هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 15:32
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 4 تير 1399 ساعت 15:22
چهارشنبه 4 تير 1399 15:19 ساعت
2020-6-24 15:22:00
شناسه خبر : 337443
اگر بخواهیم از اعداد و ارقام کاربران و کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام برایتان بگوییم به رقم‌هایی می‌رسیم که تصورکردن‌شان هم دشوار است. یعنی حتی نمی‌توان درک کرد که این آمارها دقیقا به معنای حضور چند کاربر در طی روز در این شبکه اجتماعی هستند.

به‌عبارت دیگر، ارقام و اعداد، آن‌چنان بزرگ می‌شوند که ملموس‌بودن خود را از دست می‌دهند. حتما شما هم در قالب صاحب یک کسب‌وکار یا شاید کاربری معمولی در طی روز، چندبار به فضای اینستاگرام سرک می‌کشید. به‌نظر می‌رسد که این شبکه و بستر اجتماعی دیگر فراتر از مکانی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس با دوستان و حفظ ارتباطات خانوادگی و معمولی شده است. حالا برندها به سراغش آمده‌اند و روی آن حسابی ویژه باز کرده‌اند. حسابی که درست و منطقی است و نتایج خوبی هم به همراه داشته است. یکی از دلایل کاربردی‌بودن این شبکه اجتماعی، وجود ابزارهای بسیار مناسبی است که به درد کسب‌وکارها  و تبلیغات در اینستاگرام می‌خورد. در ادامه با تعدادی از این ابزارها آشنا می‌شوید.

اختصاص حساب کاربری ویژه برای کسب‌وکارها

 

 

تبلیغات در اینستاگرام با نشانت

 

اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای راه‌اندازی و گردان یک کسب‌وکار استفاده کنید باید حساب کاربری خود را مخصوص به بیزنس انتخاب کنید. اگر هم حسابی عادی و معمولی داشته‌اید، امکان تغییر آن به حساب ویژه کسب‌وکار وجود دارد. این حساب‌ها به شما اختیارات و امکاناتی مانند بررسی و رصد اوضاع صفحه‌تان می‌دهند. مثلا تعداد بازدیدها، دموگرافی بازدیدکنندگان و اطلاعاتی از طریق حساب‌های ویژه کسب‌وکار در اختیارتان قرار داده می‌شود که به شما کمک می‌کند تا صفحه‌تان را بهتر برای تعامل با مشتریان یا فروش مدیریت کنید.

قسمت بیوگرافی صفحه برای معرفی

اینستاگرام ابزاری کاربردی به نام بیوگرافی یا بیو در اختیارتان می‌گذارد. در این بخش فقط با ۱۵۰ کاراکتر می‌توانید به معرفی خودتان بپردازید اما اگر کار را به‌خوبی بلد باشید، همین ۱۵۰ کاراکتر برایتان جادو خواهد کرد.

 باید در این قسمت از صفحه با کلمات درست به معرفی خود بپردازید و از استفاده از هشتگ‌ها، ایموجی‌ها و علائم نگارشی درست غافل نشوید. بیوگرافی یک ابزار کاربردی در اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند در میان هزاران هزار کاربر حاضر در این فضا که احتمالا گذرشان به صفحه‌تان می‌افتد، خود را به‌درستی معرفی کنید.

 امکان برقراری تماس از طریق راه‌های ارتباطی

یکی دیگر از ارزشمندترین ابزارهایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان قراردادن اطلاعات تماس در صفحه‌تان است. یعنی شما به‌سادگی می‌توانید نشانی ایمیل، دفتر کار، شمار تماس و وبسایت‌تان را به شکلی واضح در اختیار مخاطبان خود قرار بدهید. چه فرصتی از این بهتر برای وصل‌کردن مشتریان بالقوه به کسب‌وکار شما؟

اگر به‌خوبی از ابزارهای مختلف اینستاگرام استفاده کنید، کسب‌وکارتان بدون نیاز به ابزارهای سنتی تبلیغات و بازاریابی به رشدی کلان دست پیدا خواهد کرد. در واقع، اینستاگرام راهی ایدئال برای قراردادن اقدامات کال تو اکشن (CTA) یا همان هدایت کاربر به سمت اقدامات فعالانه‌تر و برقراری تعامل با شما در اختیارتان می‌گذارد.

استوری‌تلینگ یا همان داستان‌گویی از طریق استوری‌ها

 

 

هشتگ در اینستاگرام

 

یکی دیگر از ابزارهای فوق‌العاده کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام، همین استوری‌هایی است که در طول شبانه‌روز در صفحات مختلف گذاشته می‌شوند. حدود ۴۰۰ میلیون نفر در هر روز از این ابزار اینستاگرام استفاده می‌کنند. نتایج نشان می‌دهد که گذاشتن تصاویر و اطلاعات محصولات در بخش استوری و ارجاع‌دادن کاربران به سمت مشاهده پُست‌ها بسیار فکر خوبی است و به‌قول خودمانی، جواب می‌دهد. انواع راه‌کارها و خلاقیت‌ها را می‌توانید در استوری‌گذاشتن به کار بگیرید.

استفاده از هشتگ‌ها برای گم‌نشدن در این دنیای بزرگ

هشتگ‌ها هم از ابزارهای درجه‌یکی هستند که در فضای اینستاگرام شما را به مشتریان واقعی‌تان پیوند می‌دهند. در چنین بستر بزرگ و شلوغی نیاز به ابزاری وجود دارد که به کمک آن، صدای برندتان را به گوش دیگران برسانید. حال گاهی شما به شکل‌گیری یک هشتگ کمک می‌کنید و موضوعی را بر سر زبان‌ها می‌اندازید و گاهی هم روند برعکس است و این هشتگ‌ها هستند که شما را به مخاطبان می‌نمایانند. در هر حال، از این ابزارها می‌توان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین‌ها نام برد. هم چنین چگونگی استفاده از انواع هشتگ در اینستاگرام می تواند به افزایش فروش شما منجر شود.

بیشتر بدانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

 

استفاده از ابزارهای تحلیلی

ابزارهای تحلیلی مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که به شما آمارها و اطلاعاتی درباره وضعیت پُست‌های‌تان می‌دهد. با به‌کارگیری آنهاست که می‌توانید متوجه شوید، تعامل کاربران، میزان محبوبیت پُست‌ها و محتواهای دیگر و مواردی از این دست چه بوده است. این ابزارهای رایگان به شما کمک می‌کنند که سود و درآمدزایی بیشتری داشته باشید. چه چیزی از این بهتر؟

در آخر

 

 

نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینستاگرام برای کسانی که در کسب‌وکارهای مختلف مشغول به فعالیت هستند، فضایی رویایی به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند که شرکتی کوچک دارید، شاید حتی صاحب کسب‌وکاری خانگی هستید یا در شرکتی بزرگ مشغول به فعالیت هستید؛ در هرحال، ظرفیت‌ها و ابزارهای کاربردی این شبکه اجتماعی همه‌گیر می‌تواند شما را به وضعیتی ایدئال برساند. البته برای موفقیت باید قواعد بازی را هم بلد باشید و بدانید که چطور می‌توان به بهترین شکل ممکن از ابزارهای رایگان در دسترس بهره برد. پس بهتر است تا این فضا همچنان رایگان و در دسترس است، با پیچ‌وخم‌هایش بیشتر آشنا شوید و بدانید که به چه شکل و صورت می‌توان از آن نهایت استفاده را برد. البته چه در اوایل راه باشید چه مدت زیادی باشد که در اینستاگرام مشغول فعالیت هستید، بهتر است از مشاوره کاربلدها بهره ببرید. نشانت به عنوان پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ با تجربه‌ای که در زمینه‌ فعالیت و تبلیغات در اینستاگرام دارد در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به شما کند و راه‌وچاه را به خوبی به شما نشان دهد.