هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 06:00
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 15:49
سه شنبه 20 خرداد 1399 15:37 ساعت
2020-6-9 15:49:27
شناسه خبر : 337222
 علی‌رغم نظر اکثریت انقلابی مجلس که به دنبال رد اعتبارنامه تاجگردون بودند، قالیباف حتی در جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون حاضر نشده است که بخواهد موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.
علی‌رغم نظر اکثریت انقلابی مجلس که به دنبال رد اعتبارنامه تاجگردون بودند، قالیباف حتی در جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون حاضر نشده است که بخواهد موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.

گروه سیاسی-رجانیوز: بالاخره پس از کش و قوس های فراوان بر سر اعتبارنامه تاجگردون، نماینده جنجالی گچساران، ظهر امروز اعتبارنامه وی به تأیید شعبه 12 بررسی اعتبارنامه های نمایندگان رسید.

 

به گزارش رجانیوز، احتمال جعلی بودن مدرک دکتری، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و همچنین کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت و سودجویی از طریق سواستفاده از جایگاه نمایندگی، از جمله دلایلی بود که برای رد اعتبارنامه تاجگردون مطرح می‌شد. با این حال طبق اخبار منتشره در این‌باره، 9 نفر از اعضای شعبه 12 رای به تأیید اعتبارنامه نماینده جنجالی گچساران داده و 7 نفر نیز با اعتبارنامه او مخالفت کردند.

 

نکته جالب توجه جلسه امروز شعبه 12 بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان، غیبت محمدباقر قالیباف به‌عنوان یکی از اعضای این شعبه است.

 

طبق گفته‌های محسن پیرهادی نماینده تهران و از چهره‌های نزدیک به رئیس مجلس، قالیباف اعلام کرده بود که در ارتباط با بررسی اعتبارنامه ها، اکثریت انقلابی مجلس هر نظری که داشته باشند، نظر او نیز همان خواهد بود.

 

 

اما اکنون خبر رسیده که علی‌رغم نظر اکثریت انقلابی مجلس که به دنبال رد اعتبارنامه تاجگردون بودند، قالیباف حتی در جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون حاضر نشده است که بخواهد موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.

 

در همان روزهایی که نمایندگان و چهره‌های مطرح مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون اظهار نظر می‌کردند، قالیباف در این باره هیچ نظر مستقلی نداشت و نظرات او صرفاً از سوی اطرافیان و رسانه‌های نزدیک به وی اعلام می‌شد.

 

ذکر این نکته نیز لازم است که تأیید نهایی اعتبارنامه تاجگردون منوط به بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

 

طبق گفته موسوی لارگانی رئیس شعبه 12 بررسی اعتبارنامه ها، احتمالا فردا اعتبارنامه تاجگردون در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

 

بررسی اعتبارنامه نماینده بی‌صلاحیت گچساران اولین آزمون مجلس یازدهم است. از آن جهت که تایید و یا رد اعتبارنامه او مشخص کننده این خواهد بود که نمایندگان مجلس یازدهم تا چه اندازه به شعارهای خود پایبند هستند.

 

باید منتظر ماند و دید که آیا نمایندگان جدید به شعارهایی که درباره شفافیت و عدم مدارا با متخلفین سر می‌دادند، عمل خواهند کرد یا خیر؟

 

منصور آرامی از بندرعباس، پرویز اوسطی از قروه، علی اکبر بسطامی از ایلام، رضا تقی‌پور از تهران، فریدون حسنوند از اندیمشک، حسین خسروی از بیرجند، جعفر راستی از شبستر، علی رضایی از کنگاور، صحنه و هرسین، آرا شاهوردیان از مسیحیان ارمنی شمال ایران، منصور شکراللهی از کهنوج، مصطفی طاهری از زنجان، محمد علیپور از ماکو و چالدران، محمدباقر قالیباف از تهران، محمد کعب عمیر از شوش، احمد مرادی از بندرعباس، سید ناصری موسوی لارگانی از فلاورجان، روح‌الله نجابت از شیراز، علی نیکزاد ثمرین از اردبیل، نمایندگانی هستند که شعبه 12 بررسی اعتبارنامه ها را تشکیل می‌دهند.

 

بهتر است که این اشخاص به‌عنوان اولین قدم برای شعارهای خود در ارتباط با شفافیت در مجلس اعلام کنند که رأی شان به اعتبارنامه تاجگردون چه بوده است. چرا که با این اقدام، عیار نمایندگان مجلس در جامه عمل پوشاندن به شعارهایشان معلوم خواهد شد.



دیدگاه کاربران

اولین قدم قالیباف برای تبدیل شدن به لاریجانی دوم !

مجلس انقلابی میذاشتی کمی از شروع کارت می‌گذشت، بعد مردم را ناامید میکردی، واقعا که دیگر امیدی با مبارزه بافساد نیست.

پسندیدم
6
آقایان رجا هنوز هم میخاهید برابر اناصاب احدیان سکوت کنید...اگه این کار رو کردین چهار روز دیگه نیاین و ادعای انقلابی گری و ضد برجامی کنین...این کار مصداق ساکت فتنه بودن است

مثل روز روشنه قالیباف تعمدا تو جلسه کمیته شرکت نداشته

پسندیدم
14
تاجگردون ثابت کرد اگر نفر اول مجلس هم نباشد اما یک تنه با نفرات اول مجلس برابر است !
شما هم فقط خودتون رو خراب کردید !