالای دستگاه پلاسما و وجود نکات حائز اهمیت، توجه به برخی موارد حین خرید الزامی است. اگر قصد خرید دستگاه پلاسما جت را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که در این زمینه لازم است آشنا کنیم.

 

نکات لازم برای خرید دستگاه پلاسما جت

·خرید دستگاه با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که خریداران باید به آن توجه کنند خرید دستگاهی با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی است. همچنین توصیه می‌شود دستگاه خریداری شده مجوزهای بین‌المللی لازم را نیز داشته باشد. در غیر این صورت خرید دستگاه به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. داشتن مجوز CE اروپا می تواند از مزایای یک دستگاه خوب باشد.

·توجه به فرکانس کاری دستگاه

در دستگاه‌های پلاسما جت حرف اول را فرکانس کاری دستگاه می‌زند چرا که هر چه فرکانس کاری دستگاه بالاتر باشد انرژی در مدت زمان کمتری به بافت مورد نظر خواهد رسید. بنابراین بافت دچار حداقل آسیب و سوختگی در حین درمان خواهد شد. مثلا در دستگاه هایی با فرکانس بالاتر از ۱۰۰ کیلو هرتز میکروبرن‌های ایجاد شده سفید رنگ خواهند بود. در نتیجه لک (PIH) و سوختگی پوستی مشاهده نخواهد شد.

·انتخاب دستگاهی با توان کاری بالا

سومین نکته‌ای که خریداران دستگاه پلاسما باید توجه کنند توان خروجی دستگاه است. هر چه توان و فرکانس دستگاه بالاتر باشند بیمار جلسه درمانی ایمن و موثرتری را تجربه خواهد کرد.

بهترین دستگاه پلاسما جت کدام است؟

بعد از آشنایی با نکات اصلی برای خرید دستگاه پلاسما جت سوالی که ایجاد می‌شود این است که کدام یک از برندهای موجود در بازار گزینه مناسبی برای خرید هستند؟. امروزه به دنبال استقبال افراد از تکنولوژی پلاسما در حوزه زیبایی و جوان‌سازی پوست شده دستگاه‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند. همین موضوع سبب ایجاد سردرگمی برای خریداران شده است. در زیر به معرفی سه برند مطرح کشور در زمینه پلاسماتراپی می‌پردازیم:

·دستگاه پلاسما جت پلاروکس

پلاروکس یکی از برندهای مطرح پلاسما موجود در بازار است و از مزایای قابل توجهی برخوردار است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده کاربران به خرید این دستگاه سوق پیدا کنند قیمت پایین آن است.

·دستگاه پلاسما جت پوریسما

پلاسما جت پویسما از دیگر برندهای مطرح پلاسما تراپی موجود در بازار است. این برند ساخت کشور کره بوده و مورد پسند بسیاری از کاربران می باشد. فرکانس این دستگاه نیز ۷۰ کیلوهرتز بوده و از مزایای آن می توان به دو هندپیس بودن آن اشاره کرد. این دستگاه به صوت ایستاده طراحی شده است.

·دستگاه پلاسما جت فایربولت پلاس

پیشنهاد ما به کسانی که دوست دارند بهترین برند بازار را خریداری کنند دستگاه پلاسما فایربولت پلاس است. این دستگاه دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی و CE اروپا بوده و از ایمنی خیلی بالایی برخوردار است. آنچه این دستگاه را از دیگر پلاسماها متمایز می‌کند فرکانس کاری ۲۵۰ کیلو هرتز و توان ۱۸ وات است. به دلیل فرکانس بالای دستگاه میکروبرن های ایجاد شده سفید هستند و بنابراین احتمال بوجود آمدن لک و یا PIH بسیار پاپین است. توان بالای دستگاه نیز بهترین نتایج بالینی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

در تصویر زیر می‌توانید نمایی نزدیک‌تر از پلاسما جت چشم را که برای درمان افتادگی پلک انجام می‌شود مشاهده کنید. در این تصویر از دستگاه فایربولت پلاس استفاده شده است. همان طور که دیده می‌شود نقطه‌های سفید رنگی بر روی پوست ظاهر شده است. در نتیجه نیازی به نگرانی بابت به جا ماندن لکه‌های ناشی از درمان نیست.

 

 

مزایای پلاسما جت در زیبایی و جوان‌سازی پوست

آنچه سبب شده تا پلاسما تراپی انقلابی در حوزه زیبایی و جوان‌سازی پوست ایجاد کند مزایای قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از پلاسما جت در حوزه زیبایی عبارتند از:

  • عدم  نیاز به بیهوشی
  • حداقل عوارض جانبی
  • عدم آسیب رساندن به عضلات و بافت‌های اطراف
  • کاهش احتمال ایجاد زخم
  • بلاروپلاستی با دستگاه پلاسما مشکلی در قدرت باز و بسته کردن چشم و بینایی بیمار ایجاد نمی‌کند.
  • مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر روش‌های درمانی

با تمام این وجود باید بگوییم که پلاسما تراپی نیز روشی کاملا بی‌خطر نیست. به طوری که بیماران بعد از جلسه درمانی می‌توانند شاهد علائمی مثل تورم و التهاب در ناحیه درمانی باشند. به همین دلیل پزشکان و بیماران باید در انتخاب دستگاه مناسب پلاسما برای گذراندن مراحل درمانی خود نهایت دقت را بکنند.

اقدامات لازم در یک جلسه پلاسما تراپی اصولی

برای راحتی بیشتر مراجعه‌کنندگان پزشک قبل از شروع کار از دارو بی‌حسی در منطقه تحت درمان استفاده می‌کند. با این کار پزشک می‌تواند بدون احساس درد به عمق مورد نیاز خود از پوست نفوذ کند و بافت را تحت درمان و جوان‌سازی قرار دهد. بلافاصله بعد از درمان بیمار شاهد نقاط ریز قهوه‌ای یا سفید رنگ بر روی پوست خواهد بود. این موضوع کاملا طبیعی بوده و در نتیجه تبخیر بافت است. این لکه‌ها طی هفت تا ده روز از بین می‌روند و نتایج مثبت کار بروز پیدا می‌کند. ممکن است صبح روز بعد از درمان، تورم قابل توجهی در اطراف ناحیه درمان مشاهده شود. بروز تورم جزئی نیازی به نگرانی نداشته و این مشکل طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده برطرف می‌شود.

اگر پزشک مهارت و تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشد احتمال بروز عوارض جانبی احتمالی افزایش خواهد یافت. از جمله عوارض جانبی احتمالی در نتیجه پلاسما تراپی نادرست می‌توان به موارد زیر اشاره کر:

  • عدم تقارن
  • کبودی
  • تورم طولانی مدت
  • عفونت
  • اریتم (قرمزی)
  • زخم
  • بروزPIH  یا هایپو پیگمانتاسیون

حرف آخر در باب اهمیت انتخاب دستگاه پلاسما جت مناسب

استفاده از انرژی پلاسما در حوزه زیبایی می‌تواند در درمان بسیاری از ناراحتی‌های پوستی موثر باشد. به همین دلیل در کلینیک‌های زیبایی به صورت گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای پلاسماتراپی می‌توان به درمان زخم، آکنه ، خال، فریکل ها و برخی دیگر از ضایعات پوستی اشاره کرد. همچنین می‌توان از آن در انجام بلاروپلاستی (لیفت پلک بدون جراحی) استفاده کرد. همان طور که گفته شد امروزه برندهای مختلفی از این دستگاه‌ها وارد بازار شده‌اند. از آنجایی که این دستگاه‌ها در حوزه پزشکی استفاده می‌شوند، انتخاب برند معتبر و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که باید تجهیزات مناسبی برای درمان داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت الولیزر بخش مقالات مربوط به پلاسماجت مراجعه کنید.