هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 16:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 14:03
دوشنبه 9 مهر 1397 13:11 ساعت
2018-10-1 14:03:16
شناسه خبر : 293439
باید گفت که امروز بین وزیر پورشه سوار و چرتکه اندازی که جان کودکان را با عدد و رقم سبک سنگین می کند با آن قاضی زاده هاشمی فعال در جهاد سازندگی زمین تا آسمان تفاوت است. تفاوتی که گام به گام و آهسته و پیوسته از تحبیب به مال اندوزی و تکاثر ثروت پدیدار شده است و امروز هم خود را محق به توهین به قشر ضعیف جامعه می داند و هم با تحریف شهید مطهری سعی در تطهیر سرمایه داری دارد.
باید گفت که امروز بین وزیر پورشه سوار و چرتکه اندازی که جان کودکان را با عدد و رقم سبک سنگین می کند با آن قاضی زاده هاشمی فعال در جهاد سازندگی زمین تا آسمان تفاوت است. تفاوتی که گام به گام و آهسته و پیوسته از تحبیب به مال اندوزی و تکاثر ثروت پدیدار شده است و امروز هم خود را محق به توهین به قشر ضعیف جامعه می داند و هم با تحریف شهید مطهری سعی در تطهیر سرمایه داری دارد.
گروه سیاسی -رجانیوز: قاضی زاده هاشمی را اکثرا به وزارت بهداشت دوران ریاست جمهوری حسن روحانی می شناسند، وزیری که با یک جستجوی ساده در اینترنت می شود فهمید که چند کلیدواژه پرتکرار برایش وجود دارد. وزیر سرمایه دار ، پورشه سوار و وزیربهداشت بد دهن. اینها کلیدواژه هایی است که در طول زمان از قاضی زاده هاشمی در اذهان شکل گرفته و به قول مجازی ها، بیوی جناب وزیر شده است. اما اینکه چرا قاضی زاده هاشمی از حضور در بدنه اصلی موسسین جهاد سازندگی و از رزمندگان دیروز دفاع مقدس امروز کارش به جایی رسیده که نامش پیوند تنگاتنگی با مظاهر تجمل و بد دهنی دارد را باید گذاشت به پای تاثیر سرمایه و سود در تغییر انسان ها و عوض کردن چارچوب های اخلاقی در ذهن آن ها.
 
به گزارش رجانیوز مدتی است که مصاحبه وزیر بهداشت در یک برنامه تلوزیونی خشم عمومی را برانگیخته و جایگاه وزیر بهداشت را در ذهنشان بیشتر از پیش مخدوش کرده است. قاضی زاده هاشمی در جواب مجری برنامه از ابراز نگرانی خانواده هایی که فرزندانشان با بیماری های خاصی مثل SMA دست و پنجه نرم می کنند و با مشکل کمبود دارو مواجه اند گفته است:
« حاضرید برای ۲ سال عمر بیشتر شخصی، ۱ میلیارد هزینه کنیم؟»
 

 

1.mp4 | دانلود فیلم  سخنان عجیب وزیر بهداشت درباره بیماران خاص!

 
 
 
این چرتکه اندازی جناب وزیر بر سر جان کودکانی که مبتلا به بیماری های صعب العلاج هستند نمونه دیگری از نگاه مادی و سودانگارانه هاشمی است. 
 
 

 

2.mp4 | دانلود فیلم  اعتراض خانواده های کودکان مبتلا به بیماریهای خاص
 
 
 ثروت و قدرت همیشه از مهم ترین مولفه های به محاق رفتن انسان ها بوده اند. از قدیم گفته اند که رابطه مستقیمی بین ثروت و فساد وجود دارد، نه اینکه هر ثروتی به فساد برسد که اصولا ثروت اگر به تولید و کارآفرینی نیافتد بی شک به تکاثر و انباشت خواهد انجامید و تکاثر سرمایه اصول اخلاقی را خواهد لرزاند و مرزهای اخلاق را رد خواهد کرد. آنچه در زندگی قاضی زاده هاشمی نمود عینی دارد اشرافیگری و حمایت از سرمایه داری و تحقیر مستضعفین است.
 
 
تحریف شهید مطهری برای تطهیر سرمایه داری!
 
در همین راستا قاضی زاده علت ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان را حمایت آن شهید از ثروت و سرمایه‌داری و مخالفت ایشان با ساده‌زیستی عنوان کرده بود.
 

 

3.mp4 | دانلود فیلم صحبت های جنجالی هاشمی در رابطه علت ترور شهید مطهری

 
 
این در صورتی است که در حاشیه ص ۲۱۰/ کتاب «حکمت و سیاست» (تاریخ شفاهی دکتر سیدحسین نصر)/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران/ علی مطهری (فرزند مرحوم شهید مطهری) دلایل ترور شهید مطهری را در موارد ذیل محدود کردند:
«رهبر گروه فرقان، اکبر گودرزی، در دادگاه سه دلیل برای ترور آیت‌الله مطهری ذکر کرد. اول اینکه او رئیس شورای انقلاب بود. دوم اینکه مطهری انتقادهایی به معلم شهید ما دکتر شریعتی وارد کرده بود و سوم اینکه او با رژیم شاه ارتباط داشت. چون زبان انگلیسی نمی‌دانست [اما] در عین حال استاد دانشگاه بود! وقتی به او گفتند او استاد فلسفه و کلام اسلامی بوده و نیازی به زبان انگلیسی نداشت، گفت یکی از دانشجویان به من این طور گفته بود» 
 
این در صورتی بوده که با نگاه به سیر مطالب شهید مطهری به سادگی می شود متوجه این مسئله شد که ایشان نه تنها موافق سرمایه داری نبوده که از مخالفان سر سخت تکاثر ثروت و انباشت دارایی نیز بوده است. گویا جناب قاضی زاده برای محق جلوه دادن خود و مشروعیت بخشی به تکاثر ثروت دست به دامن تحریف تاریخ شده اند. در مجموعه آثارشهید مطهری. ج20، ص: 480  درباره ظلم سرمایه داری مدرن آمده است:
« سرمایه داری جدید یك نوع استثمار بیّن و اكل مال به باطلِ مسلّمی است، معامله ای است كه یك طرف محصول زحمت كشیدن دیگری را مفت و مسلّم می خورد و می برد. در سرمایه داری جدید بحث در این نیست كه سرمایه دار با انصاف است یا بی انصاف، بحث در این است كه اگر سرمایه دار بخواهد حق واقعی كارگر را بدهد باید از سود مطلقاً صرف نظر كند، و همچو سرمایه داری هرگز در دنیا پیدا نخواهد شد، و اگر بخواهد سود ببرد، هر اندازه ببرد، دزدی و غصب است.مشخِّص اصلی سرمایه داری جدید (كاپیتالیسم) از سرمایه داری قدیم- و به طریق اولی از سوسیالیسم- این است كه سرمایه دار نیروی كار كارگر را برای فروش می خرد نه برای آنكه شخصاً به آن احتیاج دارد؛ با این نیروی كار، اضافه ارزش ایجاد می كند. اضافه ارزش كه مولود نیروی كار كارگر است و طبعاً متعلق به خود او است همان سودی است كه كارفرما می برد. این است كه می گویند سرمایه داری جدید عین استثمار كارگر است.»
 
در راستای صحبت های وزیربهداشت درباره شهید مطهری، حسین دهباشی سازنده مستند انتخاباتی سال 92 حسن روحانی گفته بود:
«آنچنانکه برخی وزرای ارجمند و مقامات عزیز و عالیه دولت فعلی خود به قوه محترم قضائیه اظهار داشته‌اند، بعضا دارای ثروت‌هایی بالغ بر هزار میلیارد تومان هستند. انشاالله که همه دارایی‌های ایشان و از جمله ثروت آقای وزیر معزز بهداشت ناشی از رزق حلال است. اما صرفا از باب کنجکاوی ریاضیاتی اجازه داریم که از خود بپرسیم، حتی اگر در ظرف ۳۷ سال پس از انقلاب، ایشان که معمولا شاغل در دولت بوده اند، از قِبل مشاغل پاره وقت خود در بخش خصوصی، ماهی یک میلیارد تومان نیز درآمد داشتند و هیچ هم خرج نمی‌کردند اکنون نهایتا باید ۴۴۴ ملیارد تومان درآمد داشتند و هنوز بیش از ۵۵۰ملیارد تومان اختلاف حساب است؟و اگر چنین پرسشی را پرسید باید احیانا و به دروغ متهم شود به همفکری با امثال گروهک تندروی فرقان؟»
 
اشراف مردم را به حساب نمی آورند!
 
فارغ از نکاتی که دهباشی به آن ها اشاره کرده است همانطور که گفته شد وزیر بهداشت یکی از موسسین جهاد سازندگی بوده و نام او در کنار سرلشگر فیروزآبادی و علی شم‌آبادی ــ در زمره کسانی بوده که پیش از تشکیل جهاد سازندگی، و در سال 1358، پیگیری شکل‌گیری و سپس سازماندهی این نهاد مقدس در خراسان بزرگ را به‌عهده داشتند.
 
از راست: آیت‌الله عالمی (عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی)، آیت‌الله واعظ طبسی، قاضی‌زاده هاشمی، شم‌آبادی
 
 اما آنچه مشخص بوده این است که رفته رفته و در گذر زمان با افزایش ثروت و تکاثر سرمایه، جناب وزیر تغییرات اخلاقی ویژه ای پیدا کرده اند و در سال های اخیر بارها شاهد توهین به قشر ضعیف و مستضعف جامعه و حمایت از سرمایه داری از جانب او  بوده ایم. همانطور که حضرت امام در تاریخ 1 فروردین سال 62 در این باره فرموده بودند:
«خوی کاخ ‏نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لکن خود او، این خوی را دنبال دارد. »
 
حضرت امام در جای دیگری درباره تصدی مناسب توسط اشراف می گویند:
«وقتی که اشراف ـ به قول خودشان ـ و اعیان و متمکنین و یال و کوپالدارها متصدی امور یک کشور شدند، قهراً اینها مردم را به حساب نمی‌‏آورند. این یک امر قهری است» صحیفه نور جلد16 صفحه264
 
 نکته ای که حضرت امام می فرمایند را با عملکرد و حواشی این سالهای وزیر بهداشت می شود سنجید؛ همین مدتی پیش، کلیپی از توهین وزیر بهداشت نسبت به پیرمردی که گلایه از قیمت بالای فیزیوتراپی داشت در رسانه ها منتشر شد که بازتاب های فراوانی را به دنبال داشت. قاضی زاده قبل تر هم در جریان عدم شفافیت مالی دولت و حقوق های نجومی به دفاع از نجومی بگیران پرداخته بود و با گلایه از دستگاه قضایی که با چنین سخنانی نسبت به پزشکان بخش دولتی برخورد می کنند، گفته بود:
«اگر مدرک و مستنداتی در مورد تخلف پرداختی های پزشکان بخش دولتی وجود دارد آن را ارائه بدهند... هر آنچه پزشکان بخش دولتی به عنوان حقوق و مزایا و کارانه دریافت می‌کنند قانونی است.»
 
 جناب وزیر دریافتی های میلیونی افراد تحت مسئولیتش را نه تنها مذموم نمی دانست که اتفاقا دستگاه قضایی را هم متهم به بی انصافی می کرد. این در صورتی است که توزیع عادلانه از آرمان های انقلاب اسلامی بوده و در روایات نیز عامل عدم توزیع عادلانه را جمع شدن ثروتهای بی حد و حصر می دانند.
 
پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ می فرمایند: 
«ان الله جعل ارزاق الفقراء فی اموال الاغنیاء فان جاعوا و عروا فبذنب الغنیاء»                                                                               «خدا روزی تهیدستان را در اموال ثروتمندان قرار داده است، پس اگر گرسنه و برهنه بمانند، سبب آن گناه ثروتمندان است.»
 
امام علی ابن ابیطالب ـ علیه السلام ـ می فرمایند:
 «ما جاع فقیر الا بما منع غنی» 
فقیری گرسنه نمی‎ماند مگر به سبب آنکه ثروتمندی حق او را باز می دارد.
 
امام جعفر صادق ـ علیه السلام ـ می فرمایند:
 «ان الناس ما فتقروا، ولا احتاجوا، ولاجاعط، ولاعروا، الا بذنوب الاغنیاء»
مردمان تنگدست و نیازمند و گرسنه و برهنه نمی شوند، مگر به سبب گناه ثروتمندان.
 
امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ می فرمایند:
 «اغنیاء هم یسرقون زاد الفقراء» 
ثروتمندان توشۀ فقیران را می دزدند.
 
بنابراین و با توجه به روایات مشخص می شود که نگاه حمایتی جناب وزیر از سرمایه داری و عدم توزیع عادلانه ثروت از نظر اسلام مذموم دینی و اخلاقی است. باید گفت که امروز بین وزیر پورشه سوار و چرتکه اندازی که جان کودکان را با عدد و رقم سبک سنگین می کند با آن قاضی زاده هاشمی فعال در جهاد سازندگی زمین تا آسمان تفاوت است. تفاوتی که گام به گام و آهسته و پیوسته از تحبیب به مال اندوزی و تکاثر ثروت پدیدار شده است و امروز هم خود را محق به توهین به قشر ضعیف جامعه می داند و هم با تحریف شهید مطهری سعی در تطهیر سرمایه داری دارد.
 


دیدگاه کاربران

در مورد صحبتهای جدیدش درمورد دانشجوی دانشگاه اهواز یادتون رفت حرف بزنید.

اینطور که معلوم می شود انقلاب را انقلابی نما ها به انحراف کشیدند

به فرموده حضرت علی هیچ کاخی اباد نشد مگر کوخ هایی در پای ان ویران شده و هیچ تبصره ای هم ندارد