هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 02:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 29 دى 1398 ساعت 13:31
يكشنبه 29 دى 1398 13:25 ساعت
2020-1-19 13:31:02
شناسه خبر : 333318

باز کردن قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

معمولا قفل هایی که در درب ضد سرقت مورد استفاده قرار میگیرد،دارای یک ساختار منحصر به فرد و مهندسی است. این قفل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کیفیت و تکنولوژی ساخت متفاوت هستند. این تفاوت در کیفیت و ساختار باعث شد تا قفل های درب ضد سرقت در قیمت های متفاوت عرضه شوند.عملا هرچه قفل دارای کیفیت بالاتر و تکنولوژی ساخت پیشرفته تری باشد، قیمت بالاتری نسبت به قفل های معمولی تر خواهد داشت.

چگونه میتوان قفل درب ضد سرقت را بدون کلید باز کرد؟

در ابتدا این موضوع را بیان میکنیم که اگر کلید قفل درب ضد سرقت گم شود،مانند کلید سایر قفل ها امکان ساخت کلید جدید برای آن ها وجود دارد ولی هزینه و زمان بیشتری صرف ساخت کلید جدید برای قفل درب ضد سرقت میشود.

در قفل درب ضد سرقت به منظور افزایش امنیت در درب معمولا از قطعات مختلف مانند ورقه های فولادی استفاده میکنند. همچنین در ساخت این قفل ها از تکنولوژی پیشرفته جهت افزایش امنیت درب استفاده میشود.

باتوجه به وجود قطعات محافظتی و امنیت بکار رفته در درب ضد سرقت ،تنها راه باز کردن درب ضد سرقت، باز نمودن قفل درب ضد سرقت است.اگر کلید پشت درب بماند ،شما نمیتوانید به راحتی از طریق راه هایی که قفل درب های معمولی را باز میکنید اقدام به باز کردن قفل درب ضد سرقت نمایید.

تنها راه باز کردن قفل درب ضد سرقت در صورت جا ماندن کلید پشت درب تعویض قفل درب ضد سرقت و یا کمک گرفتن از یک قفل ساز ماهر است،چون در این صورت هرچه قفل بیشتر مورد دستکاری قرار گیرد بیشتر آسیب میبیند.

 

 

 

روش های باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید

اگر کلید قفل درب ضد سرقت منزل خود را گم کرده اید و یا به آن دسترسی ندارید،باید بدانید که برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید کار دشواری پیش رو دارید.

در حالت اول اگر کلید قفل درب ضد سرقت پشت درب جا مانده بهترین راه کمک گرفتن از قفل ساز است که درب را برای شما باز کند. همانطور که اشاره شد در این شرایط هرچه بیشتر با در کلنجار بروید به قفل و درب آسیب بیشتری وارد میکنید.

حالت دوم این گونه است که کلید پشت درب نمانده و درب ضد سرقت هم قفل نباشد و فقط زبانه ای که با دستگیره کار میکند درگیر شده و بسته شده باشد. در این صورت مانند سایر درب ها میتوان با کارت تلفن و یا ابزارهایی از این قبیل درب را باز نمود.به این طریق که با وارد کردن کارت به میان درب و راندن زبانه قفل به عقب میتوان درب ضد سرقت را باز نمود.

نکته ای که در اینجا مطرح میشود این است که در هنگام نصب درب ضد سرقت ،اگر نصب درب و رگلاژ درب ضد سرقت به درستی انجام شده باشد ، درز کمتری باقی میماند و شاید نتوانید براحتی کارت تلفن را از میان درب رد کنید و موفق به باز کردن درب نخواهید شد. البته این یکی از مزایای درب ضد سرقت است که اگر درب را به درستی نصب کنید از امنیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.در این صورت باید از یک قفل ساز ماهر برای باز کردن درب کمک بگیرید.

حالت دیگر در صورتی اتفاق میفتد که درب ضد سرقت خود را با کلید قفل کرده باشید.معمولا در این حالت باید از یک فرد حرفه ای در زمینه باز کردن قفل کمک بخواهید که حتی در این صورت هم ممکن است تا یک ساعت لازم باشد وقت بگذارید تا موفق به باز کردن درب شوید.

تعداد زبانه های قفل چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارد؟

تعدا زبانه های بکار رفته در قفل کمکی به امنیت بیشتر قفل نمیکند،و اگر موفق به باز کردن قفل شویم تمام زبانه های قفل باز خواهند شد.

در رابطه با امنیت قفل باید بگوییم که ساختار فلزی درب و اتصالات قفل از اهمیت بیشتری برخوردار است، تا تعداد زبانه ها.

اگر قفل درب ضد سرقت دارای کیفیت خوبی نباشند و قفل براحتی شکسته شود دیگر تعداد زبانه ها تاثیری در امنیت قفل ندارد.

طبق آمار و تحقیقات انجام شده نشان میدهد بیشتر سارقین در زمان بسیار کوتاه از طریق شکستن قفل ها اقدام به باز نمودن درب مینمایند و اکثرا سارقان وقتی را صرف باز نمودن قفل نمیکنند.بنابراین بهتر است از قفل با بالاترین کیفیت استفاده نمایید و موقع نصب باید دقت نمایید که این کار بدرستی انجام شود تا از نظر امنیتی دچار مشکل نشود.

 

 

انواع قفل بکار رفته در درب ضد سرقت

قفل هایی که در درب ضد سرقت استفاده میشود به دو گروه کلی تقسیم میشوند. قفل های مکانیکی قدیمی که با کلید درب را باز میکنیم و قفل های دیجیتال و هوشمند که با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخته میشود. بهترین و امن ترین قفل برای درب ضد سرقت که به شما توصیه میکنیم، استفاده از قفل دیجیتال و هوشمند است.

انواع قفل های دیجیتال بکار رفته در درب ضد سرقت

قفل دیجیتال رمزدار

در قفل دیجیتال رمز دار به کمک رمز ورود که مشخص میکنید اقدام به باز نمودن درب مینمایید.در قفل رمزدار میتوان رمزهای مختلف با تنوع کاراکتری زیادی بوجود آورد.همچین در این قفل ها میتوان رمزهای یک بار مصرف تعریف کرد که دارای امنیت بیشتری است.اما هنگام استفاده از قفل رمزدار باید به این نکته توجه کنید که باید دارای حافظه خوبی باشید. اگر شما فرد فراموش کاری هستید به هیچ وجه قفل رمزدار به شما توصیه نمیشود.

 

 

قفل دیجیتال اثر انگشتی

قفل دیجیتال اثرانگشتی امکان نصب بر روی انواع درب ضد سرقت را دارد.نصب این قفل اثر انگشتی هیچ تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت ندارد.در این نوع قفل ها ایتدا هر تعداد اثرانگشت که نیاز است در حافظه قفل ذخیره میشود.البته بعد از شروع به کار هم امکان افزودن اثرانگشت وجود دارد.در این حالت، باز کردن قفل فقط با اثرانگشت امکان پذیر است.

قفل دیجیتال تشخیص چهره

در قفل دیجیتال تشخیص چهره قفل با تشخیص چهره افرادی که در حافظه آن ذخیره شده درب ضد سرقت را باز مینماید.این تکنولوژی بسیار جدید است و هنوز استقبال چندانی از آن نشده است.

در بعضی از قفل های دیجیتال میتوان از ترکیب چند روش برای امنیت بیشتر استفاده کرد.مثلا  میتوان همزمان از وارد کردن رمز و اثرانگشت برای دسترسی به قفل استفاده نمود.