هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 10:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 13:23
دوشنبه 6 مهر 1394 13:19 ساعت
2015-9-28 13:23:17
شناسه خبر : 223506
در انفجارهای صورت گرفته مقابل سفارت ایران در بیروت که خسارات قابل توجهی به دنبال داشت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، این در حالی است که پس از دستگیری عوامل انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت، روشن شد عاملان انفجار وابسته به گروه گردان‌های "عبد الله عزام" بود که بصورت ویژه از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی شده است.
در انفجارهای صورت گرفته مقابل سفارت ایران در بیروت که خسارات قابل توجهی به دنبال داشت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، این در حالی است که پس از دستگیری عوامل انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت، روشن شد عاملان انفجار وابسته به گروه گردان‌های "عبد الله عزام" بود که بصورت ویژه از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی شده است.

گروه بین‎الملل رجانیوز: با گذشت 5 روز از حادثه منا و قربانی شدن بیش از 2500 نفر از حجاج کشورهای مختلف، با انکار حضور غضنفر رکن آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان در مناسک حج، ابعاد جدیدی از این ماجرا در حال فاش شدن است.

به گزارش رجانیوز، در شرایطی که از ساعات اولیه انتشار خبر حادثه منا، سرنوشت نامعلوم غضنفر رکن آبادی، یکی از دیپلمات‎های سرشناس ایرانی و سفیر سابق ایران در لبنان که جزء زائران امسال حج بیت الله الحرام بود، به سوژه رسانه‎ها مبدل شده است، امروز شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی خاندان سعودی اداره می‎شد، مدعی شد نام رکن‎آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی در خبر خود مدعی شد:  نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان در هیچیک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.

خبرگزاری سعودی با اشاره به خبر خود که به نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود، اینچنین تحلیل کرد که در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد و "غضنفر رکن ابادی" سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفته و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه های کاری اش به عربستان اعزام شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که رکن‎آبادی پس از به قدرت رسیدن تیم ظریف در وزارت امور خارجه، و با پایان ماموریت خود از کشور لبنان بازگشته و بدلیل عدم واگذاری پست یا مسئولیت خاص در وزارت امور خارجه، عملا از کار بی کار شده و تنها در دانشگاه امام صادق علیه السلام مشغول به تدریس شده بود.

در همین حال مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این ادعای دولت سعودی گفت: یشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله وی در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد. از این رو هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزییات مربوطه و نحوه ورود وی به کشور عربستان وجود ندارد. 

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: پاسپورت عادی آقای غضنفر اصل رکن آبادی همکار ما در وزارت امور خارجه ممهور به مهر روادید حج است و طبق اطلاعات واصله در شرایط کنونی به دلیل لزوم ارایه مدارک هویتی همه مفقودان، سوابق ایشان نیز که در فهرست اسامی مفقودان واقعه منا می باشند، در اختیار مقامات سعودی قرار گرفته و خبرسازی های موجود در خصوص این موضوع نادرست و ناشی از اغراض و اهداف دیگر است .

با انتشار این خبر از سوی دولت سعودی، گمانه‎زنی‎ها درباره ربایش این دیپلمات انقلابی جمهوری اسلامی توسط دولت سعودی افزایش یافته است.

این گمانه‎زنی زمانی جدی‎تر می‎شود که ماجرای دو انفجار در مقابل سفارت ایران در لبنان در سال‎های اخیر و همزمان با مسئولیت رکن‎آبادی در کشور لبنان بازخوانی شود.

در انفجارهای صورت گرفته مقابل سفارت ایران در بیروت که خسارات قابل توجهی به دنبال داشت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، این در حالی است که پس از دستگیری عوامل انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت، روشن شد عاملان انفجار وابسته به گروه گردان‌های "عبد الله عزام" بود که بصورت ویژه از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه درباره حمله به سفارت ایران در بیروت توسط عاملان دولت سعودی و جان سالم به در بردن رکن آبادی از این معرکه نوشت: غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان روز گذشته همراه با ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت در مسیر برای ملاقات و دیدار با وزیر فرهنگ لبنان بوده است. زمانی که نخستین عامل انتحاری خود را در نزدیکی سفارت ایران منفجر کرده رایزن فرهنگی ایران در بیروت در داخل خودرو منتظر بوده است. سفیر ایران در لبنان نیز که تا یک دقیقه بعد قصد خروج از ساختمان سفارت را داشته پس از انفجار نخست به داخل ساختمان سفارت بازمی گردد.
 
ماجرای دستگیری و مرگ مشکوک ماجد الماجد سعودی؛ عامل انفجار سفارت ایران در بیروت
 
 
روزنامه السفیر لبنان در گزارشی به نقل از منابع امنیتی ارتش لبنان، از ماجد الماجد بعنوان سرکرده گروهک تروریستی عدالله عزام نام برده است که مراقب بود کسی لهجه عربستانی وی را متوجه نشود.

این روزنامه پس از دستگیری و مرگ ماجد الماجد درباره او نوشت: هیچ سخنی بر زبان نمی‌آورد و تنها با دو نفر دیگری که مسئول پیگیری روند درمانش بودند، صحبت می‌کرد.

بر این اساس، گزارش نهادهای امنیتی لبنان در روز جمعه 21 دسامبر نشان داد که یک فرد تحت عنوان «ناشناس» وارد بیمارستان المقاصد شده و تحت درمان قرار گرفته که فاقد هر گونه کارت شناسایی بود بعدها نام وی «آواره سوری» ثبت شده بود. این فرد بسیار مراقب بود که کسی لهجه عربستانی وی را متوجه نشود و هیچ سخنی بر زبان نمی‌آورد و تنها با دو نفر دیگری که مسئول پیگیری روند درمانش بودند صحبت می‌کرد. او تنها برای دیالیز به بیمارستان منتقل می‌شد و بلافاصله به محل اقامتش برمی‌گشت تا اینکه وضعیت جسمانی‌اش وخیم شده و شب عید کریسمس در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

سرویس اطلاعات لبنان موفق شد به هنگامی که بیمار خواب باشد از وی عکس بگیرد و با بررسی این تصویر در یک جلسه امنیتی مشخص شد که بیمار همان ماجد الماجد است و مقرر شد که هر چه سریع‌تر زنده دستگیر یا حتی در صورت لزوم کشته شود.

مدت اندکی بعد از دستگیری الماجد ابتدا یک هیئت امنیتی آمریکا به بیمارستان آمده و اطمینان حاصل شد که فرد دستگیر شده همان ماجد الماجد است. بعد از آن یک هیئت عربستانی به بیمارستان آمد.

فرماندهی ارتش لبنان در 14 دی ماه 1392 اعلام کرد که ماجد الماجد صبح همان روز در بیمارستان نظامی مرکزی در حین معالجه و وخامت حالش فوت کرد.

جسد ماجد الماجد تروریست سعودی سرکرده گروه تروریستی عبد الله عزام با پرواز شماره 646 با هواپیمای ایرباس 320 تحت تدابیر شدید امنیتی و در سایه سکوت شدید رسانه‌ها، از بیروت به ریاض انتقال داده شد.       

بر این اساس به نظر می‎رسد دولت سعودی سناریوی جدیدی را برای ربایش رکن‎آبادی کلید زده است، سناریویی که می‎تواند تبعات جبران ناپذیری برای هیات حاکمه کم تجربه و جنگ طلب سعودی پس از ملک عبدالله داشته باشد.

 

 



دیدگاه کاربران

هنوز فاجعه ربایش حاج احمد متوسلیان و امام موسی صدر را فراموش نکرده ایم ...

دولت آل یهود نجران حجاز با پشتیبانی از تکفیریها و شکستن بازوی تکفیریها توسط نیروهای که مثل مردم ایران فکر میکنند چه در عراق چه در سوریه ویا لبنان و یا یمن کینه ایرانیان را به دل بسته و کاملا مشخص بود که این خائنین منتظر فرصت بودند ودر این حوادث قطعا ویقینا امریکا واسرائیل طراح شیطانی این توطئه شوم بودند و گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

سپردن گوشت دست گربه؟!؟چرا به ایشون اجازه حج داده شد؟اگر حتی احتمالی برای بازگشت ایشون وجود داشت الان به کل نابود شد...

اولا ایشون پیام رهبری رو قرایت کرد!
ثانیا دیپلماسی ایران که کشک اما عجب از نیروهای امنیتی که دست روی دست گذاشتند
اقای رکن ابادی با حزب الله حشرونشر داشت ایا ناپدید شدنش غیر طبیعی نیست؟!

لعنت خدا بر ال سعود.

آل سعود بیشترین خدمت رو در طول تاریخ حکومت فاسدش به صهیونیست ها کرد به آمار کشته های اخیر این خاندان توجه کنید از ترور و بمبگذار ی گرفته تا جنگ اخیر علیه یمن و حادثه منا

ما هم باید از عربستان انتقام بگیریم.
باید فکری کرد.