هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 06:36
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 4 تير 1398 ساعت 16:55
سه شنبه 4 تير 1398 16:11 ساعت
2019-6-25 16:55:37
شناسه خبر : 322007
نیروی انتظامی بدون توجه به بازی رسانه‌ای ضد انقلاب علیه ارزشهای کشور، در اجرای وظیفه خود که برخورد با قانون‌شکنان است، قاطعانه عمل کند. نه اینکه متأثر از این جوسازی‌ها، منفعلانه عمل کرده و تصمیم به عزل مأمورین وظیفه شناس بگیرد.
نیروی انتظامی بدون توجه به بازی رسانه‌ای ضد انقلاب علیه ارزشهای کشور، در اجرای وظیفه خود که برخورد با قانون‌شکنان است، قاطعانه عمل کند. نه اینکه متأثر از این جوسازی‌ها، منفعلانه عمل کرده و تصمیم به عزل مأمورین وظیفه شناس بگیرد.

گروه اجتماعی-رجانیوز: روز شنبه یک تیر ماه 98، در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حضور چند دختر و پسر در پارک پلیس منطقه تهرانپارس و انجام حرکات هنجارشکنانه و به دور از شئونات اخلاقی از سوی آنان، واحد گشت کلانتری جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد. در بررسی اولیه مأمورین مشخص شد ۵ دختر و پسر که فاقد شرایط طبیعی بوده و پوشش مناسبی نداشتند، با انجام حرکات نامتعارف و ضد اخلاقی و خلاف عرف جامعه، موجب ناراحتی شهروندان حاضر در مکان شده‌اند.

 

به گزارش رجانیوز، مأموران پلیس ابتدا ساختار شکنان را نهی از منکر کرده و آنها را به رعایت عفت و اخلاق مداری دعوت می‌کنند. اما یکی از آن افراد در مقابل رفتار مأمورین، شروع به جوسازی و حتی فحاشی به پلیس می‌کند و طبق معمول، مانند دیگر ماجراهای مشابه، یکی از همراهان فرد خاطی، شروع به فیلم گرفتن می‌کند.

 

سپس مثل دیگر موارد مشابه، فیلم تقطیع شده ماجرا ابتدا توسط مسیح علی‌نژاد منتشر شده و بعد سایر رسانه‌های معاند نیز با هدف ایجاد هجمه علیه پلیس، اقدام به بازنشر آن می‌کنند.

 

سرگرد علی صباحی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت طی مصاحبه‌ای با اعلام این که «در بررسی های اولیه مشخص شد این افراد به دلیل مصرف مواد مخدر توهم زا فاقد حالت طبیعی بوده اند، برخورد مأمورین نیروی انتظامی با هنجارشکنان را قانونی دانسته و گفت: در این خصوص اقدامات قانونی لازم صورت گرفت.»

 

بازداشت بجای تقدیر!

امروز چهارم تیر ماه 98، سردار رحیمی فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ ماجرای رخ داده را اینطور برای خبرنگاران تشریح کرد: «مأموران برای ارشاد این افراد به آن محل رفته بودند که با برخورد سخت این افراد(ساختار شکنان) مواجه شدند....این افراد در بوستان حالت عادی نداشتند و خانم‌ها نیز کشف حجاب کرده بودند که پلیس این چند نفر را بازداشت کرده است.»

 

طبق اظهارات فرمانده انتظامی پایتخت، اقدام مأمورین پلیس در برخورد با افراد مذکور که حالت طبیعی نداشته و کشف حجاب نیز کرده بودند، درست بوده است.

 

از طرفی دیگر، در یکی از برنامه های صدا و سیما مجری برنامه با تأثیر پذیری از فیلم‌های متشره از سوی ضد انقلاب، در گفتگو با سرکلانتر شرق تهران، قبح‌شکنی های چند دختر و پسر مست را نادیده گرفته و حکم به محکومیت مأمورین انتظامی می‌دهد. یعنی بجای تقدیر از برخورد قاطع پلیس با متخلفان، نیروی انتظامی را بابت انجام وظیفه سرزنش می‌کند.

 

پس از این، سردار رحیمی امروز در اظهاراتی، از بازداشت و عزل دو مأمور وظیفه شناس خبر داده و به خبرنگاران گفته است: « ۲ مأمور نیروی انتظامی به دلیل برخورد نامناسب با بانوان در این پارک، بازداشت و  از مسئولیت خود عزل شدند.»

 

برکناری مأمورین نادرست است

29 خرداد سال جاری بود که دادستان تهران در نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با اشاره به هنجارشکنی‌های اخیر، از برخورد قاطع با قانون‌شکنان خبر داده بود: «با کسانی که به صورت سازمان یافته به هنجارشکنی اقدام کرده و اهداف دشمن را  در زمینه بی عفتی و بی حجابی ترویج می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.»

 

القاصی در این نشست اعلام کرده بود که دستگاه قضایی از مأمورینی که با اقدامات خلاف عرف و اخلاق برخورد می‌کنند، حمایت می‌کند. دادستان تهران در این رابطه گفته بود: «مجموعه دستگاه قضایی از مامورینی که وظیفه قانونی خود را در مواجهه با این قبیل ناهنجاری‌ها و جرایم انجام می‌دهند، پشتیبانی می‌کند.»

 

حال این سوال مطرح می‌شود که با توجه به ماجرای اخیر تهرانپارس، چرا نیروی انتظامی با وجود اینکه حمایت دستگاه قضا را در برخورد با این قبیل هنجارشکنی به همراه دارد، دو مأموری را که به وظیفه خود عمل کرده‌اند را از کار برکنار می‌کند؟!

 

نیروی انتظامی اسیر این جوسازی ها نشود

این اولین باری نیست که مسیح علی‌نژاد و امثالهم با انتشار صحنه‌هایی تقطیع شده از چنین ماجراهایی، سعی در جوسازی و هجمه علیه بازوی انتظامی کشور دارند تا نیروی انتظامی را که وظیفه برخورد با چنین اقدامات خلاف عرف و قانون را دارد، در مقابله با این قبیل حرکات، به منفعل بکشاند.

 

به عبارتی دیگر، هدف رسانه‌های معاند به پرچمداری علی‌نژاد این است که با مظلوم نمایی و تحریف واقعیت، باعث این شوند که برخورد پلیس در مقابله با کسانی که کشف حجاب کرده و از جامعه سلب آسایش می‌کنند، متأثر از این هجمه‌های رسانه‌ای باشد. یعنی پلیس با ترس اینکه مبادا مورد هجمه رسانه‌های معلوم‌الحال قرار بگیرد، با هنجارشکنان برخورد قاطعی به عمل نیاورد.

 

در هر حال انتظاری که از نیروی انتظامی می‌رود این است که بدون توجه به بازی رسانه‌ای ضد انقلاب علیه ارزشها و هنجار های کشور، در اجرای وظیفه خود که برخورد با قانون‌شکنان است، قاطعانه عمل کند. نه اینکه متأثر از این جوسازی‌ها، منفعلانه عمل کرده و مأمورین وظیفه شناس را نیز عزل کند.

 

رئیس پلیس پایتخت دستور بازداشت ۲ مأمور در حادثه پارک پلیس را متوقف کرد

ساعاتی پس از اینکه پلیس از بازداشت و عزل دو مأمور حاضر در صحنه خبر داد، شب گذشته بنا به اطلاعیه نیروی انتظامی، به دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فاتب، سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور قبلی خود را متوقف و اجراء یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات دانست.


دیدگاه کاربران

سیستم رسانه ای نظام با این رفتار منفعلانه دائما در حال رکب خوردن از نیروهای دست چندم اپوزیسیون است...

متاسفانه، پلیس ما از جریانات تاثیر می گیرد! پلیس باید با ناهنجاریها برخورد کند، برخورد با ما موری که مجبور به برخورد با مجرم است به معنی جری شدن مجرمین و تضعیف اقتدار نظام است! امروز دیگر نمی توان نسبت به منکراتی که جامعه را دربرگرفته اعتراض کرد!

اگر از مامورین پلیس، در مقابل برخورد با مجرمینی که به جای تسلیم شدن، با مامورین برخورد نادرست میکنند، حمایت نکنیم، در آینده خیابان و پارک امن نخواهیم داشت.

رای منفی!
-24
مسلما مسیح علی‌نژاد و سایر رسانه ها در مورد تیراندازی پلیس آمریکا به زن باردار سیاه پوست (مامور پلیس در حالیکه زن سیاه پوست می‌گوید "من فقط دارم میروم خانه و چرا بهم تعرض میکنی"، با شوکر به این زن حمله میکند و باوجود اینکه وی به پلیس اعلام میکند حامله است، توسط گلوله به قتل میرسد) و امثال آن حرفی برای گفتن ندارند، اما اگر در ایران، پلیس با مجرمینی که نه تنها رفتار عادی ندارند بلکه با پلیس هم رفتار درستی ندارند، برخورد کند، جوسازی میکنند تا اقتدار نیروی انتظامی از بین برود و در نتیجه امنیت نیز از بین خواهد رفت.

در امریکا پلیسش انقدر ابهت داره که کسی جرات نمیکنه کاری بکنه ..ما نمیخایم که مثل امریکایها که ادم میکشن و خشنن هستند و هیچ برخوردی نمیکنند باهاشون باشیم ..ولی اینجا که پلیس به وضیفه قانونی خودش برخورد میکنه چرا .پلیس خودمون رو ذلیل میکنید ..باید تشوق کرد ..فردا پلیس رو بی انگیزه میکنید هر بی سر پایی که میاد پلیس رو کتک میزنه و ککش هم نمیگزه ..نکنید اینکارو به خاطر چند شبکه معاند

ماموری که مورد هجوم مجرم قرار گیرد باید حق دفاع از خود داشته باشد در اینجا جنسیت مجرم هم اصلا ملاک نیست چرا اگر پلیس به قصد بازداشت و برخورد رفته و میخواهد خانمی را باز داشت کند اولویت با اعزام پلیس خانم است ولی در این مورد خاص پلیس مرد به قصد ارشاد مجرم رفته و بعد مورد هجمه قرار گرفته و بعد تمام قرائن حاکی است که این جریان به عنوان یک فتنه طراحی شده تا فیلمبرداری شود و پلیس را در موضع انفعالی قرار دهند که متاسفانه پلیس هم ناخواسته به نقش پلید آنها کمک کرده و مامورین را بازداشت کرده تا این پیام به جامعه داده شود که مجرمین خیالشان از بابت هنجار شکنی راحت باشد لابد از ماموری که مورد هجمه قرار گرفته انتظار داشتید بگوید خانم مجرم لطفا شما همین جا تشریف داشته باشید و جایی نروید من زنگ بزنم به اداره پلیس تا یک خانم پلیس بیاید با شما برخورد کند که چرا عینک من را شکستید و صورتم را مجروح کردید.

رای منفی!
-18
اینجوری که پیش میره فردا ما چادریا یا بچه مذهبی ها رو باید دستگیر کنند ؟فاین تذهبون؟