هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 17:44
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 31 شهريور 1397 ساعت 09:48
شنبه 31 شهريور 1397 09:45 ساعت
2018-9-22 09:48:57
شناسه خبر : 292616
 تروریست ها در پوشش مردمی و بعنوان تماشاچی در محل رژه نیروهای مسلح در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیرو‌های رژه رونده بود حضور یافتند / این افراد بعد از لحظاتی به محل اختفای سلاح های خود رفته و با برداشتن این سلاح ها ، مردم حاضر در منطقه را به رگبار بستند/ معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان گفت که  یک کودک چهار ساله که به همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده  در بین شهدا وجود دارد.
تروریست ها در پوشش مردمی و بعنوان تماشاچی در محل رژه نیروهای مسلح در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیرو‌های رژه رونده بود حضور یافتند / این افراد بعد از لحظاتی به محل اختفای سلاح های خود رفته و با برداشتن این سلاح ها ، مردم حاضر در منطقه را به رگبار بستند/ معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان گفت که یک کودک چهار ساله که به همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده در بین شهدا وجود دارد.

گروه سیاسی-رجانیوز: به نقل از منابع خبری، صبح امروز در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، یک تیم تروریستی مراسم رژه را به رگبار بستند.

 

به گزارش رجانیوز اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

 

این حمله توسط افرادی در بیرون از محیط رژه و از پارکی که مشرف به محل سان دیدن از مراسم بوده انجام شده است.

 

همچنین شبکه خبر گزارش داد که حمله‌ مسلحانه صورت گرفته در اهواز از سوی عناصر تکفیری بود.

 

گفتنی است تروریست ها لباس نظامی به تن داشته و درگیری 10 دقیقه به طول انجامیده است که در نهایت پس از تعقیب و گریز توسط نیروهای مسلح به هلاکت رسیدند.

 

 

سردار شکارچی: هیچکدام از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند/ از تروریست ها۳ نفر کشته و ۱ نفر دستگیر شد

 

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، پیرامون حادثه تروریستی که امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد، اظهار داشت: این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح در پارکی واقع در پشت جایگاه رژه در بلوار قدس اهواز رخ داده و اعضای این تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها، موساد و عربستان سعودی هستند.

 

شکارچی تعداد تروریست‌ها را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آنها نیز شهید و مجروح شدند.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: البته تروریست‌ها می‌خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ۳ نفر از تروریست‌ها در این درگیری کشته شده و یک نفر دیگرشان نیز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و دستگیر شده است.

 

 

13970631000628_Test_NewPhotoFree.jpg (1050×698)

 

۱۵ شهید در عملیات تروریستی اهواز
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح: در عملیات تروریستی امروز در اهواز حدود ۱۵ نفر به شهادت رسیدند که اکثر آنان مردم هستند.
 
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی افزود: تروریست ها 4 نفر بودند که از چند روز قبل سلاح های خود را از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد و در منطقه محل رژه نیروهای مسلح پنهان کرده بودند.
 
وی با بیان اینکه این تروریست ها در پوشش مردمی و بعنوان تماشاچی در محل رژه نیروهای مسلح در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیرو‌های رژه رونده بود حضور یافتند ، گفت: این افراد بعد از لحظاتی به محل اختفای سلاح های خود رفته و با برداشتن این سلاح ها ، مردم حاضر در منطقه را به رگبار بستند
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به ساعت وقوع این حادثه که 9 صبح امروز بود ، اشاره کرد و گفت: بلافاصله بعد از این عملیات تروریستی ، تروریست ها با عکس العمل سریع نیروهای مسلح مواجه شدند که 3 نفر از آنها در دَم و در همان منطقه به درک واصل شدند و یک نفر نیز که به علت مجروحیت به بیمارستان منتقل شده بود در آنجا به درک واصل شد.
 
وی از بیان آمار دقیق شهدا و مجروحان خودداری کرد و گفت: به علت اینکه حال برخی از مجروحان وخیم است نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد اما تاکنون حدود 15 نفر به شهادت رسیده اند.
 
سردار شکارچی گفت : چند تن از نیروهای رژه رونده و اجراکننده مراسم نیز جزو شهدا هستند.
 
وی در خصوص وابستگی این گروه تروریستی نیز تصریح کرد: این گروه تروریستی وابسته به موساد و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که با حمایت های مادی ، نظامی و پشتیبانی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس این اقدام تروریستی را انجام داده اند.
 
سردار شکارچی تاکید کرد: قطعا این اقدام این کشورها و این گروههای تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند.
 
وی هدف این گروه تروریستی را مخدوش کردن اقتدار ، قدرت نظامی و امنیت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: امنیت ایران در دنیا بی نظیر است و اینگونه اقدامات تروریستی نمی تواند امنیت ملت ایران را مخدوش کند.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص اخبار ضد و نقیضی که از زمان وقوع این عملیات تروریستی تاکنون بویژه در فضای مجازی مخابره می شود، گفت: اینگونه اخبار به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و مردم باید از مرجع ذی صلاح که ستاد کل نیروهای مسلح است اخبار صحیح مربوط به این واقعه را دریافت کنند.
 
وی گفت: به محض دریافت اخبار جدیدی از حادثه به ویژه شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی، این اخبار به مردم مخابره خواهد شد.

 
 

شهادت کودک خردسال در حمله تروریستی اهواز تائید شد

حسین زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان گفت که  یک کودک چهار ساله که به همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده  در بین شهدا وجود دارد.

وی افزود: مادر این کودک نیز زخمی شده است.

 

 
 
 
در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان "الاحوازیه" هستند.
 
وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.
 
وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.
 
سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.
 

video_2018-10-02_10-27-24.mp4 | دانلود فیلم 

2641810_929.mp4 | دانلود فیلم 
 

 
عوامل تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شدند
سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.
وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.
 
فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.
 
سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است و

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

 

تاکنون 2 نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

 

اسامی شهدای این حادثه  که تا کنون اعلام شده است، بدین شرح است:
۱-علی لویمی 
۲-اسماعیل شفیعی نژاد
۳-میلاد جهانگیر نژاد
۴-رضا شفیعی
۵- سعید کریمی
۶-امیر فرخی 
۷- یونس پور حلو
 
ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون تعداد مجروحانی که بعد از حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح به مراکز درمانی منتقل شده اند، ۶۰ نفر هستند. کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی این دانشگاه برای مداوای مجروحان به حالت آماده باش درآمده اند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

 

همچنین جانباز 75 درصد دفاع مقدس، حسین منجزی نیز در این حمله تروریستی به شهادت رسیده است.