هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 19:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 12:57
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 12:49 ساعت
2015-4-27 12:57:43
شناسه خبر : 209456
در این جلسه‌ی مشترک، یکی از سران فتنه به مدیران ارشد فرهنگی دولت توصیه می‌کند که فرصت باقیمانده‌ی منتهی به توافق احتمالی هسته‌ای در تابستان 94، بهترین فرصت برای انجام اصلاحات فرهنگی مدنظر دولت است؛ چرا که در این چند ماهه درگیری مردم و رسانه‌ها به مسائل هسته‌ای و عدم تمرکز روی حوزه‌های دیگر، حواشی احتمالی این اصلاحات فرهنگی را به حداقل می‌رساند.
گروه فرهنگی–رجانیوز: در روزهای گذشته خبر اکران فیلم مسئله‌دار «خانه دختر» در رسانه‌های مختلف با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد و جنجال بسیاری به راه انداخت و در نهایت با موضع منطقی شورای صنفی نمایش، ماجرا برای مدتی ختم شد. اما اخبار حاکی از آن است که ظاهراً «خانه‌ی دختر» تنها یکی از فیلم‌های مسئله‌داری است که قرار است در روزهای آتی اکران شود.
 
 
به گزارش رجانیوز، بعد از اینکه سخنگوی شورای صنفی نمایش در بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه سه اعلام کرد که بحث اکران این فیلم منافی عفت «خانه‌ی دختر» منتفی است، پرونده‌ی اکران جنجالی‌ترین فیلم جشنواره‌ی کم هیاهوی فجر سی و سوم به دلیل بحث‌های اخلاقی و بازنمایی معوج طیف مذهبی، به طور موقت مختومه اعلام شد تا شاید این خبر پایانی باشد بر حاشیه‌های این روزهای سینمای ایران. اما این حاشیه‌ها بلافاصله با زمزمه‌ی تلاش سازمان سینمایی برای اکران همزمان چند فیلم‌ حاشیه‌ساز دیگر دوباره قوت گرفت. فیلم‌هایی که اکران برخی‌ از آنها در جشنواره‌ی دو سال قبل (جشنواره‌ی سی و دوم در بهمن 92) انتقادات فراوانی را برانگیخت و برخی دیگر نیز، از حضور در جشنواره‌ی سی و سوم فجر در بهمن 93 محروم شدند تا بی سر و صدا و بدون جنجال، مجوز اکران عمومی بگیرند.
 
اما طبق شنیده‌های خبرنگار «رجانیوز»، این اقدام دولت برای اکران همزمان چند فیلم‌ حاشیه‌ساز، بی‌ارتباط به جلسه‌ی مشترک نوروزی چند تن از مدیران ارشد دولت با یکی از سران فتنه نیست. چنانچه اخبار رجانیوز حاکی از آن است که در این جلسه‌ی مشترک، یکی از سران فتنه به مدیران ارشد فرهنگی دولت توصیه می‌کند که فرصت باقیمانده‌ی منتهی به توافق احتمالی هسته‌ای در تابستان 94 و هیاهوی سیاسی شکل گرفته در این ایام، بهترین فرصت برای انجام اصلاحات فرهنگی مدنظر دولت است؛ چرا که در این چند ماهه درگیری مردم و رسانه‌ها به مسائل هسته‌ای و عدم تمرکز روی حوزه‌های دیگر، حواشی احتمالی این اصلاحات فرهنگی را به حداقل می‌رساند. 
 
از همین رو، به نظر می‌رسد پروژه‌ی اکران همزمان چندین فیلم مسئله‌دار که اکران آنها قطعا با مخالفت‌های فراوانی روبرو خواهد شد، در روزهای اخیر در دستور کار دولت قرار گرفته است تا به زعم مسئولان فرهنگی دولت، از فرصتی که مسئله‌ی هسته‌ای در اختیارشان قرار داده است، نهایت استفاده را برده و آثار پشت در اکران مانده را روانه‌ی سینماها کنند. گرچه تجربه‌ی روزهای اخیر پیرامون نمونه‌هایی چون انتخاب هنرمندان مسئله‌دار و ضدانقلاب برای حضور در «بی‌ینال ونیز 2015» و اکران فیلم «خانه‌ی دختر» به خوبی نشان می‌دهد که رسانه‌ها و نهادهای موثری چون کمیسیون فرهنگی مجلس و حوزه‌ی هنری، با وجود اینکه مسئله‌ی توافق هسته‌ای بحث اصلی این روزهای کشور است، از تمرکز بر حوزه فرهنگ غافل نخواهند شد و طبعاً تلاش برای نمایش آثار حاشیه‌ساز، بدون واکنش نخواهد ماند و آرامش این روزهای حوزه سینما را برهم خواهد زد.


دیدگاه کاربران

چيزي که براي من جالبه اينکه اين اعتراضات گسترده که ميگيد دقيقا از کجا مياد ؟! مردم که اکثرا سينما نميرن سرشون با دانلود فيلم و سريالاي آمريکايي و کره اي و بازي و ماهواره گرمه يه عده کمي هم هستن که ميرن سينما که اونام اکثرشون براي هرچي ميرن براي فيلم نميرن ميمونه يه عده خيلي خيلي کم که واقعا ميرن فيلم ايراني ببين !!
حالا اين اعتراضات گسترده از مردمي که نميرن سينما شکل ميگيره ‌؟ يا مسئولاني که خوششون نمياد کمي آزادي باشه و بشه در مورد مسائل تلخ جامعه هم فيلم ساخت ؟
مگه تو اين جامعه کم آدم تندروي مذهبي داريم که خودشونو سر در بهشت ميدونن ؟ مگه کم آدم داريم که به اسم دين هرکاري ميکنن ؟ مگه آمار خيانت هرروز بالاتر نميره ؟‌ و ...
يا شما تو اين جامعه نيستيد يا تو يه جاي کوچيک خودتونو مخفي کرديد و فکر ميکنيد از جامعه و مردم خبر داريد

با انصاف!
همه مردم اينجوريند؟ مسائل خانوادگي شما به بقيه مردم چه ربطي داره؟!!!

کی میگه مردم سینما نمیرن. ..جدول فروش فیلم ها رو نگاه کنی و تو یک ماه جمع بزنی تو هر ماه بیش از یک میلیون نفر سینما میرن... جدول فروش پارسال رو نگاه کنی فروش دوازده میلیون بلیط رو نشون میده به نظر شما این عدد کمی هستش؟!!!!

عزيزان شما واقعا يا خوابيد يا خودتونو زديد به خواب !!
پرفروشترين فيلماي سينماي ايران که نزديک 6 ميليارد فروش ميکنن با احتساب هر بليط 6000 تومن يعني تونستن فقط و فقط يک ميليون نفرو بکشن به سينما حالا از اين تعداد خيليا ممکنه چندبار فيلمو ديده باشن که آمارو کمترم ميکنه تو کشوري که نزديک به 80 ميليون جمعيت داره يک ميليون نفر اصلا به حساب نمياد ! در مقام مقايسه يه فيلم که تو داخل آمريکا 350 ميليون دلار فروش ميکنه با احتساب بليط 8 دلاري يعني 43 ميليون و 750 هزار نفر رفتن اين فيلمو ديدن حالا شما خودت اختلافو حساب کن اونوقت ميفهمي سينما مخاطب داره يا نه !
ما توانايي ساخت فيلماي پرهزينه نداريم پس مجبوريم رو بياريم به درام که اونم اينقدر بسته و محدوده که همش مجبوريم آثار تکراري ببينيم چون نميشه در مورد درد جامعه فيلم ساخت نميشه در مورد حقايق فيلم ساخت حالامن تا قيامتم بگم نرود ميخ آهنين در سنگ !
-------------------
اونيکي دوستمون عزيز شما الان يکي از اون سر دراي بهشتي ؟‌ با چه اجازه اي در مورد خانواده من اظهار نظر ميکني ؟‌
يکي بياد اينجا براي من دقيقا طبق قران توضيح بده که کجاي قران اجازه دادن يکي بياد براي بهشت و جهنم مردم تعيين تکليف کنه و بزور اونارو ببره بهشتي که خودش فکر ميکنه بهشته و در واقع جهنمه خيلي لطف بزرگي در حق من ميکنه !
------------------
اميدوارم روزي برسه که بشه در مورد درد جامعه فيلم ساخت مذهبيهاي تندرو که نه قانون ميشناسن نه اخلاق از اونور آدمايي که از اونور بوم افتادن و به هيچ چيزي اعتقاد ندارن و عينک روشنفکري زدن - مشکلات فرهنگي و اقتصادي و ... تا کي بايد فيلمامون عاشقانه هاي تقليدي از باليوود و هاليوود باشه بدون هيچ معني و مفهومي
باشد که بجاي تعصبمون عقلمونو به کار بندازيم

سوال خوبی کردی! ولی جوابش به سادگی که فکر می کنی نیست!:
اولا اعتراضات گسترده مربوط به بخش مهم و عظیمی از مردم متدین کشور است که بسیاری از مواقع به خاطر سیل تبلیغات و جو روانی بوجود آمده توسط سایر مردمی که الگوشون رو از ماهواره و فیلم های امریکایی و کره ای که گفتی میگیرن، دیده نمی شوند اگر چه بسیار هم زیادند؛
ثانیا موضوع مهم اینه که وقتی یک فیلم ساختار شکن که اهداف خاص ضد دینی و ضد اخلاقی و یا سیاسی اکران میگیره و وارد فضای عمومی جامعه میشه، این یک روزنه و باریکه و شروعی میشه برای ساختارشکنی های بزرگتر و عمیق تر و موثرتر؛ مثلا وقتی یک فیلم مثل خانه دختر با مضمون تجاوز پدر (با مشخصات مذهبی) به دختر و.... اکران بگیره و سر در سینماها بالا بره، در واقع پرچم قبح شکنی اخلاقی و مذهبی است که بالا رفته و اگر این اعتراضات رسانه ای و .... به نمایندگی از بخش عظیم متدین مذهبی جامعه هم با اعتراض امثال شما تخطئه بشه، اون وقت کم کم باید شاهد استیلای سکولاریسم، پلورالیسم و لامذهبی بر بخش عمده فرهنگی و سیاسی کشور باشیم.
ثالثا موضوع، انکار وجود معضلات اخلاقی و یا انکار برخی آدمای با ظاهر دینی و با باطن شیطانی در جامعه نیست ،که اتفاقا اولین و مهمترین معترضین به این طیف آدما، خود مردم متدین و انقلابی و مومن هستند که وجهه اشان توسط افراد پیشگفته تخطئه می شود، بلکه موضوع اینه که اساسا کسانی که دنبال ساخت فیلم با مضامین قبح شکن اخلاقی، دینی و سیاسی هستند، دلشون برای اخلاق و دین و سیاست و انقلاب نسوخته، بلکه ابزار و سوژه ای پیدا کردند برای زدن ریشه اخلاق و دین و سیاست انقلابی و مجوز رسمی نظام به این ها، یعنی چراغ سبز و همواری راه برای طوفانی که برایش فراتر از مرزها برنامه ریزی کرده اند!!
رابعا اگر چنین فیلم ها و یا تئاترهایی در جامعه ا مجوز رسمی نظام (که امضاء آن به صورت امانت در اختیار مسئولین قسم خورده برای حفظ اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفته است!!) وارد جامعه بشود، اونوقت کسانی که زندگیشون با فیلم های به قول شما آمریکایی و چینی ماهواره ای میگذره، اگه یک کم هم در خودشون و وجدانشون احساس شرم و گناه می کردند، این یک مقدار شرم و احساس گناه رو هم با دیدن چراغ سبز دستگاه فرهنگی نظام به فیلم های مورد اشاره از دست میدن و قس علیهذا....

مشکل دريچه ايه که شما از اون به فيلم نگاه ميکني !
فيلمي که هنوز پخش نشده کسي نديده چجوري قبح شکني کرده !
بعد فيلمي که بد نشون ميده تجاوزو چجوري قبج ميشکونه !!
جدا کردن آدما از هم خودش گناه بزرگيه که شما اينکارو انجام ميدي ، آدم مذهبي آدم مومن آدم بد حجاب آدم ... پيامبر هيچوقت نميومد خودشو برتر از بقيه بدونه شماها چجوري اين اجازرو به خودتون ميديد من در عجبم !
ريش گذاشتن و چادر سر کردن و نماز خوندن کسيو فرشته نميکنه آدم بايد خودشو بسازه بعد با اين چيزا خودشو کامل کنه
عزيزان مذهبي از چيزي خوششون نمياد خيلي راحت ميتونن نرن سينما و اون فيلمم نبينن حق ندارن براي بقيه تعيين تکليف کنن!
شماها عادت کرديد هرچيزيو فورا ربط ميديد به جنگ نرم و آمريکا و انگليس و ... !! کمي از اين توهم توطئه فاصله بگير دو قدم بيا بيرون ببين چه خبره بعد فکر کن اونموقع حرف بزن !
سريال کره اي ساخته ميشه که مضمونش تجاوز پدر به دخترشه و آثاري که بجا ميزاره و هرکي اين سريالو ببينه متنفر ميشه از تجاوز بعد شما مياي ميگي قبح شکني ! چرا چون مثلا شخصيتاي توي فيلم ظاهر مذهبي دارن!!
مگه يه آدم مذهبي نميتونه گمراه بشه ؟‌ تمامي گمراهان همه بي حجاب و سوسولن ؟! اين تفکرات صفر و يکيو بريز دور قرون وسطا نيست کليسام حاکم نيست الان حق با کسيه که منطقي حرف بزنه نه اينکه ريش بزاره و فکر کنه خدا شده !
تا وقتي يه فيلم صحنه هاي جنسي نداشته باشه و بازيگرا بي حجاب نباشن هرچيزي بسازن با هر مضموني مشکلي نداره اين مردم هستن که تصميم ميگيرن فيلمي خوبه يا بد اونم با رفتن يا نرفتنشون به سينما به همين راحتي اما چون سينماي ايران دولتيه مجوز به فيلمايي داده ميشه که خوشامد آقايان باشه که همين باعث شده سينماي ايران به اين وضعيت باتلاق مانند بيفته که فيلم معمولي مثل گشت ارشاد جنجالي خطاب ميشه در حاليکه من فيلمو ديدم هيچ چيز جنجالي توش پيدا نکردم !
باشد که روزي تعصبات خشک و پوچو بزاريد کنار کمي با عقلي که خدا بهتون ارزوني داشته مسائلو بسنجيد

بله برادر من! تا وقتی افق دید شما این باشه، اساسا هیچ مشکلی با هیچ چیز ندارید مگر شاخص های دینی! این که میگید پیامبر(ص) جامعه رو تقسیم نکردند از سر نادانی شما از بدیهیات دینه! اگر میون دیدن این همه فیلم های جورواجور با انواع و اقسام مضامین مختلف! دقایقی رو برای خوندن قرآن با تدبر و خواندن چند روایت از ائمه معصومین(ع) میذاشتی، انوقت هم شاخص دستت میومد و هم افق فکری ات تغییر می کرد (احتمالا!)؛ برادر من دوران این تیپ دینداری و اظهار نظر دوپهلو و برداشت چند وجهی از دین دیگه داره به سر میاد و اصلا به سر اومده... این که کسی اسم خدا و پیامبر و امام رو ببره و بعد برداشت بسیار سطحی خودش از دین رو با تراز دینداری بقیه بسنجه و چون با هم برابر نبینه! سعی کنه اون رو تخطئه کنه و سطح دینداری رو تا صد وجب زیر آب خودش تنزل بده، حناییه که دیگه برای اهلش رنگی نداره!! مهمترین، کلیدی ترین، ریشه ای ترین و اساسی ترین موضوعی که خدا در قرآن و بوسیله پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) فرموده، «تقوا» است. تقوا رو امثال شما به اخلاق منهای شریعت تفسیر می کنید در حالی که تقوا یعنی پرهیزگاری، یعنی عمل به دستورات مرّ شریعت و رعایت حلال و حرام که مفسرش هم در زمان غیبت مراجع عظام تقلید هستند. اگه کسی میخواد مسلمونی کنه، راهش اینه...ولی اگه کسی میخواد ادای مسلمونی دربیاره و تراز مسلمونی رو با سطح نازل خودش مقایسه کنه و بعد فکر کنه درست فکر میکنه، خودش رو گول زده...به هرحال این که میگی کسی نمیتونه تعیین تکلیف کنه، بله شما آزادی در حیطه فردی خودت هر کاری دوست داری مادامی که مغایر با قانون و تزاحم برای دیگران نباشه رفتار کنی و با مسلمونی این شکلی خودت خوش باشی، ولی قانون اساسی کشور و همه قوانین سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ذیل اون، برای چگونگی اداره کشور و از جمله موضوع فرهنگی کشور تعیین تکلیف برگرفته از احکام شریعت دین محمدی (ص) کرده، و هجویات امثال شما نمیتونه در اون خللی وارد کنه.

اگر بخواهد هر چی دوست داشته باشند پخش کنند که اینجا میشه جنگل. کشور قانون دارد. اونا که برای فهماندن این فحشا نیاز به پخش فیلم ندارند.میخواهند قبح اون را در نظر همه ی مردم بریزند. این کار درست نیست.

ممنون از راهنماییتون
احتمالاً فیلم زیبا و هنری است که شما باهاش مخالفت کردید. حتماً در جدول سینما رفتن نام این فیلم رو هم قرار می‌دم.

برو تا جونت دربياد!

ناشناس تربیت خانوادگیتو اینجا نشون نده ...البته همتون مثل همید ...

آره برو، فک کنم مشکلات خانواذگی ت رو مطرح کرده :))

رای منفی!
-70
این چیزا تو طبقه شما بیشتر بوجود میاد
نه اینکه ندیده اید به هیچکس رحم نمیکنید

رای منفی!
-66
برو ببین غزیزم فقط امیدوارم که تهش با دیدن این جور فیلم ها کارت به خودکشی نرسه :-)

این نام اعتدال صورت زیبا ست واما بولدزر چهره زشت حقیقی عملیات اصلاح طلبان است که به هدف.... استحاله نظام درهمه عرصه ها استفاده میکنند همچنان با کنارگذاشتن وانگ زدن به کسانیکه به نطرشان همراه نیستند انها را کنار واز بولدزر برای اغراض که بیشتر مطامع اقتصادی وقدرت است استفاده میکنند البته الان بهتزین جا برای مانور گنجه دولت قبل هست وتاشفاف شود ترفندهاشان کار خود را کردهاند واما افسوس از خواصی که بلحاظ اختلاف با دولت قبل در این راه همراهی وکاسه از آش داغتر برای این ...... شده اند

تئوریهای متعلق به منطقه جوادیه را منتشر نکنید لطفاً!

سلام . ما مگه تو جامعه از این مسایل که تو این فیلمهای ساختار شکن می گن دریم. وا فیلمای ساختار شکن!!!!!!!! ما خیلی خوبیم این موضوعات همیشه باید تابو باشد تا ما به راه راست هدایت شویم. من که می گم کلا همش نقشه استکبار هست . اقا تو این شرایط که همه ما پاکیم چه نیازی داریم به استحاله نظام. وا چه همه توطیییییییه پشت این فیلم هاست. خدا پدر دزدا رو بیامرزه که فقط میلیاردی می برن و تو کار استحاله هم نیستند. ممنون که روشن کردین همه تشویشات ذهن حقیر خلی از این سراپا تقصیران را

قبلا هم از این اتفاقا افتاده برای فیلمایی مثل رضا مارمولک و علی سنتوری... نه تنها این فیلم ها تاثیرات منفی نداشته بلکه تاثیرات مثبت هم داشته .وقتی فکر می کنم بعضیا با چه منطقی نمی خواستن فیلم مارمولک پخش بشه اعصابم خورد می شه.این ها کمک که نمی کنه (به نظام و انقلابمون) بلکه ضربه هم می زنه.کاش همه به وزارت خونه ها اعتماد داشتیم اگه گفتن نه قبول کنیم و اگه گفتن آره انگ نزنیم.