هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 08:00
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 1 شهريور 1399 ساعت 21:55
شنبه 1 شهريور 1399 21:53 ساعت
2020-8-22 21:55:09
شناسه خبر : 338680
این روزها ربات‌های پرنده که با نام‌های مختلفی همچون پهباد، کواد کوپتر، درون و هلی شات شناخته می‌شوند، محبوبیت زیادی بین مردم پیداکرده‌اند. پرنده‌های کوچک و دوست‌داشتنی که کاربردهای فراوانی دارند. احتمالاً شما هم حداقل یک‌بار از نزدیک با این ربات‌های کوچک پرنده روبه‌رو شده‌اید و ممکن است از نحوه عملکرد شگفت‌انگیز آن‌ها تعجب کرده باشید.

 

در این مقاله توضیح می‌دهیم که ربات پرنده چیست و بیشتر با عملکرد این پرنده‌های هوشمند دوست‌داشتنی آشنا می‌شویم. همچنین، در مورد انواع، قطعات، قیمت و نحوه خرید ربات‌های پرنده نیز صحبت می‌کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ربات پرنده چیست؟ پرنده‌های کوچک دوست‌داشتنی

ربات‌ها به‌طورکلی دستگاه‌هایی هستند که قابلیت درک فرمان‌ها و قدرت پاسخ دادن به این فرمان‌ها را داشته باشند. به هر ربات که قابلیت پرواز داشته باشد ربات پرنده گفته می‌شود. ربات‌های پرنده قابلیت کنترل از راه دور را دارند و می‌توانند بدون خلبان یا سرنشین پرواز کنند. به همین دلیل به آن‌ها هواپیما بدون سرنشین نیز می‌گویند.

با این تعریف کلی، تمام انواع مختلف پرنده‌های بدون سرنشین از پهباد، هلی شات گرفته تا کواد کوپتر ها را می‌توان یک ربات پرنده هوشمند دانست.در فروشگاه ربات پرنده پریماتوی می‌توانید انواع مختلفی از این ربات‌های دوست‌داشتنی را مشاهده و خریداری کنید.

 

 

 

انواع ربات پرنده؛ پرنده‌های کوچک کاربردی

ربات‌های پرنده کاربردهای بسیار زیادی دارند. درون‌ها در ابتدا فقط کاربردهای نظامی و تحقیقاتی داشتند. در حال حاضر، کاربردهای درون‌ها و پهباد ها گسترده‌تر شده و حتی ربات‌های پرنده کوچک و ساده در دسترس افراد عادی نیز قرار می‌گیرند. در اینجا با انواع ربات پرنده آشنا می‌شویم.

نظامی؛ عقاب‌های میدان جنگ

ربات‌های پرنده نظامی، اولین دسته از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهباد ها بودند. این هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً از نوع بال ثابت هستند. پهباد های نظامی قابلیت‌های ویژه‌ای دارند و از آن‌ها در مأموریت‌های نظامی برای تصویربرداری، شناسایی و حتی بمباران استفاده می‌شود. پهباد های نظامی به دلیل اندازه بزرگ و ثابت بودن بال‌ها می‌توانند برای مدت طولانی در ارتفاع بالا پرواز کنند.

هلی شات؛ ثبت تصاویر خارق‌العاده

هلی شات ها نوع دیگری از ربات پرنده کنترلی هستند که قابلیت نصب دوربین و تصویربرداری دارند. هلی شات ها معمولاً از نوع چند پروانه هستند و به هلی شات های دارای 4 پروانه، کواد کوپتر می‌گویند. وجود چند پروانه باعث شده تا هلی شات ها قابلیت پرواز عمودی را داشته باشند.

با استفاده از ربات‌های پرنده دوربین‌دار می‌توانید تصاویر بسیار چشم‌نوازی تهیه کنید و تجربه هیجان‌انگیزی داشته باشید. همین حالا می‌توانید قیمت کواد کوپتر دوربین‌دار را در سایت پریماتوی ببینید و صاحب یک هلی شات فوق‌العاده شوید.

حمل بار؛ پرنده‌های آمازون!

یکی دیگر از انواع ربات‌های پرنده، درون‌های حمل بار هستند. این پرنده‌ها معمولاً از نوع مولتی کوپتر هستند و می‌توانند وسایلی با وزن نسبتاً پایین را جابه‌جا کنند. درون‌های آمازون معروف‌ترین ربات پرنده حمل بار هستند.

قطعات ربات پرنده؛ آشنایی با اجزای سازنده هلی شات

برای اینکه درک بهتری از اینکه ربات پرنده چیست داشته باشیم، بهتر است با اجزای سازنده آن نیز آشنا شویم. به‌طورکلی یک قطعات یک ربات پرنده ساده یا هلی شات شامل موارد زیر است:

  • باتری: ساده‌ترین انواع ربات‌های پرنده یک باتری شارژی کوچک دارند و ممکن است از چند دقیقه تا چندین ساعت قابلیت پرواز داشته باشد.
  • موتور: موتور قسمت مهم دیگری است که بر اساس کاربرد پرنده، اندازه و قدرت آن متفاوت خواهد بود. ممکن است درون دارای یک یا چندین موتور باشد.
  • ملخ: ملخ یا پروانه روی قابلیت‌های پروازی ربات پرنده تأثیر زیادی می‌گذارد. ممکن است بعضی از هلی شات ها بیشتر از 4 پروانه که به آن‌ها هگزا، اکتا یا مولتی کوپتر نیز می‌گویند.
  • دوربین (هلی شات): نصب‌شده روی ربات پرنده کنترلی نیز ممکن است اندازه و کاربردهای مختلفی داشته باشد. پهباد های نظامی و تحقیقاتی قابلیت حمل دوربین‌های بزرگی دارند که تا چندین کیلومتر را پوشش می‌دهد. ساده‌تر این انواع هلی شات ها فقط قابلیت عکس‌برداری باکیفیت HD دارند.

 

 

 

راهنمای خرید ربات پرنده؛ چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟

این پرنده‌های دوست‌داشتنی آن‌قدر جذاب و پرکاربرد هستند که برای خرید آن‌ها وسوسه شده باشید. اگر قصد خرید هلی شات یا ربات پرنده را دارید توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید هلی شات را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این مورد به دست آورید. در اینجا ما تنها به چند نکته اساسی اشاره خواهیم کرد.

نیاز خود را بشناسید؛ کدام پرنده مناسب شماست؟

چرا به یک کواد کوپتر نیاز دارید؟ شناسایی نیاز و تصمیم‌گیری بر اساس آن اصلی‌ترین نکته در خرید یک ربات پرنده است. قبل از خرید حتماً مشخصات فنی و امکانات درون مدنظر خود را بررسی کنید.

توجه به کیفیت ساخت؛ ارزان بودن کافی نیست!

شرکت‌های بسیار زیادی در حال تولید پهباد و کواد کوپتر هستند. بعضی از این شرکت‌ها تجربه کافی در این زمینه ندارند و ربات‌های پرنده تولیدی آن ممکن است دارای کیفیت مناسبی نباشند.

وارد دنیای جذاب هلی شات ها شوید

در این مقاله با ربات‌های پرنده، انواع، کاربردها و اجزای سازنده آن‌ها آشنا شدیم. این پرنده‌های کوچک دنیای بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی دارند و می‌توانند کاربردهای فراوانی از تصویربرداری گرفته تا حمل بار و حتی صرفاً سرگرمی داشته باشند.

هلی شات ها به دلیل قابلیت تصویربرداری و ویژگی‌های جذاب فراوان اولین گزینه بسیاری از افراد برای ورود به دنیای ربات‌های پرنده هستند. شما می‌توانید با سر زدن به فروشگاه پریماتوی لیست جذابی از انواع هلی شات ها و کواد کوپتر ها را مشاهده کنید و وارد دنیای جذاب هلی شات ها شوید.