هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 19:39
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 24 فروردين 1398 ساعت 17:38
شنبه 24 فروردين 1398 17:28 ساعت
2019-4-13 17:38:43
شناسه خبر : 314132
آقایان نماینده و دولتمردان محترم، باور کنید رفتارهای نمایشی شما هیچ مشکلی برای آمریکایی های جنایتکار ایجاد نمی کند تا وقتی چنین پاس های گلی از داخل کشور به آنها داده می شود.
آقایان نماینده و دولتمردان محترم، باور کنید رفتارهای نمایشی شما هیچ مشکلی برای آمریکایی های جنایتکار ایجاد نمی کند تا وقتی چنین پاس های گلی از داخل کشور به آنها داده می شود.
گروه سیاسی-رجانیوز: حمید رسایی نوشت: دولت آمریکا که در سال 86 (  2007   میلادی) سپاه قدس را یک تشکیلات تروریستی اعلام کرد، ده سال بعد در سال 96 (  2017   میلادی) با تصویب قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم درباره ایران، روسیه و کره شمالی) ابتدا تحریم های مرتبط با این قانون را در خصوص این نهاد انقلابی اعمال کرد و حالا در 20 فروردین 98 رسما سپاه پاسداران را ذیل عنوان تشکیلات های تروریستی در کنار داعش، القاعده، حزب الله، حماس  و... قرار داد.
 
بر این اساس‏، سپاه پاسداران از سال 96 تحت تحریم های دولت آمریکا قرار گرفته بود و از این جهت اتفاق جدیدی رخ نداده اما با اطلاق عنوان تروریست بر این مجموعه نظامی رسمی کشور‏‌، از این پس تبعات قضایی و حقوقی قانون کاتسا نیز شامل حال سپاه می شود، از جمله انسداد دارایی ها، بلوکه کردن اموال، تعقیب قضایی،‌ بازداشت، ممانعت از ورود و خروج به کشورهای دیگر و ... البته همه اینها در صورتی است که کشوری بخواهد به این موارد عمل کند.
 
به دنبال این تصمیم دولت آمریکا، گروه های سیاسی و شخصیت های مختلف احزاب و گروه ها به حمایت از سپاه پرداختند از جمله مطابق درخواست ظریف و پذیرش شورای عالی امنیت ملی‏، جمهوری اسلامی ایرانی نیز نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) را تروریست دانستند. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تن کردن لباس سبز سپاه، جلسه علنی مجلس را با شعار مرگ بر آمریکا آغاز کردند و فوریت مصوبه ای را با   189   رای موافق و 2 رای مخالف به تصویب رساندند که بر اساس آن: 
 
1. کلیه نیروهای فعال نظامی امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در غرب آسیا و نمایندگان حقیقی یا حقوقی آنها، تروریست اعلام می‌شوند.
2. هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این دسته از نیروها معاونت در اقدامات تروریستی به حساب می‌آید.
3. دولت براساس این قانون و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری، موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عندالزوم در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل انجام دهند.
4. دولت موظف است بهره‌مندی نیروهای آمریکایی را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه به حداقل ممکن برساند.
5. همچنین دولت موظف است از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در معرفی نیروی رسمی نظامی ایران به عنوان گروه تروریستی استفاده کند.
 
علاوه بر این دو اقدام‏، یکی از اعضای هیأت رییسه مجلس در مصاحبه ای خبر داد که فراکسیون امید مجلس، طرحی با سه فوریت تهیه کرده است که مطابق آن مجلس ایران به نیروهای مسلح تمام کشورهای دنیا به ویژه ارتش‌های آزادیبخش و جهادی حق می دهد تا در برخورد با نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ایالات متحده و در غرب آسیا اقدام متقابل نظامی کنند و در صورت دستگیری این افراد، آنها را جهت محاکمه به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.
 
بدیهی است که این گونه برخوردهای نمایشی و مصوباتی از این دست که با کلی شرط و شروط و قید و بند همراه است، در مقام عمل چیزی جز یک شوی تبلیغاتی نیست و هیچ فشاری را بر دولت آمریکا تحمیل نخواهد کرد و قطعا نمی توان آن را اقدام متقابل نامید‌، اما چرا ؟
 
وقتی دولت آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام می کند، اطلاق این عنوان بر روی سپاه تبعاتی که در قانون کاتسا پیش بینی کرده اند را بر این نهاد انقلابی و تمام کسانی که با آن ارتباط خواهند داشت، تحمیل خواهد کرد. اولین سئوالی که طراحان و رای دهندگان به این طرح و لوایح باید پاسخ بدهند این است که اگر ما نیروهای آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) را تروریست دانستیم، چه تبعاتی برای آنها و کسانی که با این نیروها در ارتباط هستند، خواهد داشت؟ تلقی دولت مردان ما این است که آنها به ما گفته اند تروریست ما هم به آنها می گوییم تروریست! آیا این اقدام متقابل است؟
 
 پوشیدن لباس سپاه با افزایش واردات 500 درصدی سویا از آمریکا (!)
 
اما رفتارهای نمایشی و مصوبات بی تاثیر مجلس هم هیچ خطری را متوجه دولت مستکبر آمریکا نمی کند بویژه که بخشی از آنها اقداماتی است که در حیطه اختیارات فرماندهی کل قواست و بدیهی است که فرماندهی کل قوا برای اعمال این اقدامات نیازی به مصوبه مجلس ندارد و بخش دیگر کلیات مشروطی است که در صورت تحقق شروط مختلف، هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد.
 
دولت و مجلس اگر واقعا به دنبال پاسخ متقابل به این رفتارهای جاهلانه و مستکبرانه آمریکایی ها هستند، باید علاوه بر عقب نشینی از اصراری که برای پیوستن ایران به fatf داشتند، برای تقویت اقتصاد مقاومتی و تحرک و فعالیت بیشتر از یک طرف و از سوی دیگر، اتخاذ تصمیماتی که می تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت مردان این کشور را تحت فشار قرار دهد، برنامه ریزی کنند. به عنوان نمونه در این مورد دقت کنید: 
 
در جنگ تجاری بین آمریکا و چین، دولت آمریکا برای پنج هزار قلم کالای چینی، افزایش تعرفه از 10 تا 25 درصد تعیین کرد. دولت چین هم در رفتاری متقابل برای برخی از کالاهای استراتژیک آمریکا از جمله برای سویا 25 درصد افزایش تعرفه قرار داد.
 
آمریکا اولین صادر کننده سویا (8/22 میلیارد دلار)، برزیل دومین صادرکننده (21 میلیارد دلار) و چین اولین وارد کننده سویا (4/34 میلیارد دلار) در جهان است. از مجموع 8/22 میلیارد دلار صادرات سویای آمریکا که از شش ایالت آمریکا صورت می گیرد، 3/12 میلیارد دلار آن به چین اختصاص دارد. این شش ایالت، همان ایالاتی هستند که بیشترین آرا را در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ داده اند. چین با افزایش تعرفه سویا در حقیقت به دنبال اعمال فشار کشاورزان آمریکایی نسبت به تصمیمات ترامپ علیه اقتصاد چین بود. با این اقدام چین، یا ترامپ باید در تصمیم خود تجدید نظر می کرد یا تبعات آن را در ریزش آرای انتخاباتی اش در این شش ایالت می دید. 
 
درست در چنین زمانی که یکی از شریک های مؤثر اقتصادی ایران یعنی چینی ها با آمریکا درگیرند و ما باید بهترین استفاده را از آن ببریم، واردات سویای ایران از برزیل قطع و از مرداد تا شهریور 97 به میزان ”  500 برابر“ واردات این کالا از آمریکا صورت می گیرد! مرداد ماه سال گذشته   414   هزار تن سویا (یعنی 2/13 درصد از کل صادرات) با پنج کشتی غول پیکر پاناماکس از کشور آمریکا به مقصد ایران بارگیری می شود! این یعنی امداد غیبی برای ترامپ تا در برابر تصمیم چین، کمر خود را صاف کند و فشار افکار عمومی در شش ایالت مؤثر را از روی دوش خود بردارد. (آمار و اطلاعات برگرفته از گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا 24/7/97)
 
حال به نظر شما اگر نمایندگان محترم مجلس، در کنار پوشیدن لباس سبز سپاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا به جای تصویب مصوباتی بی تاثیری مثل آنچه تصویب کرده اند، با اختیارات قانونی خود، جلوی چنین اقداماتی را می گرفتند، ضربه مهلک تری به آمریکا نزده بودند؟
 
جالب است بدانید که وارد کننده اصلی سویا به ایران، یکی از اعضای خانواده مدلل بود! یعنی وارد کننده ای که در ماجرای خائنانه ارز   4200   تومانی مشهور به ارز جهانگیری، در صدر دریافت کنندگان ارز دولتی (  149   میلیون یورو) قرار داشت! تاجر روغن و مواد روغنی که در سال 92 با روی کار آمدن دولت حسن روحانی توانست از رانت   650   میلیون یورویی برخوردار شود. این خانواده در برنامه های تلویزیونی مورد حمایت سیف (رییس بانک مرکزی وقت) قرار می گیرد و نعمت زاده (وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت) با ارسال نامه محرمانه به بانک مرکزی از او حمایت می کند. همه اینها در حالی است که یکی از اعضای این خانواده 5 هزار و   754   میلیارد ریال به بانک سرمایه بدهی بانکی دارد!
 
 افزایش سال به سال واردات کالا از آمریکا
در کنار این موارد به این آمار هم توجه کنید: مطابق اعلام مراکز رسمی،‌ واردات مستقیم کالاهای آمریکایی به ایران در فروردین سال 97 به میزان سه برابر نسبت به سال 96 افزایش یافته است. در فروردین سال 96 واردات کالای آمریکایی به میزان ۷۹۷ تن کالا و به ارزش ۳ میلیون دلار بود که در فروردین سال 97 به ارزش ۷.۵ میلیون دلار و به میزان ۲۵۱۴ تن کالا افزایش پیدا کرده است. جالب اینجاست که در 11 ماه گذشته، میزان واردات کالای آمریکایی به ایران به 46 هزار تن رسیده است!
 
فکر می کنید کالایی که ایران از آمریکا وارد می کند چیست: اسپرم گاو،‌ تخم سبزیجات برای کشت، مکمل های غذایی، خوراک آماده آبزیان، دارو، نخ جراحی، فرآورده‌های دندان‌سازی،‌ روغن‌های نفتی، وسایل آزمایشگاهی، ژلاتین، ماشین‌آلات، شیرهای تقلیل فشار، تجهیزات بیمارستانی، پروتزهای دندان، جو، بذر ذرت و سویا،‌ تخم گیاهان علوفه‌ای برای کشت، سبوس و فضولات، جوجه تخم گذار، گاو شیرده، اکسیدهای منیزیم حتی خالص، ضدعفونی‌کننده‌ها، خمیر چوب شیمیائی، کاغذ و مقوای صافی، بریده‌شده به شکل معین، لوله و شیلنگ، درزبند و واشر، اجزاء و قطعات برای موتورهای گازسوز، تلمبه‌های سوخت، اجزا و قطعات تلمبه‌های مایعات، صافی‌های روغن یا مواد سوختی برای موتورهای درون‌سوز، ترموستات خودرو، بلبرینگ، پوسته یاتاقان، درزگیر و واشرهای همانند از ورقه فلزی، جاروبک های زغالی، سیبک فرمان، اجزا و قطعات کلاچ، ا جزا و قطعات سواری، وانت و تراکتور کشاورزی‌،‌ آب پنیر، و ... در حالی که تمام این موارد را می توان از کشورهای دیگر از جمله کشورهایی که با ما در تعامل و ارتباط اند وارد کرد.
 
اینجاست که این جمله رهبر معظم انقلاب در اولین روز فروردین امسال در حرم رضوی معنای بیشتری پیدا می کند: ”در سال های 96 و 97 در کنگره آمریکا ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه یا تصویب شده، این شرارت آمریکاست و من گلایه ای هم از مجلس دارم، چند لایحه در مقابل شرارت آمریکا تصویب کردند؟“
 
آقایان نماینده و دولتمردان محترم، باور کنید رفتارهای نمایشی شما هیچ مشکلی برای آمریکایی های جنایتکار ایجاد نمی کند تا وقتی چنین پاس های گلی از داخل کشور به آنها داده می شود. حمایت واقعی مجلس و دولت از سپاه پاسداران پشتیبانی عملی از نهادی است که دولت آمریکا را در منطقه شکست داده و هیمنه آن را از هم پاشیده است. وقتی دولت بودجه سپاه را کاهش می دهد، در افکار عمومی آن را با عنوان جعلی ”دولت با تفنگ“ تخریب می کند،
 
نمایندگان فراکسیون امید در مجلس هر روز با ادبیاتی به این نهاد حمله می کنند و برای کاهش اعتبارات آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند؛ وقتی علی رغم مخالفت رهبر انقلاب، دولت و مجلس برای پیوستن ایران به FATF و CFT که مهمترین اهداف دشمن را برای اعمال فشار بر سپاه پاسداران تأمین می کند، اصرار دارند، نمی توان این رفتارهای نمایشی و مصوبات بی تاثیر را در راستای حمایت از سپاه تلقی کرد، بلکه از این رفتارها بوی دیگری به مشام می رسد.