هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 14:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 11 آبان 1399 ساعت 22:23
يكشنبه 11 آبان 1399 21:18 ساعت
2020-11-1 22:23:21
شناسه خبر : 341314
اخیراً محمود احمدی‌نژاد در گفتگویی با عنوان «فروش سلاح، افتخار یا تخریب»، به رفع تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داده است.
اخیراً محمود احمدی‌نژاد در گفتگویی با عنوان «فروش سلاح، افتخار یا تخریب»، به رفع تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داده است.

گروه سیاسی-رجانیوز: محمود احمدی‌نژاد مدت‌هاست سعی دارد تا با اقدامات عجیب و غریب خود را در صدر اخبار نگه دارد. از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست و نامه‌نگاری با بن‌سلمان گرفته تا توییت بازی با آنجلینا جولی درباره صلح جهانی برخی از آخرین اقداماتی است که او برای بیشتر دیده شدن انجام داده است.

 

به گزارش رجانیوز، اخیراً محمود احمدی‌نژاد در گفتگویی با عنوان «فروش سلاح، افتخار یا تخریب»، به رفع تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داده است.

 

او در این ویدئو می‌گوید که فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران بازی در زمین جنگ افروزان و مستکبران بوده و آن را تأیید کننده ادعای غربی‌ها و بیگانگان مبنی بر حمایت ایران از تروریست‌های منطقه می‌داند و می‌گوید: بهانه اصلي مستكبران براي فشار به ملت ايران اين است كه می گویند ايران دارد اسلحه مي فرستد و در منطقه آشوب و درگيري ايجاد مي كند. حالا ما بياييم اين را با افتخار اعلام كنيم كه ما مجوز گرفتيم و اسلحه صادر مي كنيم، اين يك بهانه جديد را به دست آنها مي دهد.

 

این نوع نگاه عجیب احمدی‌نژاد به مساله قدرت نظامی و توان مقاومت البته مسبوق به سابقه بوده است. مرداد ماه سال 95 بود که احمدی نژاد درباره جنگ سوریه هر دو طرف جنگ را بازیگران نقشه ایالات متحده خوانده و گفت: الان در منطقه را ببینید. دو طرف درگیری اسلحه از کجا می‌خرند؟ هر دو از نظام سلطه اسلحه خریداری می‌کنند و اصلا خود نظام سلطه این برنامه را ریخته و بالا نشسته و می‌گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می‌تواند این کار را آن‌قدر قشنگ انجام دهد.

 

حالا و پس از چند سال او مجددا با همین مغالطه ادعا می‌کند که اگر ایران به کشورهای دیگر سلاح بفروشد در واقع در راستای تایید ادعاهای بیگانگان قدم برداشته است!

 

محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهاراتش، رسماً جمهوری اسلامی ایران را جنگ طلب و آتش افروز منطقه دانسته و گفته است: مگر غیر از این است که فروش سلاح برای جنگ است؟ ما قبلا منتقد اقدامات نظام سلطه بودیم که چرا آنها این کارها را می کنند، چرا جنگ راه می اندازند؟ منطق فروش سلاح، اختلاف و درگیری و بحران است یعنی قبل از اینکه سلاحی فروخته شود، باید یک اختلاف و درگیری و بحرانی بوجود بیاید.

 

آنطور که از گفته‌های احمدی‌نژاد بر می‌آید، از نظر او جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی از جبهه مقاومت و حمایت از سوریه در مقابله با تکفیری‌های مثل داعش، در حال تکمیل پازل دشمن و ایجاد ناامنی است تا بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند!

 

او البته در زمان ریاست جمهوری خودش نیز نشان داد که به دربار دیکتاتورهای یمن و اردن تمایل بیشتری نسبت به عراق و سوریه داشته است. مطلبی که بارها از سوی دست‌اندرکاران جبهه مقاومت در سال‌های مختلف بیان شده بود.

 

گویا رئیس جمهور سابق نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند که اساسا در بسیاری از این درگیری‌ها، آغازکننده جنگ و درگیری دیگرانی بوده‌اند که او سال‌هاست مشغول گفتگو با رسانه‌های آن‌هاست و در سال‌های پایانی دولتش آرزوی گفتگو با آنان را در سر داشت.

 

نکته جالب دیگر این گفتگو حضور عبدالرضا داوری در کنار محمود احمدی‌نژاد است. کسی که ابهامات فراوان مالی و اخلاقی درباره وی مطرح شده و برخی از حامیان احمدی‌نژاد سعی داشتند تا اثبات کنند که او مدت‌هاست از سوی احمدی‌نژاد طرد شده و ارتباطی با او ندارد.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در تکمیل صحبت عبدالرضا داوری مبنی بر اینکه فروش سلاح با مرام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همخوانی ندارد، می‌گوید: بله. اينكه دولت به آن افتخار بكند، اين بزرگترين توهين به ملت ايران است. سلاح براي چيست؟ مگر سلاح براي كشتار نيست؟ به درد كار ديگري نمي‌خورد. ملت ايران انقلاب كرد كه ديگر مسابقه تسليحاتي و كشتار و درگيري نباشد. ما انقلاب كرديم كه اينها در دنيا ريشه كن بشود نه اينكه حالا خودمان بياييم افتخار كنيم كه صادركننده سلاح به جهان شديم. چه كسي در دنيا جز مستكبران به فروش سلاح افتخار و آن را تبليغ مي‌كند؟ غير از آن‌ها كسي اين كار را نمي‌كند.

 

این سخنان احمدی‌نژاد البته در تقابل مستقیم با منطق عقلانی و قرآنی اسلام است. علیرغم ادعای احمدی‌نژاد کاربرد سلاح در وهله اول اساسا «کشتار» نیست و بلکه «جلوگیری از کشتار» است. او هنوز نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند که هدف از دستورات صریح قرآن درباره افزایش قدرت نظامی که در آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل» نمود یافته، بازدارندگی و جلوگیری از ایجاد جنگ و درگیری از طریق ترساندن دشمنان خدا و دین خدا است. فلسفه اصلی دستور قرآن به افزایش قدرت نظامی «ترهبون به عدو الله» بوده نه کشتار و دعوت به جنگ‌افروزی!

 

به نظر می‌رسد مسیری که محمود احمدی‌نژاد برای دیده شدن و زنده ماندن در افکار عمومی انتخاب کرده است، در حال رسیدن به نقاط خطرناکی است که شاید او را برای همیشه از صحنه سیاسی و ذهنی مردم ایران پاک کرده و به تاریخ بسپارد.

 

 

مطالب مرتبط:

سقوط و فساد اعتقادی رئیس فرقه بهار؛ احمدی نژاد: حکومت دینی واژه‌ای غلط و من درآوردی است/ در ضدارزش هم حق با مردم است و باید تبعیت کنیم/ مهر تایید احمدی نژاد بر نظریه «پایان دوره اسلام‌گرایی» مشایی

 

آیا رئیس فرقه بهار مخالف مذاکره با آمریکا بود؟/ مشاور احمدی‌نژاد: احمدی‌نژاد به دنبال شکستن تابوی رابطه با آمریکا بود، چرا به روحانی اجازه مذاکره دادید ولی به ما نه؟!+فیلم

 

توهین حامیان فرقه بهار به شهدای مدافع حرم ریشه در کدام رفتار احمدی نژاد دارد؟/مشایی: کاری نکنیم که بگویند جبهه جهانی تصمیم گرفته حکومت سوریه عوض بشود و ایران همراهی نکرده!/ احمدی‌نژاد: دو طرف درگیری از آمریکا اسلحه می خرند پس شیطانی هستند

 

جولان احمدی‌نژاد در رسانه‌های دشمنان ملت ایران/ پس از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست، احمدی‌نژاد با روزنامه وابسته به بن سلمان هم گفت‌وگو کرد!

 

مواضع زیگزاگی از سوریه تا یمن/ نامه عجیب احمدی‌نژاد به برادرش بن‌سلمان!/ از شیطانی دانستن جنگ سوریه تا نگاه رمانتیک به تجاوزگری سعودی‌ها

 

از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست و رسانه سعودی تا تئوریزه کردن رابطه با آمریکا/ چرا رئیس فرقه بهار در مقابل احمدی‌نژاد سال ۸۴ ایستاده است؟

 

باز هم جولان احمدی‌نژاد در رسانه‌های دشمن/ بعد از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست و رسانه سعودی اینبار رئیس فرقه بهار مهمان «رادیو فردا» شد!



دیدگاه کاربران

احمدی نژاد زاده فکر اصولگرا هست ، مشت نمونه خروار است،

مطلب درستی نوشتی. ولی با استدلال شما ایران باید سلاح هسته ای هم داشته باشد. زیرا دشمنان بیشتر می ترسند و بازدرندگی بیشتری بدست می آید و آن خبرنگار و انجولا جولی هم که شما آن ها را کافر می دانی و هر کس که در غرب زندگی می کند کافر است و با یه بمب اتم می توانیم به راحتی آب خوردن همه را بکشیم.

پسندیدم
24
یک نکته امنیتی هست که صادرات سلاح به نفع ایران نیست در صورت صادرات سلاح این امکان وجود دارد سلاحهای صادراتی ایران را آمریکا یا اسرائیل بخرند و نقاط ضعف و قوت را شناسائی و برعلیه ما استفاده کنند

احمدی نژاد هم مثل رفسنجانی حرف میزند فکر کنم کرسی قدرت دیگه عقلی برایش نگذاشته
احتمالا در توهم است

این سخنان احمدی‌نژاد البته در تقابل مستقیم با منطق عقلانی و قرآنی اسلام است. علیرغم ادعای احمدی‌نژاد کاربرد سلاح در وهله اول اساسا «کشتار» نیست و بلکه «جلوگیری از کشتار» است. او هنوز نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند که هدف از دستورات صریح قرآن درباره افزایش قدرت نظامی که در آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل» نمود یافته، بازدارندگی و جلوگیری از ایجاد جنگ و درگیری از طریق ترساندن دشمنان خدا و دین خدا است. فلسفه اصلی دستور قرآن به افزایش قدرت نظامی «ترهبون به عدو الله» بوده نه کشتار و دعوت به جنگ‌افروزی

آقای احمدی نژاد به کجا چنین شتابان ؟
احمدی نزاد دنبال دیده شدن است دنبال فتنه است مردم باید آگاه باشن

از ذهنها حذف شده وخواهد شد.

با سلام
بنده که در بین مردم هستم اگر احمدی نژاد به صحنه نیاید 30 درصد پای صندوق رای نمی آیند
اگر بیاید 70 درصد آرا مال خودش است مردم کاری به این حرفها ندارند
حبیبی یاسوج

فکر نمی کردم احمدی نژاد انقلابی با قدرت سحر و اجنه تبدیل به یک سوپر احمق شود. پناه بر خدا

احمدی نژاد دقیقا در زمین اصلاح طلبان بازی می کند ... اصلاح طلبان باید ایشان را درآغوش بکشند و اگر اینکار را نکنند کل شعارها وبرنامه اصلاح طلبانه شان را کنسیل کنند و سیفون همه هست و نیست شان را بکشند !!!!!!!

شما چرا؟
طیف شما که سینه چاکش بودید؟

درود بر احمدی نژاد تنها سیاست مدار پاک دست جمهوری اسلامی