هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 09:17
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 9 مهر 1394 ساعت 17:33
پنجشنبه 9 مهر 1394 17:21 ساعت
2015-10-1 17:33:22
شناسه خبر : 223807

تیتر این مطلب گویای تمام واقعیت است، شاید هیچ توضیح بیشتری نیاز نباشد جز این که چطور می شود در کشوری جنگ زده مثل عراق که فاقد بسیاری از امکانات اولیه است و همزمان با تکفیری های داعش و ... می جنگد، همه ساله جمعیتی عظیم و باور نکردنی که برخی آمارها تعداد آن را حتی بالای 20 میلیون نفر اعلام کرده اند فاصله نجف تا کربلا به فاصله 80 کیلیومتر را طی کنند و بدون هیچ آتفاق خاصی، حتی با اکرام و اطعام بی نظیر مردم و دولت عراق مواجه شوند؟

و در مقابل چطور می شود در کشوری مانند عربستان سعودی که نه تنها تحت اشغال هیچ گروهک تروریستی نیست، بلکه در ثبات و امنیت کامل قرار دارد و علاوه بر درآمد هنگفت نفت، حمایت های همه جانبه آمریکا و اسراییل را هم پشت سر خود می بیند، از میان 2 میلیون زائر در صحرای منا که تنها برای مدت سه روز قرار است آنجا سکونت داشته باشند و فاصله کوتاهی را تا رمی جمرات طی کنند  بیش از 5000 نفر جان خود را از دست داده و هزاران نفر دیگر هم زخمی شوند؟

ریشه یابی برای پاسخ به این سوال فقط به موضوع ناکارآمدی و یا لیاقت نداشتن حکومت دست نشانده سعودی باز نمی گردد، بلکه بسیاری از گزاره های دیگر از جمله عمدی بودن این اتفاق را تقویت می کند، نکته ای که با توجه به سخنان رهبر انقلاب در نوشهر مبنی بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب، ضروری است هر چه زودتر این کمیته تشکیل شده و ریشه های پنهان و اصلی پشت پرده این فاجعه تاریخی را روشن سازد.



دیدگاه کاربران

برای عاشورا و اربعین امسال بسیار مراقب باشید. آل سعود حتما برای تبرئه خود و ناتوان جلوه دادن ایران، در مراسم اربعین بمب گذاری و ناامنی ایجاد خواهد گرد

به قول حاج عباس سلیمی (در برنامه بشری شبکه قرآن) زائرین اربعین باید مواظب باشن به خاطر مقایسه ای که بین اربعین و حج میشه این موجودات به نحوی زهر خودشون رو میریزن تا نشون بدن که این اتفاقات عادیه و همه جا اتفاق میوفته و باید همه آماده هوشیار باشن

ضمن موافقت با نظر آقای ناشناس . این دو موضوع مقایسه مع الفارق است زیارت در کربلا تاریخ و ساعت ندارد مردم عزادار طی یکهفته میروند و رد میشوند اینجا وقوف و ساعت و احکام دارد و ازدحام اسه میلیون نفر در یک زمان است .

تفاوت بين اين دو موضوع .
تفاوت بين مديريت سقيفه اي و مديريت علوي است كه نتايج آن را چنين واضح كرده است !!!