هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 30 فروردين 1403
ساعت 02:38
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 28 تير 1397 ساعت 19:14
پنجشنبه 28 تير 1397 18:45 ساعت
2018-7-19 19:14:56
شناسه خبر : 289943
 پهپادی از فقیرترین کشورجهان که سال هاست هدف حمله همسایه های متجاوز خود قرار گرفته به سمت ریاض پایتخت سعودی حرکت کرد و با انجام عملیات خود بالای بزرگترین و ثروتمندترین شرکت ملی نفت  به وطن خود بازگشت!
پهپادی از فقیرترین کشورجهان که سال هاست هدف حمله همسایه های متجاوز خود قرار گرفته به سمت ریاض پایتخت سعودی حرکت کرد و با انجام عملیات خود بالای بزرگترین و ثروتمندترین شرکت ملی نفت به وطن خود بازگشت!
گروه بین الملل_رجانیوز: پهبادی از فقیرترین کشورجهان که سال هاست هدف حمله همسایه های متجاوز خود قرار گرفته به سمت ریاض پایتخت سعودی حرکت کرد و با انجام عملیات خود بالای بزرگترین و ثروتمندترین شرکت ملی نفت  به وطن خود بازگشت!
 
به گزارش رجانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، دیروز یگان پهپادی یمن از حمله به تاسیسات شرکت آرامکو(شرکت ملی نفت سعودی) در پایتخت رژیم سعودی خبر داد. نیروی پهپادی یمن اعلام کرد این دستاورد راهبردی با یک پهپاد دور برد از نوع ‹صماد 2› به دست آمده است 
 
شرکت آرامکو به وقوع آتش سوزی در تاسیسات خود در ریاض اذعان و اعلام کرده است درباره علت این آتش سوزی تحقیق می کند. گفتنی است این عملیات، اولین عملیات در نوع خود از یگان هوایی پهپادی است که پایتخت متجاوزان را هدف قرار می دهد و با این اقدام از توان دور بردی خود که فراتر از هزار کیلومتر است پرده برداشت
 
شبکه المسیره گزارش داد: این حمله دستاوردی راهبردی محسوب می شود زیرا همه سامانه های دفاعی مدرن عربستان را پشت سر گذاشته است. این تحول راهبردی و مهم و بزرگ نیروی هوایی یمن درباره پهپاد دور برد صماد۲ وفای به شهید صالح علی الصماد است.
 
 
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بمباران پالایشگاه شرکت آرامکو در ریاض توسط یگان پهپادی یمن با پهپاد دوربرد ‹صماد 2› آزمایشی موفق و بی نظیر بود. نام این پهپاد نشان دهنده اهمیت و نمادین بودن شهید الصماد (رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن) برای مردم یمن است و ماهیت هدف این حمله و جنایات مستمر دشمن موجب شده است تاسیسات اقتصادی و نظامی هدف عملیات شدیدتری به اذن خدا قرار بگیرد. 
 
سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن درباره حمله به تاسیسات شرکت آرامکو عربستان سعودی در ریاض گفت: این توفیقی از جانب خداست و اگر تجاوزگری علیه یمن وجود نداشت ما به این دستاورد دست پیدا نمی کردیم. همانطور که گفتیم هر چقدر که حملات دشمنان بیشتر شود مردم یمن نیز مستحکم تر می شوند و نیروهای یمنی پیروزیهای بیشتری به دست می آورند.
 
سخنگوی ارتش یمن گفت این عملیات پهپادی نقطه عطفی اساسی در نبرد با دشمنان به شمار می‌رود. وی افزود: دستاورد یگان پهپادی ارتش یمن، سرآغازی قوی برای مرحله‌ای جدید از بازدارندگی در برابر تجاوز است.
 
سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که روزهای آینده غافلگیری‌های جدیدی برای دشمنان در راه است و با توجه به اینکه ما نیروی هوایی نداریم رسیدن به این مرحله برای ما ضروری بود و الان با این پهپادها می توانیم معادله هوایی را تغییر دهیم هر چند که پهپادها هواپیماهایی کوچک هستند اما این پهپاد صد در صد یمنی تاسیسات اقتصادی دشمن را هدف قرار خواهد داد و ملت یمن برابر تجاوزات و جنایات آنها بیکار نخواهد نشست بلکه ما می گوییم که در میدان و در آسمان و زمین حضور داریم و امروز اعلام می کنیم که موازنه بازدارندگی هوایی را نیز با پهپادهای خود به دست آورده ایم و انشاءالله در مراحل بعدی به سطح حمله به تاسیسات نظامی و کشتیهای جنگی نیز خواهیم رسید و همه اهدافی را که می خواهیم در صورتی که تجاوزگری خود را متوقف نکنند مورد حمله قرار خواهیم داد.
 
 یگان پهپادی ارتش یمن اخیرا نیز سامانه ارتباطی دشمن در ساحل غربی را چندین بار هدف حمله قرار داده است. یگان پهپادی_موشکی مقاومت یمن با عبور از همه سامانه های دفاعی عربستان، از توان دور برد خود که فراتر از هزار کیلومتر است پرده برداشت.
 
رئیس شورای عالی انقلاب یمن در صفحه مجازی اش نوشت: پهپادی که به آرامکو در ریاض رسید ، پیروزی در جنگ سایبری و نیروی هوایی و پدافند هوایی به شمار می آید و نشان می دهد این عملیات پس از بررسی و مشخص کردن هدف صورت گرفت و بازگشت هواپیماهای شناسایی با اطلاعات و بدون اطلاع رژیم سعودی و حمله مجدد، از هر نظر یک پیروزی است. محمد علی الحوثی افزود: این پیروزی، سلاح بازدارنده ای است که به دیگر تسلیحات نیروهای یمنی اضافه می شود و علاوه بر این توان یمنیها را در ابداع و توسعه با وجود محاصره و تجاوزگری نشان می دهد. الحوثی تاکید کرده: ملت یمن هنوز برگهای زیادی در اختیار دارد. 
 


دیدگاه کاربران

انشاء الله پیروزی یمانی ها ، انشاء الله .