هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 22:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت 14:08
پنجشنبه 16 مهر 1394 14:04 ساعت
2015-10-8 14:08:11
شناسه خبر : 224331
توکلی با اشاره به اینکه برخی از خرابکاری هایی که الان گرفتار آن هستیم سنگ بنای آن را هاشمی گذاشت، گفت: «تجمل گرایی از دوران هاشمی با ساخت ساختمان های چند طبقه آغاز شد».

گروه سیاسی-رجانیوز: در حالی که دکتر احمد توکلی در همان روز های ابتدایی اعلام توافق وین در مصاحبه ای با سایت خبری ایلنا  ضمن قدردانی از ۲۳ ماه مذاکره طاقت‌ٰفرسای مذاکره‌کنندگان با ۵ قدرت بین‌المللی و اتحادیه اروپا، تصریح کرده بود: «تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه می‌سازد» در جدیدترین موضع خود در پاسخ به سوال نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند مبنی بر اینکه شما چطور طرح دو فوریتی برجام را امضا کردید، با اشاره به نقاط تاریک برجام تلاش نمود تا مواضع پیشین خود را به نحوی اصلاح کند و گفت: «بنده طبق اختیار قانونی که داریم امضا کردم چون دولت 22 ماه زحمت کشیده و به نتیجه ای رسیده است که تلخ و شیرین آن با هم قاطی است».

به گزارش رجانیوز بر پایه گزارش خبرگزاری دانشجو وی با اشاره به اینکه برجام نقاط تلخی دارد که نمی توان تحمل کرد با اشاره به خطرات برجام گفت: «نقاط شیرینی هم دارد اما در مجموع هم دستاوردهایی را برای ملت ایران دارد و هم خطرات بزرگی را برای ملت دارد».

 

برجام نقاط تلخی دارد که نمی شود تحمل کرد

توکلی با اشاره به اینکه با رد برجام مخالفم؛ چراکه هزینه بیشتری برای نظام دارد، افزود: «با قبول برجام هم مخالفم؛ اما شرط گذاشتیم که دولت در حین اجرا مقاومت کند و یک سری شکاف هایی که ممکن است دشمن ورود کند را ببندند، با این طرح همه شکاف ها را نمی تون بست و بنده طرح را ضعیف می دانم».

 

بنده به این دولت رای ندادم و اشتباه هم نکردم

توکلی افزود: «بنده به این دولت رای ندادم و اشتباه هم نکردم، اما دولت ایران است و بنده به عنوان نماینده مردم حتما به دولت کمک می کنم».

وی همچنین به سوالی در مورد کرسنت، هم گفت: «پرونده این موضوع را شورای امنیت ملی در اختیار دارد و پیگیری می کند و بنده رسما از این موضوع کناره گرفتم؛ اما غیر رسمی مشورت می دهم».

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مصاحبه ای گفته بود «دولت هاشمی و خاتمی را موفق ترین دولت های ایران می دانم» گفت: «منظورم از نظر سیاست و فرهنگ نبود و از نظر اقتصادی هم بنده از مخالفین سر سخت هاشمی بودم؛ اما وقتی از نظر اقتصادی مقایسه کردیم از بقیه بهتر بود».

توکلی بیان داشت: «هاشمی تورم 50 درصد را هم داشت؛ اما آنقدر جسارت داشت که سیاست تعدیل را اجرا کند و تورم را به 23درصد برساند».

وی با بیان اینکه هاشمی کشور را بدهکار کرد؛ بدهی حتی بعدا هم پرداخت نشد، گفت: «هاشمی از نظر اقتصادی نسبت به رئیس دولت اصلاحات، احمدی نژاد و روحانی موفق تر بوده است».

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دولت اصلاحات از نظر سیاسی تنش زا بود و معتدل نبود، گفت: «رئیس این دولت از نظر فرهنگی و سیاسی معتدل نبود؛ اما از نظر اقتصادی معتدل بود».

این در حالی است که پیش از این در مورد دولت اصلاحات گفته بود: «در كل مي‌توانم بگويم دولت ايشان به دور از افراط بود. نه افراطي در تجمل‌گرايي وجود داشت نه افراطي در جنبه‌هاي ديگر. حتي برخي ايرادهاي كارگزاراني‌ها را هم نداشتند. كارگزاران ضعف‌هاي خود را تئوريزه مي‌كردند اما آقاي خاتمي و اطرافيان‌شان اگر كاري انجام مي‌دادند سعي در تئوريزه كردن آن نداشتند. مثلا اگر فسادي رخ مي‌داد آقاي كرباسچي مي‌گفت، حالا كار انجام شده ١٠ درصد هم اين وسط هدر برود. اين اشتباه است. معني اين حرف تئوريزه كردن فساد است. اين نشان‌دهنده عقب‌ماندگي در علم سياست و اقتصاد است. جايي ديگر اگر تجمل‌گرايي مي‌كردند باز آن را تئوريزه مي‌كردند در حالي كه دولت آقاي خاتمي اگر هم راه ديگران را مي‌رفت، سعي در تئوريزه كردن خطا نداشت. يك نكته را اشاره كنم. ما از تجمل‌گرايي براي مردم حرف نمي‌زنيم، اما دولتي‌ها نبايد تجمل‌گرا باشند، چون دست‌شان در جيب مردم است».

وی پیش از این نیز مدعی شده بود که یکی دیگر از محسنات دولت اصلاحات نحوه برخورد با منتقدان بوده است و در این باره گفته بود: «در ضمن آقاي خاتمي رفتار متفاوتي با منتقدان داشت. وقتي نامه‌اي به ايشان نوشتيم و ضعف‌هاي سياست تعديل را گوشزد كرديم، ايشان برخوردي مودبانه داشتند و حتي از نامه ما استقبال كردند. نامه ما را به مرحوم نوربخش ارجاع دادند اما ايشان ترتيب اثري نداد. مي‌خواهم بگويم شخص رييس‌جمهور در آن دوره رفتار معتدل‌تري داشت».

 

برخی از خرابی هایی که الان گرفتار آن هستیم سنگ بنای آن را هاشمی گذاشت

توکلی با اشاره به اینکه برخی از خرابکاری هایی که الان گرفتار آن هستیم سنگ بنای آن را هاشمی گذاشت، گفت: «تجمل گرایی از دوران هاشمی با ساخت ساختمان های چند طبقه آغاز شد».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار در مورد وضعیت اقتصادی کشور هم گفت: «روحانی کسی را مشاور ارشد خود گذاشته است که راه همان های قبلی را تبلیغ می کند و باعث دردسر است».

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اینکه چهار وزیر به رئیس جمهور نامه نوشتند کار خیلی عجیبی بود و بنده گفتم که احتمالا اینها روحانی را به اندازه کافی نمی بینند که به او نامه می نویسند و رسانه ای هم می کنند».

توکلی ادامه داد: «بنده با یکی از چها وزیری که نامه به روحانی نوشته بودند، صحبت کردم و گفتم که چرا در این موضوع با خود روحانی صحبت نمی کنید؟ چرا موضوع را رسانه ای کردید؟ این وزیر به بنده گفت: روحانی اصلا به ما وقت نمی دهد که با او صحبت کنیم و من پرسیدم که مگر شما برای صحبت کردن با روحانی باید وقت بگیرید».

وی با بیان اینکه مجلس و دولت خیلی اقتصاد مقاومتی را انجام نمی دهند، افزود: «اجرای اقتصاد مقاومتی سختی دارد و از خودگذشتی می خواهد؛ بنابراین ما یشتر از اینکه کار کنیم حرف می زنیم».

 

ورود مک‌دونالد به کشور توهین به ملت است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا برای ساقط کردن حکومت ایران برنامه دارد، گفت: «اگر آمریکا حکومت ایران را ساقط کند به هیچ یک از ما ملت رحم نخواهد کرد؛ چراکه آمریکا دشمن خونی ما است و آنها طبق گفته خودشان  می خواهند ریشه ایران را بخشکانند».

توکلی در پاسخ به سوالی در مورد مک دونالد هم گفت: «دو شرکت مک دونالد و کوکاکولای آمریکا اثر فرهنگی کوبنده دارد».

وی با بیان اینکه مک دونالد تحقیر ماست و نباید به ایران بیایید، گفت: «همان اکبرجوجه اگر باشد از این مک دونالد خیلی بهتر است».

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «اگر بخواهند شرکت مک دونالد را بیاورند بنده مخالم؛ چراکه توهین به ملت ایران است».

توکلی در خصوص تحصن مقابل مجلس هم گفت: «تحصن مقابل مجلس توجه نمایندگان را به برخی از مسائل جلب کرد».

 


مطلب مرتبط:

با مواضع این سیاست مدار بیشتر آشنا بشوید / توکلی: دولت هاشمی موفق ترین دولت / دولت خاتمی به دور از افراط بود؛ نه افراطي در تجمل‌گرايي و نه افراط جنبه‌هاي ديگر / دولت قبل مضر بود، اما این دولت قابل دفاع



دیدگاه کاربران

اینا ملت رو چی فرض کردن

ایشون اگر الان به چیزی دست یافته یا با سخنان رهبری و یا به هر دلیلی موضعش عوض شده ، ارزشمنده ، و شما با تیتر کردن مانع تحولات ازین دست میشین ،
بنده از اقای توکلی تشکر میکنم و از ایشون میخام به هیچ وجه از حقوق مردم کوتاه نیایند و با رویکرد صحیح جایگاه مجلس که رکن اصلی دموکراسی است ارتقا دهند

همین که این موضوع را بیان کرده اند و لجاجت بر نظر قبلیشون نکردند، نکته ی مثبتی هستش

این آقا با خودش چند چنده؟!

افتاب گردان رو دیدی چطور چرخش داره ایشون مثل همون

توکلی ، باهنر ، لاریجانی ، بروجردی ، ابو ترابی و.... خدایا ما ملت با این اصولگرایی به کجا خواهیم رفت. کاش میدانستم اینان بر کدامین اصول ایستاده اند

رای منفی!
-17
یکی به میخ می زنه یکی به نعل!

یعنی هرکی بیست و دو ماه مذاکره کنه و هرچی بیاره شماقبول میکنید! این چجور توجیه مسخره ایه

رای منفی!
-29
آقای توکلی مردم از اینکه به ضرر بودن برجام را اعلام کردید از شما ممنون هستند.
امید است نمایندگانی که بجای نماینده مردم بودن و حفظ منافع مردم و مملکت تبدیل به وکیل الدوله شده اند دست از جانبداری جناحی و سیاسی بر اساس منافعشان از توافقیکه به ضرر منافع ملت است بردارند و واقعیت ها را به مردم اطلاع دهند.

روحانی بجای دادن جواب بمردم فعلا اول جواب 4 تا وزیرش را بدهد که دروغ رد شدن از رکود را بمردم داده بود.