هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 05:41
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 5 مهر 1399 ساعت 19:32
شنبه 5 مهر 1399 19:29 ساعت
2020-9-26 19:32:05
شناسه خبر : 340220
 وقتی ریشه مشکلات اقتصادی مردم از نظر روحانی در آمریکاست احتمالا کلید حل مشکلات هم آنجا باشد و باید از ریشه این مشکل را حل کرد! این ایده البته جدید نبوده و روحانی در هفت سال گذشته راهبرد دولت خود را بر این اساس پیاده کرده است.
وقتی ریشه مشکلات اقتصادی مردم از نظر روحانی در آمریکاست احتمالا کلید حل مشکلات هم آنجا باشد و باید از ریشه این مشکل را حل کرد! این ایده البته جدید نبوده و روحانی در هفت سال گذشته راهبرد دولت خود را بر این اساس پیاده کرده است.
گروه سیاسی-رجانیوز: رسانه‌ها و تحلیل‌گران دنیا آمریکا را ناکام در پروژه فشارحداکثری تحلیل می‌کنند، حتی دولت ترامپ این روزها در برابر ناکارآمد بودن فشارهای خود که نتوانسته به تغییر رفتار ایران منجر شود به شدت زیر سوال قرار دارد. اما آه و ناله کردن‌های عالی‌ترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران و اعتباربخشی به تحلیل‌ سران دولت آمریکا که خبر موفقیت‌آمیز بودن فشارها و تحریم‌ها را از تهران به واشنگتن مخابره می‌کند می‌تواند ساکنان اتاق بیضی شکل کاخ سفید را در ادامه فشارهای خود مصمم‌تر کند!
 
به گزارش رجانیوزخواسته یا ناخواسته گرا دادن به دشمن اتفاقی است که بارها در دولت روحانی رخ‌داده است. یک بار ایران توسط وزیر امور خارجه به پولشویی متهم می‌شود، بار دیگر ظریف پس از اعلام بازگشت‌ قطعنامه‌های شورای امنیت این کشور را توانمند در توقیف کشتی‌های نفتی ایران معرفی می‌کند و اینبار روحانی صحبت‌هایی کرده که احتمالا ساکنان کاخ سفید را در مسیر پیش روی خود قاطع‌تر خواهد کرد.
 
حسن روحانی امروز در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به گزارش‌های مقامات آمریکایی گفت: «آمریکایی‌ها اخیرا هم گفتند ده‌ها میلیارد به ایران لطمه زدند در این سه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران ضربه زده‌اند. با تحریم غلط و غیرقانونی و بیجا و ضد انسانی و عملیات تروریستی، جلوی دارو و درمان و مواد غذایی را گرفتند آن‌ها آدم هایی هستندکه هیچ وقت ما در تاریخ کاخ سفید را با این توحش ندیده بودیم بزرگترین توحش را انجام دادند.»
 
وی همچنین در ادامه صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا را تایید کرد و در صحبت‌هایی عجیب گفت: «ما هیچ وقت کاخ سفید را با این توحش ندیده‌ایم. به دشمنی بر ملت ایران افتخار می‌کنند. آقایی که اسمش وزیر خارجه است ولی وزیر جنایات است با افتخار می‌گوید که ما هفتاد میلیارد جلوی منابع ایران را گرفتیم نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می‌کنیم، ۵ میلیارد دلار از صندوق IMF می‌خواستیم بگیریم که آمریکا نگذاشت. اگر گرفته بودیم صرف دارو و درمان می شد.»
 
روحانی در حالی می‌گوید ما هیچ وقت کاخ سفید را با این توحش ندیده‌ایم که گویا جنگ‌افروزی و آدم کشی‌های فراوان رژیم آمریکا در افغانستان و عراق و ارسال سلاح به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین و یمن تاکنون در برابر چشمان دنیا وجود نداشته است. روحانی گویا ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی، کشتن دانشمندان ایرانی و تحریم‌های سابق دولت‌های مختلف آمریکا علیه ایران را هم فراموش کرده است!
 
رئیس دولت همچنین ریشه بسیاری از مشکلات امروز را آمریکا دانست. رخدادی که نسبت به صحبت‌های قبلی وی در سال 1392 که مشکلات را ناشی از بی تدبیری دولت وقت می‌دانست چرخش 180 درجه ای داشته است.
 
 
روحانی در ادامه سخنان خود گفت: «یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند. آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات، «واشنگتن دی‌سی» است. مردم باید در این سال‌ها خیلی راحت‌تر زندگی می‌کردند. حدود ۱۸۵ کشور در جهان از ما حمایت می‌کنند. ما لعن و نفرین و کینه خود را به آدرس صحیح و درست بفرستیم. این مشکلات از کاخ نشین کاخ سفید است. منشا تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تند‌های آمریکا است. »
 
وی ادامه داد: «مردم می بایست در این ساله ها زندگی خیلی راحت تری می داشتند می‌بایست اجناس به مراتب ارزان تر باشد می‌بایست دلار به قیمت معقولش  بود، تمام این جنایات پای کاخ سفید است جمهوری اسلامی پای عهدش باقی مانده است یکجانبه پای همه مقررات مانده است، حالا یک وقتی بود حرف حقی می زدیم دو سه تا کشور از ما حمایت می کردند اما امروز فقط دو سه کشور از آمریکا حمایت می کنند.»
 
روحانی در حالی خود را در مشکلات کنونی تبرئه می‌کند و همه مشکلات را به آمریکا نسبت می‌دهد که مردم به خوبی تاثیر سیاست گذاری‌های وی در سال‌های اخیر را لمس کرده‌اند. توقف پروژه مسکن مهر که تاثیر ویژه ای در افزایش قیمت خانه برای مردم داشته، عدم اهتمام به دریافت مالیات از جریان‌های قدرت و ثروت، سیاست‌های مذبذبانه در از بین بردن سهمیه بندی کارت سوخت و احیای مجدد آن، بی توجهی به ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها که می‌توانست وابستگی ایران به نفت را به شکل محسوسی کم کند، عدم ارتباط با کشورهای همسایه و شرق و... تنها بخشی از سوتدبیرهای غرب‌گرایان در هفت سال گذشته است. 
 
هدف روحانی چیست؟
از منظر تحلیل‌گران یکی دیگر از ابعاد صحبت‌های روحانی احتمالا آدرس وی به مردم ایران برای مذاکره مجدد با دولت آمریکاست. به بیان دیگر وقتی ریشه مشکلات اقتصادی مردم از نظر روحانی در آمریکاست احتمالا کلید حل مشکلات هم آنجا باشد و باید از ریشه این مشکل را حل کرد! این ایده البته جدید نبوده و روحانی در هفت سال گذشته راهبرد دولت خود را بر این اساس پیاده کرده است. راهبردی که نتیجه آن عقب نشینی تاریخی ایران از حقوق هسته‌ای کشورمان و در نهایت تحریم‌های مجدد امریکا علیه ایران بوده است، راهبردی که نه تنها منجر به کاهش قیمت دلار نشده که آن را از سه هزار تومان به نزدیک سی هزار تومان رسانده است. جریان غرب‌گرا باید توضیح دهد حالا که باز هم چشم به مذاکره دوخته است چه تضمینی وجود دارد که اینبار عهدشکنی بعد از توافقی که برای آن لحظه شماری می‌کند رخ ندهد؟ حالا که دولت روحانی قرار نیست از این اتفاقات عبرت بگیرد و با نگاه به داخل مسائل کشور را حل کند آیا وقت خداحافظی با دولت نرسیده است؟
 


دیدگاه کاربران

رای منفی!
-20
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّي لا أتَخَوَّفُ على اُمَّتي مُؤمِنا و لا مُشرِكا ، أمّا المُؤمنُ فيَحجُرُهُ إيمانُهُ ، و أمّا المُشرِكُ فيَقمَعُهُ كُفرُهُ ، و لكن أتَخَوَّفُ علَيكُم مُنافِقا عالِمَ اللِّسانِ ؛ يَقولُ ما تَعرِفونَ ، و يَعمَلُ ما تُنكِرونَ .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : من براى امّت خود از مؤمن و مشرك نمى ترسم؛ زيرا مؤمن را ايمانش مانع [از لطمه زدن به جامعه اسلامى ]مى شود و مشرك را نيز همان كفرش سركوب مى كند. اما ترس من براى شما از منافق زبان بازى است كه حرف هايى مى زند كه شما بدان اعتقاد داريد و كارهايى مى كند كه شما به آنها اعتقاد نداريد.

کاخ سفید آدرس مشکلات نیست آدرس واقعی و کلید حل مشکلات ایران اسلامی امثال خود شما و تفکراتتان می باشد که 7 سال از عمر کشور را در میز مذاکره با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران به هدر دادید جناب روحانی شما و تیمتان به همراه امپراتوری رسانه ای غرب خودرا به عنوان کلید حل مشکلات به ملت تحمیل نمودید.هسته ای و هوافضا برای خوشایند دشمنان اقتدار ایران اسلامی به نوعی به تعطیلی کشانده شد و در سایه ی عقب نشینی های خفت بار وزارت خارجه در برابر دشمنان در طول مذاکرات پر غصه ی برجام به نوعی دشمن جسارت ترور سردار سلیمانی را پیدا نمود ولی با همه ی این ذلت پذیری ها باز دشمنان خصوصا اروپایی ها از محاصره اقتصادی دست بر نداشتند .جناب آقای روحانی راه حل مشکلات کشور در کاخ سفید نیست بلکه تنها راه حل مشکلات کشور از بین رفتن تفکر غرب باری و ذلت پذیری از کشور می باشد.

آقای روحانی رسما و علنا اعلام کردند که قادر به کار در شرایط تحریم نیست و در واقع بلد نیست.و لذا ...

آقای رئیس جمهور ، شما که سالها دبیر شورای امنیت کشور بوده اید و الآن هم رئیس آن ، فکر نمی کنید این گونه حرف زدن ( مردم اگر به خاطر کمبودها و مشکلات کشورمی‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید است) به قول نظامی ها و بچه رزمنده ها ، یک نوع گرا دادن به دشمن است ؟ یعنی هر چه میتوانید ملت ما را بیشتر تحریم کنید تا از پا در بیایند و مجبور شوند مذاکره ذلیلانه با شما ( آمریکا ) را بپذیرند ؟ اگر بدبینانه بنگریم و اگر خوش بینانه بنگریم شما غافل هستید ! پس کی میخواهید از خواب بیدار شوید ؟ خیلی زود دیر می شود!!!

اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی نمیکنن...همه آلوده دنیا و قدرتن. دست از سر این مردم بردارین فقط احمدنژاده که حریف شماست.
رجا نیوز: برا کی سینه میزنی؟ خسته نشدید؟

متاسفم برای اصلاحطلب و اصولگرا

پس این کلید که دستش بود از امریکا قض گرفته بود!

آقای روحانی مثل اینکه جنابعالی فقط تشخیص می دهید که حل مشکل غرب و واشنگتن دی سی است یا خوابی یا خودت رو زدی به خواب؟؟!!!برادر عزیز بزرگان ما گفتن داستان ما همان داستان گرگ و میش است شما هی اصرار کن اگه تونستی گرگ رو اهلی کن...

یا ندانسته چه گفته یا که میدانسته چه گفته که در هر دو صورت بی کفایت تشریف داره

مشکل اقتصاد ما آمریکا و تحریم نیست مشکل اقتصاد ما دلال و دلال پروری و بسته بودن و نبود و فقدان آزادراه تولید است

فقط رییس جمهور باعث مشکلات کشوره شما صحبتهای ایشون رو از اول تا آخر مرور کنید متوجه دروغگویی و متقلب بودن ایشون می شوید.