هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 17:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 ساعت 13:51
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 13:24 ساعت
2020-5-4 13:51:05
شناسه خبر : 336540
نیویورک تایمز: کامیون‌های مجهز به یخچال و فریزر در یک منطقه مسکونی در بروکلین پارک شده بودند و اجساد افراد کشته شده آلوده به ویروس کرونا که قرار بود سوزانده شوند در یک محیط بسته قرار گرفتند.
نیویورک تایمز: کامیون‌های مجهز به یخچال و فریزر در یک منطقه مسکونی در بروکلین پارک شده بودند و اجساد افراد کشته شده آلوده به ویروس کرونا که قرار بود سوزانده شوند در یک محیط بسته قرار گرفتند.

گروه سیاسی-رجانیوز: تعداد مبتلایان به کرونا در کشور آمریکا، با بیشترین تعداد مبتلا در جهان، با افزایش 23 هزار و 716 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و 212 هزار و 900 نفر رسیده است. تاکنون 69 هزار و 921 آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و این ترتیب تعداد جانباختگان کرونا در آمریکا از تعداد کشته‌شدگان نظامیان این کشور در جنگ با ویتنام پیشی گرفت.

 

 

گزارش‌هایی که از بحران کرونا در غرب به ویژه آمریکا منتشر می‌شود نشان می‌دهد که این بحران به مراحل جدیدی وارد شده است.

 

به گزارش رجانیوز، وال استریت ژورنال گزارش داد: مقامات آمریکا در حال آماده سازی برای مواجه با «بدترین» سناریوی کرونا ویروس هستند و به همین منظور سازمان فدرال غیر مترقبه ایالات متحده، دستور خرید 100 هزار کیسه برای حمل اجساد درگذشتگان را صادر کرده است.

 

 

زندانیان آمریکا نیز شرایط بسیار بدی را می‌گذرانند. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: بیش از۷۰درصد زندانیان زندان‌های فدرال آمریکا که از آنها تست گرفته شده، مبتلا به کرونا هستند.

 

 

این روزها شهر نیویورک در آمریکا به کانون کرونا در جهان تبدیل شده است. از زمان شیوع کرونا در آمریکا تا امروز دسته کم دو هزار نفر در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

 

بی‌بی‌سی درباره‌ی وضعیت بحرانی نیویورک گزارش داد: بیشتر کارکنان[سردخانه‌ها] هفت روز در هفته برای خاکسپاری مشغول به کار هستند. از گورکن‌ها تا سردخانه‌های اطراف شهر نیویورک همه سخت درگیر خاکسپاری جانباختگان مبتلا به ویروس کووید-۱۹ هستند.

 

این تصویر متعلق به تابوت‌های پیش‌فروش شده در مغازه‌ای در شهر نیویورک است

 

 نیویورک، شهر مردگان

نیویورک تایمز پنجشنبه 30 آوریل 2020 گزارش داده است که ساکنان منطقه بروکلین متوجه شده‌اند که طی چند روز گذشته بوی ناخوشایند در این منطقه ایجاد شده است که برخی از ساکنان را ملزم به درخواست از مقامات محلی و ثبت شکایات و اعلان خطر می کند.

 

این امر باعث شده تا مقامات به جنب و جوش بیفتند تا بالاخره پلیس منبع بو را پیدا کرد و معلوم شد که بوی کامیون های حاوی ده ها تن از اجساد تجزیه شده است.
 
براساس خبر این روزنامه، کامیون‌های مجهز به یخچال و فریزر در یک منطقه مسکونی در بروکلین پارک شده بودند و اجساد افراد کشته شده آلوده به ویروس کرونا که قرار بود سوزانده شوند در یک محیط بسته قرار گرفتند، و پس از گذشت چند روز اجساد در یخچال‌ها باز و تجزیه شدند و منجر به گسترش بوی ناخوشایند در منطقه شده است.
 

سی ان‌ان نیز درباره‌ی این فاجعه گزارش داد: دست‌کم ۶۰ جسد در این چهار کامیون کشف شده است. یکی از منابع رسمی در پلیس نیویورک، در واکنش به این رویداد، به سی‌ان‌ان گفته است: «مرکز تدفین اندرو کلیکی» مملو از جنازه بوده و دیگر جایی برای نگهداری این ۶۰ جسد باقی نمانده بود. مسئولان این مرکز تدفین می‌گویند آن‌ها چاره‌ای جز نگهداری این اجساد در کامیون‌ها نداشته‌اند. این کامیون‌ها مجهز به یخچال نبوده‌اند و برای حفظ اجساد روی آن‌ها یخ ریخته شده بود. مایعات نشت‌کرده به بیرون از این کامیون‌ها نیز نتیجه آب‌شدن همین یخ‌ها بوده است.

 

پوشش خبری جالب بی بی فارسی درباره‌ی این فاجعه انسانی در نیویورک از خود این فاجعه بدتر است. بی‌بی‌سی به گونه‌ای به این موضوع پرداخته است که انگار نه انگار درمورد انسان‌ها صحبت می‌کند و خیلی سریع خط خبری دیگری را پی گرفت!

 

 

البته این رویکر بی‌بی‌سی فارسی ریشه‌های عمیقی در ذات تمدن غرب دارد. اساسا در تمدن مادی غرب جان انسان تنها به عنوان یک عدد مطرح می‌شود. تقلیل ارزش جان انسان‌ها که امری کیفی می‌باشد به یک کمیت ریاضی باعث عادی شدن همچین فجایعی در کشورهای غربی می‌شود. در عقل محاسبه‌گر انسان غربی تمام مشکلات با اعداد و ارقام حل می‌شود. این رویکرد مادی، خشک و غیر انسانی تمدن غرب در همه‌ی کشورها فراگیر شده و به صورت یک اصل بدیهی پذیرفته شده است.

 

بزک غرب وحشی توسط غربگرایان 

صفحه اينستاگرام خبرآنلاين در يک گزارش تصويری با عنوان «طبيعت زيبای كاليفرنيا» از طبيعت اين ايالت، تلاش كرد بهشتی زيبا از اين منطقه بحران زده به تصوير بكشد. 

 

 

در شرايطی كه ايالت كاليفرنيا يكی از بدترين ايام تاريخ خود را سپری می‌كند، رسانه‌های آمريكایی مدفوع انسانی در خيابان‌های لس‌آنجلس(بزرگترين شهر كاليفرنيا) را از بزرگترين معضلات اين ايالت می دانند به نحوی كه اين شهر به يک توالت بزرگ تشبیه شده است.

 

در روزهایی که خبرآنلاین از مناطق گردشگری کشورهای اروپایی و آمریکا رپرتاژ می‌رود دویچه‌وله فارسی درباره‌ی بحران کرونا و فرار مهاجران از اروپا به آفریقا نوشت: رسانه‌های اسپانیا و مراکش گزارش داده‌اند که شماری از مراکشی‌هایی که به طور غیرقانونی به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند، به خاطر ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا دوباره به به کشورشان بازمی‌گردند. بازگشت پناهجویان از ایتالیا هم ادامه دارد و پلیس این کشور از فعالیت مافیا برای بازگرداند پناهجویان به آفریقا گزارش داده است.

 

شیوه کرونا در کشورهای غربی و وضعیت بحرانی آن‌ها علاوه بر اینکه باعث بازیابی نگاه مغلوبانه‌ی مردم کشورهای به اصطلاح درحال توسعه به تمدن غرب شده است، نگرانی جریان غربگرا و شبه روشنفکر را نیز به همراه داشته است. جریان غربگرا پیوسته درحال بزک چهره‌ی غرب وحشی است تا مبادا بحران كرونايی اخير رشته‌های چند ساله‌ی آن‌ها را پنبه کند! 



دیدگاه کاربران

خوب خبر آنلاین مال کیه.... یه بچه آخوند کثیف و عضو ارشد دولت وقیحان.....
بر خودش و پدرش لعنت.......