هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 06:41
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 8 مهر 1401 ساعت 21:25
جمعه 8 مهر 1401 21:07 ساعت
2022-9-30 21:25:45
شناسه خبر : 361042
فرماندار زاهدان گفت: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف آن را داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده و ناکام ماندند. در حال حاضر اوضاع شهر آرام است.
فرماندار زاهدان گفت: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف آن را داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده و ناکام ماندند. در حال حاضر اوضاع شهر آرام است.

گروه سیاسی-رجانیوز: ظهر روز جمعه صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد.

 
گزارش‌ها از کشته شدن شدن حداقل چند تن و زخمی شدن چند ده نفر در این تیراندازی خبر داد. یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک توسط اشرار مسلح به آتش کشیده شدند.
 
در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام جم زاهدان نیز مورد هجوم اشرار مسلح قرار گرفت.
 
شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواست که به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضد انقلاب بی توجه باشند. 
 
مولوی عبدالحمید: مردم زاهدان آرامش خود را حفظ کنند
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان ساعتی قبل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم بسیار شریف و عزیز زاهدان و استان، حادثه‌ای که امروز پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است، این حادثه برای مشخص شدن دست‌های پشت پرده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: آرامش آن چیزی است که نیاز جامعه است، در این شرایط همه مردم عزیز زاهدان و استان نیاز داریم تا آرامش خود را حفظ کنند و از هر نوع تعرضی اجتناب کنند، چرا که کاملا استان ملتهب است و هر نوع تحرکات در این زمان مشکل ساز خواهد بود و لازم است که آرامش را همه مردم حفظ کنند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان با بیان اینکه، لازم است آرامش در شهر، در استان و همه جا آرامش حفظ شود تا این مسئله مورد بررسی جدی قرار بگیرد، تاکید کرد: مردم به شایعات توجه نکنید و پیامی که من به شما می دهم همین است و اعتقاد من و خواسته من است. همه عزیزان علما و اندیشمندان بدانند که باید این آرامش را حفظ کنیم.
 
مولوی عبدالحمید افزود: از مردم می‌خواهم در این شرایط تحریک نشوید و حرف هیچ کسی‌را قبول نکنید تا آرامش حفظ شود که این قضیه که پیش آمده مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود این مشکلات از کجا بوجود آمده است.
 
وی اضافه کرد: مجددا تاکید می‌کنم که الان چیزی که نیاز داریم آرامش و امنیت است و باید این حفظ شود تا حق و باطل مشخص شود.
 
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: مواظب باشید که خیلی دشمن هستند که هدف آنها سواستفاده از شرایط بحرانی است و مواظب باشید به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود که منطقه را متشنج کنند و برادرکشی راه بیاندازند.
 

اظهارات مولوی عبدالحمید

 
تعدادی از آشوبگران مسلح، شناسایی و دستگیر شدند
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درخصوص اتفاقات امروز شهر زاهدان گفت: امروز عده‌ای از افراد مسلح در هنگام خروج نمازگزاران از مصلی شهر زاهدان به سمت نمازگزاران اقدام به تیراندازی کردند و سپس به کلانتری ۱۶ زاهدان که در نزدیکی محل تیراندازی بود یورش بردند که بلافاصله با واکنش سریع مامورین مواجه و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.
 
سردار احمدی با بیان اینکه تعداد آشوب‌گران به واسطه وجود جمعیت قابل شمارش نبود، افزود: در جریان این اتفاقات تعدادی از شهروندانی که در آن منطقه حضور داشتند کشته و زخمی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: در ادامه آشوب‌گران به دو کلانتری دیگر نیز حمله کردند اما بیشترین خسارات به کلانتری 16 وارد شد.
 
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد، گفت: تعدادی از این اشرار مسلح شناسایی و دستگیر شدند.
 
سردار احمدی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت به سمت آرامش رفته و مردم بزرگان و علما نیز همکاری خوبی داشته اند. از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم با پلیس و پرسنل دستگاه های امنیتی داشته باشند.
 
اشرار مسلح قصد تصرف کلانتری زاهدان را داشتند
ابوذر نخعی فرماندار زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف کلانتری را داشتند. که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده و نا کام ماندند.
 
وی افزود: این افراد همچنین اقدام به تخریب اموال عمومی و اماکن دولتی و بانک‌ها کردند که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شدند.
 
فرماندار زاهدان با بیان اینکه در این بین تعدادی از مردم و نیروهای نظامی کشته و زخمی شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوضاع شهر آرام است. علما و روحانیون هم موضع گیری خوبی در این زمینه داشته و مردم را دعوت به آرامش کردند.
 
۱۹ جانباخته و ۲۰ مجروح در حادثه تروریستی زاهدان
 استاندار سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد در جریان حادثه تروریستی امروز ۱۹ نفر کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.
 
مدرس خیابانی تأکید کرد: تلاش‌های نیروهای انتظامی و امنیتی تا دستگیری آخرین نفر از کسانی که در این حادثه تروریستی دست داشتند، ادامه خواهد یافت.
 
فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید
ساعاتی پیش در درگیری‌ که بین تروریستها و معاندین با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکّی به وجود آمد، سرهنگ سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با گلوله از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
 
وی پس از اصابت گلوله به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد اما دقایقی پیش به شهادت رسید.
 
شنبه، تمامی مدارس زاهدان تعطیل شد
روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، شنبه تمامی مدارس در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر در زاهدان، نصرت آباد و کورین تعطیل خواهد بود.
 
در این اطلاعیه علت این تعطیلی نگرانی والدین از اتفاقات امروز شهر زاهدان عنوان شده است.
 
انتهای پیام/

 



کلیدواژه ها »

دیدگاه کاربران

پسندیدم
5
مسئولین به فتنه گران مجال ندهند