هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 08:48
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 آذر 1398 ساعت 10:49
يكشنبه 10 آذر 1398 10:31 ساعت
2019-12-1 10:49:38
شناسه خبر : 330721
کسانی که با حمایت های خود در انتخابات های سال 92 و 96 برای قدرت گرفتن فرد مورد اعتمادشان یعنی حسن روحانی سنگ تمام گذاشته بودند به جای پاسخگویی در خصوص عملکردشان یک بار دیگر به بهانه اغتشاشات اخیر، راه براندازی در پیش گرفتند.
کسانی که با حمایت های خود در انتخابات های سال 92 و 96 برای قدرت گرفتن فرد مورد اعتمادشان یعنی حسن روحانی سنگ تمام گذاشته بودند به جای پاسخگویی در خصوص عملکردشان یک بار دیگر به بهانه اغتشاشات اخیر، راه براندازی در پیش گرفتند.
گروه سیاسی-رجانیوز: اصلاحات برای ادامه حیات خون می‌خواهد. این جمله ای است که حجاریان از تئورسین‌های اصلاح طلبان در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی گفته بود. اما انگار این راهبرد هنوز هم برای آنها جذابیت دارد. خون‌های ریخته شده بعد از اغتشاشات اخیر حالا با کمی تاخیر صاحب پیدا کرده است. کسانی که با حمایت های خود در انتخابات های سال 92 و 96 برای قدرت گرفتن فرد مورد اعتمادشان یعنی حسن روحانی سنگ تمام گذاشته بودند به جای پاسخگویی در خصوص عملکردشان یک بار دیگر به بهانه حمایت از اغتشاشات اخیر، راه براندازی در پیش گرفتند.
 
به گزارش رجانیوز؛ سه تن از سران فتنه در بیانیه هایی جداگانه و دیرهنگام به اغتشاشات اخیر واکنش نشان دادند. کروبی، موسوی و خاتمی به روال همیشگی خود زمان را مناسب دیدند تا بار دیگر فرصت طلبی و دورویی‌شان را به نمایش بگذارند. انها با سواستفاده از اعتراضات به حق مردم درخصوص ناتوانی و بی تدبیری دولت روحانی، شانه از زیر بار حمایت های انتخاباتی شان خالی کرده و طرف معترضان و حتی اغتشاش گران را گرفتند.
 
بیانیه های اخیر که اوج وقاحت فتنه گران را نشان می‌دهد در حالی است که آنها به حمایت ‌های علنی از حسن روحانی برای قدرت گرفتن پرداخته بودند. هنوز دو سال از آخرین حمایت و رای این سه تن به روحانی و وعده‌های مردم فریب آنها برای فردای پیروزی شان نگذشته که بار دیگر بدون هیچ اشاره ای به ناکارآمدی دولت روحانی علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی خط و نشان کشیده اند. 
 
 
این خط و نشان‌ها در حالی است که آشوب‌ها و اعتراضات اخیر بدون رهبری فردی خاص در داخل کشور آنها را به طمع انداخته تا آخرین شانس خود را امتحان کنند. حالا سران فتنه تصمیم گرفته اند تا این اعتراضات را به عنوان جنبشی علیه نظام به رهبری خودشان معرفی کنند. فتنه‌گران در حالی سعی دارند خود را در راس این اعتراضات نشان دهند که اطرافیان‌شان وزارت‌خانه‌های مختلف اقتصادی را در سال‌های اخیر در دست داشته و وضعیت امروز را اگر نگوییم از روی خیانت که با بی تدبیری هایشان برای ملت ایران فراهم کرده اند. 
 
 
اصلاح طلبان یکبار دیگر با فرار از مسئولیت خود را در راس جریان برانداز نشان دادند. این مهم در بیانیه میرحسین موسوی صراحت بیشتری دارد. وی رخدادهای اخیر را به سال‌های پایانی رژیم پهلوی تشبیه کرد و بدون هیچ اشاره‌ای به سیاست های زنگنه و حسن روحانی جمهوری اسلامی را متهم به کشتن معترضان کرد. او در تصاویر انتخاباتی سال 88 همیشه در کنار حسین فریدون، آخوندی و زنگنه دیده می‌شد اما اکنون هیچ صحبتی از 6 سال حکمرانی آنها نمی‌کند. کسانی که در دولت روحانی به عنوان ذی نفوذترین افراد کابینه شناخته شده‌اند از نزدیکان و گزینه‌های سران فتنه برای قدرت گرفتن در سال 88 بوده اند. موسویهیچ انتقادی از سیاست‌های اقتصادی روحانی نداشته است. او در دوران هاشمی رفسنجانی که دولتمردان معتقد به خرد شدن استخوان طبقه محروم به نفع توسعه کشور بودند نیز ساکت بوده است.
 
کروبی هم در حالی در بیانیه خود می‌گوید «اعتراضات نشان از اوج فشار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر مردم عزیزمان است» که نمی‌گوید کدام تیم اقتصادی، کدام افراد، با کدام برنامه‌ها و حمایت چه اشخاصی منجر به پیاده سازی سیاست‌های اقتصادی نئولیبرال در جامعه و افزایش فشارهای اقتصادی به مردم شده اند. او بدون هیچ تعریضی به دولت مورد حمایتش از حسن روحانی می‌خواهد تا به دیدار آسیب دیدگان حوادث اخیر برود. کروبی در سال 96 با اعلام اینکه به حسن روحانی رای میدهد گفته بود: با روی کار آمدن آقای روحانی کشور در مسیر صحیح و روال عادی خود قرار گرفت!
 
بیانیه محمدخاتمی هم هرچند کمتر از بیانیه‌های ساده لوحانه موسوی و کروبی به شاذگویی پرداخته اما باز هم نشان میدهد که «تکرار» خاتمی هیچ گاه صادقانه نیست. او به ابراز تاسف نسبت به حوادث اخیر بسنده کرده و حاضر نشده از عملکرد خود که نتایج امروز را به بار اورده عذرخواهی کند و حتی انتقادی نسبت به دولت روحانی مطرح کند. ادبیات کلی گویی و همراه با کنایه به نظام و در عین حال خود را در درون جمهوری اسلامی تعریف کردن در متن این بیانیه دیده می‌شود.
 
همه انچه گذشت نشان میدهد خون، خشونت و آشوب با جریان اصلاح طلب پیوند خورده است. اصلاح طلبان هرگاه اقبال مردم در انتخابات را کسب نکنند شورش می‌کنند و اگر با بی اخلاقی و وعده‌های فریب بر صندلی قدرت بنشینند و افتضاح به بار آوردند نیز مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرند و لباس اپوزیسیون می‌پوشند. خاتمی چندی قبل نیز گفته بود که دیگر کسی به «تکرارهای» وی توجهی نخواهد داشت. به نظر می رسد این جریان شکست خورده پس از بیانیه موسوی و کروبی رسما بار دیگر اقدامات براندازانه خود را اعلام کرده است چرا که به صندوق های رای امیدی ندارند. حالا باید پرسید آیا وقت محاکمه کسانی که در کشور اختلاف انداختند، دستشان به خون مردم در سال 88 آلوده شد، شالوده ریزی تحریم‌ها علیه ملت ایران را انجام دادند و حالا هم که تشت رسوایی دولت مورد حمایت‌شان بر زمین خورده علیه انقلاب و نظام لجن پراکنی میکنند نرسیده است؟
 
مطالب مرتبط
 
 


دیدگاه کاربران

محاکمه و اشد مجازات برای خائنان ضروری است .. دیگر کسی برای این ها که الحق والنصاف بجز سران فتنه چیز دیگری نمی توان نامید تره خورد نخواهد کرد .

بجای اینکه بگویید مردم ضد انقلابند بروید کروبی و خاتمی و موسوی وجهانگیری را بگیرید

وقتی حزب الله رهبری اعتراضات رو در دست نگیره هر کس بگیره موفق میشه

فتنه گران وجنایتکاران 88 که هنوز از جنایات خود ونیز حمایت از روحانی عذر خواهی نکرده اند و مثل 88 هزینه وقتل وغارت بر مردم تحمیل کرده اند حق مزخرف گوئی واعلامیه ندارند هنوز اعلامبه هائی که باعث جنایات وقتل شد فراموش نشده

هر چقدر این مطالب را بیشتر درج می کنید، یعنی تیر جقدر به هدف نزدیک است. حیف که پاسخ را چاپ نمی کنید وگرنه چنان پاسخی دارم که این مطالب صد من یک غازتان برای مردم رو شود

صدا وسیما باید از کارشناسان مطلع وبا نشان دادن ویدیوی صحبت هاشان که از روشنگری کنند ونگذارند خاطره مردم پاک شود که مسبب وضع موجود حامیان دولت مردان امروز هستند