هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 07:25
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 30 تير 1399 ساعت 20:05
دوشنبه 30 تير 1399 20:03 ساعت
2020-7-20 20:05:19
شناسه خبر : 337956

درب سدی است که به صورت متحرک است و امکان ورود و خروج از محوطه را فراهم می کند. هدف اساسی و اصلی درب تأمین امنیت با کنترل دسترسی به خانه، وسایل نقلیه و یا دیگر مکان ها است. به طور معمول ، در پانلی است که در پورتال ساختمان ، اتاق یا وسیله نقلیه قرار می گیرد. درها به طور کلی از متریال متناسب با کار درب ساخته می شوند. درها معمولاً توسط لولا به هم وصل می شوند. درب ممکن است به طرق مختلف (در زوایای دور از پورتال ، با کشویی روی صفحه به موازات قاب ، با تاشو زاویه ها در یک صفحه موازی یا با چرخاندن در امتداد یک محور در مرکز قاب) نصب شود. یا از ورود یا مراجعه به منزل جلوگیری کنید در بیشتر موارد ، بخش داخلی یک درب با قسمت بیرونی آن مطابقت دارد. اما در موارد دیگر (به عنوان مثال ، درب خودرو) هر دو طرف از نظر کاملا متفاوت هستند.

درها اغلب مکانیسم های قفل را در خود جای می دهند تا اطمینان حاصل شود که فقط برخی از افراد می توانند آن ها را باز کنند. به غیر از فراهم کردن دسترسی به داخل و خارج از فضا ، درها می توانند با جلوگیری از توجه ناخواسته از خارج از خانه ، جدا کردن مناطق با کارکردهای مختلف ، اجازه ورود نور به داخل و خارج از یک فضا ، کنترل تهویه و یا کارکردهای ثانویه تضمین حریم خصوصی را داشته باشند. در ها می توانند به گوه ای طراحی شوند که با استفاده از آن ها، از سر و صدا زدایی و جلوگیری از انتشار آتش جلوگیری شود. درها ممکن است دارای اهداف زیبایی شناختی ، نمادین ، ​​آیینی باشند.

درب ضد سرقت

در ها و پنجره ها دو راهی هستند که از طریق آن مزاحمان می توانند به حریم خصوصی شما وارد شوند و به دارایی شما دسترسی داشته باشند. بنابراین انتخاب درها و پنجره هایی که از این امر جلوگیری کند و به راحتی قابل دسترسی برای افراد متفرقه نباشد، امری مهم در زندگی هر فرد است. امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی، درب هایی تحت عنوان درب ضد سرقت ترک ساخته شده است. این درب ها با شیشه های مقاوم و متریال های مقاوم استفاده شده در آن ها می توانند از ورود افراد بیگانه به حریم خصوصی شما جلوگیری کنند. به طور کلی درب هایی که ضد سرقت نیستند می توانند با ضربه های یک چوب باز شوند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با انواع درب هایی با جنس های متفاوت  که می توانید در ساخت خانه خود از آن ها استفاده کنید، آشنا کنیم.

این درب ها عبارنتند از: درب های شیشه ای، درب های استیل، درب های پی وی سی، درب های کامپوزیت، درب های فیبربلاس،درب های چوبی و...

انواع درب ها

درب های شیشه ای

 درب های شیشه ای معمولاً برای درها و پنجره ها ، بیشتر برای ارائه می شود. اما اگر مالک خانه بخواهد ، می تواند در مکان های خاصی از منطل خود از درهای شیشه ای استفاده کند. به طور معمول چنین درهایی در قسمت پشتی خانه به وجود می آید زیرا منظره ای بی مانع از حیاط خانه یا باغ را فراهم می کند. درهای جلو ساخته شده از شیشه به همان اندازه زیبا هستند ، اما باید اطمینان حاصل شود تا هم از حریم خصوصی و هم از دوام اطمینان حاصل شود. پانل های شیشه ای برش داده شده در قاب های چوبی گزینه مکرر و زیبایی برای درب های جلویی است. این درها پر هزینه هستند و نیاز به نگهداری مناسب دارند. آن ها معمولاً علاوه بر هزینه بر بودن ، از درب های دیگر سنگین تر هستند.

 درب های استیل

درب های استیل درهای استیل فولادی یا سایر ساخت و سازهای فلزی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا کارایی بالایی دارند و گزینه ای محکم برای درهای بیرونی و داخلی به طور یکسان هستند. این درها می توانند به صورت جامد یا توخالی باشند. پیدا شده است که جایگزین خوبی برای چوب است و در ساخت قاب ها از آن استفاده می شود. قاب ها را می توان از زاویه ، Tee ، کانال ها یا صفحات فولادی فشرده ساخت. در صورت داشتن فریم های فولادی ، پایه های نگهدارنده و لولا به طور معمول در قاب جوش داده می شوند. کرکره های معمولی ساخته شده از چوب و غیره را می توان در این قاب های فلزی ثابت کرد. قاب های فلزی بسیار پرطرفدار هستند و از نظر اقتصادی نسبت به فریم های چوبی معمولی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. پرده های کرکره ای نیز می توانند از ورق های Mind Steel (MS) ساخته شوند ، به قاب چوبی از زاویه یا بخش کانال جوش داده شده و یا پرچ شده و به درستی مهار شوند. درهای استیل همچنین می توانند با کیفیت بالا در فولاد خنک نورد سرد ، با دقت مهندسی ساخته شوند. عمر آن ها زیائ است و نیاز به حداقل نگهداری دارند این درب ها همیشه در مواردی که امنیت نگرانی بیشتری داشته باشد قابل استفاده است.

 درب های پی وی سی

 درهای پی وی سی یک اصطلاح رایج برای محصولی به نام Poly Vinyl Chloride است. در اصل این ماده پلاستیکی است که معمولاً برای ساختن محصولات مختلف از جمله مخازن آب ، لوله ، اتصالات و غیره برای خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پی وی سی برای ساخت درب ها بسیار پرطرفدار شده است و انواع زیادی از آن در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود است. از مزایای استفاده از درهای پی وی سی این است که ضد انعطاف پذیری ، بادوام ، ضد خوردگی ، وزن سبک ، مقاوم در برابر رطوبت و غیره هستند. همچنین ساخت و نصب آن ها نیز آسان است. با این حال آن ها برای درب های ورودی مناسب نیستند زیرا وزن آن ها بسیار سبک است ، نه ضد آب و هوا مانند درهای چوبی یا فلزی ، همچنین نمی توانند در برابر شرایط سخت محیطی مقاومت کنند. چنین درهایی در بازار موجود است و می تواند در مقایسه با درب های چوبی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.