هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 02:05
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت 16:46
سه شنبه 18 شهريور 1399 16:44 ساعت
2020-9-8 16:46:48
شناسه خبر : 339350
بسیاری از افراد نمی توانند درخت مد نظر خود را از طریق بذر یا قلمه پرورش دهند و یا حتی زمان کافی برای کاشت درخت را هم ندارند و به همین منظور می توانند از خرید نهال بهره ببرند، این کار سریع ترین و حتی مطمئن ترین راه برای کاشت درخت به حساب میاید.
بسیاری از افراد نمی توانند درخت مد نظر خود را از طریق بذر یا قلمه پرورش دهند و یا حتی زمان کافی برای کاشت درخت را هم ندارند و به همین منظور می توانند از خرید نهال بهره ببرند، این کار سریع ترین و حتی مطمئن ترین راه برای کاشت درخت به حساب میاید.

به نقل از گلد نهال : کاشت انبوهی از گیاهان، درختان و درختچه ها توسط بذر بسیار زمان بر است. به همین علت کشاورزان و افراد زیادی برای کاشت انواع درختان و درختچه ها از خرید نهال استفاده می کنند.

 

نهال درختان و درخچه ها، توسط  بذر و یا قلمه تکثیر می شود. این نهال ها بعد از رشد کردن در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی نامناسب، خریداری نهال پر سود از نهالستان و حتی با کیفیت که بتواند برای کشاورزان و باغداران سود زیادی را به دنبال داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

نهال ها معمولا به سه دسته کلی نهال ریشه لخت، نهال گلدانی، نهال گونی تقسیم می شوند.

انواع ارقا نهالی مانند؛ نهال گردو، نهال بادام و نهال انگور را می توان در ایران بهترین گزینه برای خرید و پرورش نهال دانست.

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی بهترین نهال های گردو، نهال بادام و نهال انگور بپردازیم تا از این طریق بتوانید، پر سود ترین خرید نهال را تجربه کنید. تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.

نهال گردو

یکی از مهم ترین میوه های خشک جهان و ایران،میوه ی نهال گردو به شمار می رود. ایران در تولید محصول گردو، جایگاه سوم جهانی را پس از کشور های چین و آمریکا به خود اختصاص داده است.

ارقام نهال گردو

قبل از خرید نهال گردو ، ابتدا لازم است، ارتفاع محل کاشت نهال گردو مورد نظر خود را مورد بررسی قرار بدهید. پس از شناسایی منطقه و رقم مناسب نهال، نوبت به خرید نهال گردو می رسد.

یکی از انواع نهال های گردو پرسود که می توانید اقدام به خرید آن بکنید، نهال گردو ژنوتیپ است. نهال گردو ژنوتیپ به صورت پایه بذری بوده و همچنین سال اول شروع به باردهی می کند و قیمت نهال گردو این نوع نهال پایین تر از نهال های تجاری دیگر است.

اگر نهال گردو مناسبی را خریداری کنید، می تواند معجزه پیشرفت شما در کشاورزی باشد. بعضی از افراد اعتقاد دارند سودی که توی خرید نهال گردو هست ، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! بنابراین زمان خرید نهال اهمیت بالایی دارد.

ازارقام نهال گردویی می توان به نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو خوشه ای، نهال گردو فرانکت، نهال گردو کانادایی، نهال گردو تویسرکان ، نهال گردو پدرو و نهال گردو خوشه اسرائیلی اشاره کرد.

اگر سالانه هر درخت گردو به بلوغ کامل رسیده باشد می تواند سالیانه بین 80 تا 100 کیلو گردو خشک را به بار بیاورند.

ارقام نهال بادام

دومین نهال پرسودی که  شما می توانید اقدام به خرید نهال آن کنید، نهال بادام است. خیلی از مناطق ایران امکان کاشت نهال را به علت کم آبی دارا نیستند و همین امر، خرید نهال بادام برای کشاورزان و باغداران می تواند پر از سود باشد، زیرا می توان به خیالی آسوده و راحت ماهانه، آن را به روش غرق آبی، کشت کند و با صرف کمترین هزینه به سود آوری بسیار قابل توجه ای دست پیدا کند.

این نکته را بدانید که برای خریداری نهال بادام، باید پر سود ترین نهال بادام را مد نظر بگیرید.

امروزه در ایران، تنوع ارقام نهال بادام بسیار مشاهده می شود ولی از ارقام تجاری نهال بادام می توان گفت که هر درخت بادام که به بلوغ رسیده باشد، سالیانه بین 30 تا 35 کیلوگرم بادام خشک به بار میاورد.

کشاورزی و پرورش نهال شاید کاره ساده ای به نظر نباشد، ولی سود حاصل از خرید نهال بادام میتونه تصوراتت رو از کشاورزی تغییر بده ! از ارقام تجاری وهمچنین پرسود نهال بادام می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نهال بادام دیرگل آذر
  • نهال بادام فرانیس
  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام دیم
  • نهال بادام پوست کاغذی
  • نهال بادام سنگی
  • نهال بادام سوپر نوا

لازم است این نکته را بدانید که انواع نهال بادام به طور کلی مقاوم به کم آبی هستند و در برابر بسیاری از بیماری ها به خوبی از خود دفاع  می کنند.

نهال انگور

کشت نهال انگور دربرخی از کشورهای جهان صورت می گیرد و همچنین در ایران درخت انگور به  طوربسیار وسیعی کشت می شود. از نظر میزان تولید میوه ی نهال انگور، ایران در رده هفتم قرار دارد.

بهترین نوع نهال انگور از لحاظ شیرینی انگور بی دانه و کشمشی بوده و همچنین  نوع دانه دار انگور به علت درشتی آن ها، از شکل زیبایی برخوداراست.   

عمر درخت انگور به 75تا 80 سال می رسد. این نکته را باید بدانید که درخت انگور به 2تا 3 ماه به سرمایی به شدت زمستان نیاز دارد.

این گیاه شکل و ظاهر بوته ای دارد و همچنین به دونوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود. هر یک از این انواع را شما در رنگ های مختلف مشاهده کرده اید. .

 قلمه انگور شامل  ویتامین های A.B.c بوده و همچنین دارای مقداری منزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم آلبومین است.

ارقام نهال انگور

همان طور که می دانید انگور جز میوه هایی به شمار می رود که سالانه فروش بالایی را به خود اختصاص می دهد  و همچنین در ظروف میوه هر ایرانی این میوه بهشتی یافت می شود.

بی جهت نیست که می گویند : خرید نهال انگور جهشی برای رسیدن به سود بیش از اندازه است .

انگور جز میوه های پر فروش ایران محسوب می شود. در ادامه مطلب انواع نهال های انگور را برای شما عزیزان جهت خرید نهال انگور بیان می کنیم. تا آخر ما را همراهی کنید.

 راارقام نهال انگور شامل؛

  1. نهال انگور بی دانه قرمز
  2. نهال انگور بی دانه زرد
  3. نهال انگور یاقوتی
  4. نهال انگور کندری
  5. نهال انگور فیلم سدلس
  6. نهال انگور پرلت فرانسوی
  7. نهال انگور شانی سیاه یا بنفش
  8. نهال انگور فخری

سخن آخر

هدف گلد نهال در انتشار این مطلب اشنایی با ارقام نهال پر سود بوده تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید .گلد نهال با کادری مجرب اماده ی خرید نهال ، فروش نهال و هرگونه مشاوره جهت راه اندازی باغات کشاورزی را دارا می باشد .

سایت گلد نهال : goldnahal.ir