هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 13:38
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 15:51
سه شنبه 26 اسفند 1399 15:03 ساعت
2021-3-16 15:51:21
شناسه خبر : 345643
نه تلاش ظریف برای انتخاباتی کردن مسائل منافع ملی می‌تواند به ثمر برسد و نه عجز و لابه‌های مشاوران و وابستگان وزارت خارجه مفید واقع خواهد شد.
نه تلاش ظریف برای انتخاباتی کردن مسائل منافع ملی می‌تواند به ثمر برسد و نه عجز و لابه‌های مشاوران و وابستگان وزارت خارجه مفید واقع خواهد شد.

گروه سیاسی-رجانیوز: علی خرم از مشاورین و نزدیکان دولت روحانی هم دست به قلم شده و رنجنامه‌ای منتشر کرده که نه تنها توهم سابق اصلاح‌طلبان در خصوص دولت بایدن را نشان می‌دهد که در بند بند آن می‌توان خودباختگی و تحقیرزدگی را ملاحظه کرد.

 
به گزارش رجانیوز؛ خرم در مطلبی با عنوان «آقای بایدن قرار این نبود!» نوشته است: «آقای بایدن یـــا قــول‌شکن هستید یا ضعیف‌الاراده، از صراحت لهجه پوزش می‌خواهم، مگر شما نبودید که در ایام مبارزات انتخاباتی با قطعیت حرف از بازگشت سریع و بی‌قید و شرط به برجام می‌زدید؟ مگر شما نبودید که نور امید در دل ملت ایران و سایر ملل جهان به‌وجود آوردید که بعد از دوران تاریک دونالد ترامپ، قرار است شما دوران احترام و منافع متقابل را با کشورمان و سایر کشورها شروع کنید؟ مگر شما سخن از مذاکره و تلاش‌های دیپلماتیک نگفتید؟ مگر ایران با صراحت و با علاقه از روز اول حکومت شما، اعلام نکرده که آماده است همه آنچه را در زمینه هسته‌ای و در چارچوب برجام جلو رفته، برگرداند منوط به اینکه شما هم تحریم‌های من‌درآوردی و فراقانونی دونالد ترامپ را بردارید و به برجام برگردید؟ پس چی شد؟ آیا دنبال بهانه می‌گردید تا قولتان را بشکنید؟ »
 
وی با ادبیاتی عجیب خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشته است: «می‌دانید در همان هفته اول دوران ریاست‌جمهوری شما مقاله‌ای نوشتم و هشدار دادم که احساس می‌شود می‌خواهید استراتژی اشتباهی را در مورد ایران اتخاذ کرده و در بازگشت به برجام تاخیر کنید و شرط و شروط برای بازگشت بگذارید. اکنون بعد از یک ماه و نیم آن احساس به یقین تبدیل شده است. مردم ایران تصور می‌کردند دوران دونالد ترامپ جنایتکار، یک استثنا در تاریخ سیاسی آمریکا بر قاعده بوده است که فرهیختگان کشور شما به‌سرعت به جبران آن می‌پردازند، همچنانکه پیام‌هایی که در آن دوران از حزب دموکرات آمریکا و تیم قبلی آقای اوباما که شما جزئی از آن بودید، ارسال می‌شد، حاکی از این بود که در مقابل جنایات دونالد ترامپ مقاومت کنید که این دوران زودگذر است! این دلیلی بود که انتخابات در آمریکا برای مردم ما بسیار جذاب و قابل توجه بود به‌ترتیبی که از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران جدی‌تر گرفته شد چون به سرنوشت تک‌تک ایرانی‌ها مربوط می‌شد. همه مردم ایران لحظه‌شماری می‌کردند که شما پیروز شوید، می‌دانید برای چه؟ برای اینکه دوران جنایت‌بار دونالد ترامپ به پایان برسد و دو کشور ایران و آمریکا راه مصالحه و آشتی و صلح به‌جای خصومت را در پیش گیرند. اکنون هم مردم ایران دارند بر روی رفتار و اعمال شما قضاوت می‌کنند و شما را ادامه‌دهنده همان سیاست‌های زورگویانه دونالد ترامپ می‌بینند.»
 
وی در حالی در مطالب خود به تمجید از اوباما پرداخته که 700 تحریم از 1500 تحریم پس از برجام علیه ایران در زمان ریاست جمهوری اوباما و معاونت بایدن علیه ایران وضع شده است. همچنین عملکرد ضعیف دولت در ادامه برجام بدون حضور آمریکا و هزینه‌ساز نکردن خروج از برجام برای دونالد ترامپ، این پیام را به هیات حاکمه این رژیم مخابره کرد که فشار، زورگویی و نقض عهد هزینه‌ای برای یک‌جانبه گرایی آمریکا ندارد. 
 
اعترافات خرم البته نشان داده که حامیان دولت همه مسائل کشور را به صورت غیرخردمندانه‌ای تحلیل می‌کنند. همان گونه که ظریف خروج آمریکا از برجام را غیرواقعی می‌پنداشت و پیروزی ترامپ در مقابل بایدن را مطرح کرده بود، تیم رسانه‌ای نزدیک به دولت، پیروزی بایدن و دموکرات‌ها را مساوی با رفع تحریم‌‌ها معرفی می‌کرد. 
 
 
به نظر می‌رسد نه تلاش ظریف برای انتخاباتی کردن مسائل منافع ملی می‌تواند به ثمر برسد و نه عجز و لابه‌های مشاوران و وابستگان وزارت خارجه مفید واقع خواهد شد. آنچه آمریکایی‌ها می‌فهمند زبان قدرت است. قدرتی که در هشت سال حاکمیت اصلاح طلبان سایش پیدا کرده و تصویری ضعیف از ایران را به نمایش گذاشته است. با تغییر این تصویر به ایران قدرتمند و خنثی سازی تحریم‌ها می‌توان به پایان فشارها امیدوار بود. 


دیدگاه کاربران

خاک توسرتو اون ظریف که می گفت امضاء کری تضمین است.

وقتی التماس حضرات را از امریکا مبینیم انگار صحنه قیامت هست و مردمی که گول شیطان را خورده اند میبیند .فی قلوبهم مرض

اینها یا بی سوادند(اطلاعات تاریخی بسیار کمی دارند) یا این که کم هوش و ساده هستند.

آقای خرم خیلی دیر فهمیدید که دولت اصلاح طلبان سست عنصر هستند . ضمناً عموم مردم ایران میدانستند که فرقی بین ترامپ و بایدن نیست . شما نظر خود را به همه مردم تعمیم ندهید . دولت با تمام تودهنی خورده از آمریکا ، هنوز هم نوکر آمریکا است .

آقای خرم!
عجیب است از شما!
نه اون 300 میلیون 17 سال پیشتون باور کردنی بود و نه این مواضع ذلیلانه!
اینها سروته یک کرباسند!
به چه کسی امید بسته اید؛ چه شما و چه آن قوم و خویش ما: ظریف؟
از شما انتظار استحاله نداشتم.
عضو جهاددانشگاهی و معاون استانداری هرمزگان چه با حرارت در مورد گرایشهایی از اماراتی ها و فجیره ای هابه ایران با من صحبت می کرد؛ پس از نمازجمعه اصفهان!

رای منفی!
-20
واقعا این مشاور آقای ظریف است. به نظر من این توهین به ظریف است که این خرم مشاور ایشان باشد. اصلا این خرم ها همشون یک عیبی دارند.
یکی دیگه شون که وزیر راه بود می گفت "امام هر سازی بزنه مردم می رقصند."
یعنی این حرف غیر از مغز یک آدم معیوب از هیچ مغزی دیگه تراوش می کنه.
فکر کنم جای همزه اول اسم بعضی ها باید کسره گذشت.

چقدر احمقانه
چقدر ساده لوحانه
چقدر منفعلانه
اما حق نداشتی از زبان همه‌ی مردم ایران بنویسی که منتظر رای آوردن بایدن هستند!

این آقا غلط میکنه تفکرو خیال باطل و حقیرانه و خفت بار خودش رو به نام تک تک ایرانی ها رقم می زنه
بنده حقوق نمی دانم ولی فکر میکنم باید مردمی ک مخالف نظر خرم هستند باید در محاکم قضائی علیه او اقامه دعوی کنند

آقای خود نباخته رنج نامه رو ولش کن راه حل این وضعیتی که توشیم که خودباختگی محسوب نشه چیه؟

اگه سیستم حکومتی درست و سرپا بود یک لحظه هم نباید همچین کسایی سرکار می بودند

نمونه واضح وکامل لگد مال شدن زير چکمه هاي غرب !

مغز خر خرده هر کسی به دولت آمریکا از هر جناحی که می خواد باشه اعتماد کنه