هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 05:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 24 تير 1397 ساعت 12:25
يكشنبه 24 تير 1397 12:24 ساعت
2018-7-15 12:25:13
شناسه خبر : 289697
بیشترین مشکل سازوکارهایی مانند جمنا تاکنون داشته است، اجماع حول اشخاصی مانند باهنر و تصمیم گیری چنین افرادی برای جریان انقلابی است. چهره هایی که اگرچه دست بر قضا و (یا شاید به عمد) سالها در میان اصولگرایان حضور دارند، اما قرابت فکری بیشتری با جریان رقیب و حزب اعتدال و توسعه دارند. قطعا هرگونه تغییری در جهت اصلاح سازوکارهای انتخاباتی در میان جریان انقلابی باید اولویت خود را بر کنارگذاشتن چنین افرادی از مراکز تصمیم گیری باشد. بعد از این است که می توان به شکل گیری وحدتی درست حول محور مردم و انقلاب اسلامی امیدوار شد.
بیشترین مشکل سازوکارهایی مانند جمنا تاکنون داشته است، اجماع حول اشخاصی مانند باهنر و تصمیم گیری چنین افرادی برای جریان انقلابی است. چهره هایی که اگرچه دست بر قضا و (یا شاید به عمد) سالها در میان اصولگرایان حضور دارند، اما قرابت فکری بیشتری با جریان رقیب و حزب اعتدال و توسعه دارند. قطعا هرگونه تغییری در جهت اصلاح سازوکارهای انتخاباتی در میان جریان انقلابی باید اولویت خود را بر کنارگذاشتن چنین افرادی از مراکز تصمیم گیری باشد. بعد از این است که می توان به شکل گیری وحدتی درست حول محور مردم و انقلاب اسلامی امیدوار شد.
گروه سیاسی_رجانیوز: بیش از یک سال تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 باقی مانده است، اما تحرکات برخی از سیاسیون که علاقه زیادی برای تصمیم سازی انتخاباتی دارند، حاکی از برنامه ریزی زودهنگام آنها برای این انتخابت است.
 
به گزارش رجانیوز محمدرضا باهنر عضور شورای مشورتی جمنا و کسی که آنقدر بر قدرت این تشکیلات ایمان داشت که با انتقاد از کسانی که حاضر به حضور در این سازوکار نیستند می گفت «کسانی که می‌خواهند زیرآبی بروند، با یک افت سنگین در انتخابات مواجه خواهند شد و نمی توانند سبد رای جریان را بشکند و خراب کنند»، حالا با انتقاد از این نوزاد ناقص الخلقه می گوید: «اگر جمنا اصلاح نشود مجموعه دیگری جایگزین آن خواهد شد»!
 
جمنا تشکیلاتی بود که از همان روزهای نخستین می شدعاقبت ناکام این نوزاد ناقص الخلقه را پیش بینی کرد. تشکیلاتی که حتی دو نامزد اصلی آن، یعنی رئیسی و قالیباف هم حاضر به حضور رسمی در آن نشدند. اما روز گذشته محمدرضا باهنر با اشاره به نتیجه انتخابات 96 می گوید: «کاندیدای نهایی جمنا توانست نتیجه خوبی کسب کند و اقبال  16میلیونی مردم را به صندوق  رای اصولگرایان  گسیل کند».
 
با این حال باهنر بدون اشاره مشکلات مبنایی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»، مشکلات جمنا را در اعضای تشکیل دهنده ستاد رئیسی دنبال می کند و می گوید: «مجموعه رفتارهای وی [حجت الاسلام رئیسی] به گونه ای بود که بسیاری از مشکلات دولت احمدی نژاد بر سر جمنا آوار شد، به عنوان مثال ستادی که آقای رییسی انتخاب کرد متشکل از نیروهای دولتهای نهم ودهم بود و در این میان افکار عمومی جریان رقیب توانست از این نقطه ضعف به نفع خود بهره برداری کند لذا در شاکله جمنا باید اصلاحات ضروری صورت بگیرد، در غیر این صورت بهتر است ساختاری جدید برای اصولگرایان البته بدون حاشیه های جمنا به وجود بیاید».
 
 فرودین 97: مطمئن بودیم که آقای روحانی رای خواهد آورد
البته پیش تر نیز در فروردین امسال در بخشی از مصاحبه با نشریه مثلث گفته بود: «دولت‌های احمدی‌نژاد روی سر آقای رئیسی آوار شد؛ رای خوب را آقای رئیسی نتوانست جلب کند؛ با محاسبات عمومی تقریبا مطمئن بودیم که آقای روحانی رای خواهد آورد؛ من در جلسات خصوصی از مدت‌ها قبل و حتی در گروه‌های سیاسی مثل جمنا که گاهی در جلسات‌شان شرکت می‌کردم، می‌گفتم که آقای روحانی به احتمال قریب به یقین رای می‌آورد!».
 
اردیبهشت 96: احتمال پیروزی اصولگرایان در مرحله اول وجود دارد
جالب تر اینجاست که همین چهره پنج روز پیش از انتخابات در مصاحبه با تسنیم می گفت: «احتمال پیروزی اصولگرایان در مرحله اول وجود دارد؛ مجموع آرای رئیسی و قالیباف از آرای روحانی و جهانگیری بیشتر است!».
 
برخلاف اظهارات باهنر که امروز معتقد است ستاد انتخابات رئیسی بر سر جمنا آور شد؛ حضور چهره هایی چون او در این تشکیلات، ضربه اصلی را بر بدنه این سازوکار وارد ساخت. چهره هایی که اگرچه به اسم، «اصولگرا» نامیده می شوند، اما بیش از همه‌ی حامیان روحانی، با او هم‌دل و هم راستا هستند.
 
اردیبهشت 95: برجام، بسیاری از مشکلات کنونی کشور را حل کرده است!
به طور مثال باهنر در اردیبهشت 95 با اشاره به تلاش های دولت یازدهم برای رفع تحریم ها و تحقق برجام اشاره كرد و گفت: «زحمات دولت در این زمینه قابل ستایش است زیرا برجام بسیاری از مشكلات كنونی كشور را حل كرده ولی برخی موارد همچنان ادامه دارد كه باید پیگیری شود».
 
مرداد 95: در برجام ضرر نکردیم، سود بردیم
در مرداد 95 باهنر با اشاره به برجام می گوید: «دولت یازدهم دو یا سه برنامه را روی میز گذاشت و آن را دنبال کرد. در موضوع برجام کار خوب و قوی توسط متخصصین صورت گرفت و بحث هایی که در این زمینه مطرح می شود طبیعی است. ما در برجام ضرر نکردیم بلکه سود بردیم اما علاقه داشتیم سود بیشتری ببریم».
 
اردیبهشت 96: با برنامه ریزی های صورت گرفته حداقل 30 درصد تورم کاهش یافت
در اردیبهشت 96 محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حمایت از اقدامات دولت گفت: «زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد کشور تورم 44 درصدی را تجربه می‌کرد اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تورم حداقل 30 درصد کاهش پیدا کرد».
 
اینها تنها نمونه هایی از همصدایی باهنر با روحانی است؛ چهره ای که در ماجرای تصویب برجام نیز نقش آفرینی ویژه ای در مجلس داشت. اگرچه در میان اعضای جمنا چهره های دلسوزی هم یافت می شود، اما تازمانی که تفکراتی مانند باهنر نقش اصلی در تصمیم گیری ها برای جریان انقلاب را داشته باشند، قطعا راه به جایی نخواهند برد. 
 
در مجموع باید گفت که بیشترین مشکل سازوکارهایی مانند جمنا تاکنون داشته است، اجماع حول اشخاصی مانند باهنر و تصمیم گیری چنین افرادی برای جریان انقلابی است. چهره هایی که اگرچه دست بر قضا و (یا شاید به عمد) سالها در میان اصولگرایان حضور دارند، اما قرابت فکری بیشتری با جریان رقیب و حزب اعتدال و توسعه دارند. قطعا هرگونه تغییری در جهت اصلاح سازوکارهای انتخاباتی در میان جریان انقلابی باید اولویت خود را بر کنارگذاشتن چنین افرادی از مراکز تصمیم گیری باشد. بعد از این است که می توان به شکل گیری وحدتی درست حول محور مردم و انقلاب اسلامی امیدوار شد.


دیدگاه کاربران

جناب باهنر خواهش می کنیم قدری استراحت بفرمائید؛ خیلی زحمت کشیدید!!!
بهتر نیست دست از سر اصول واصولگرایی بر دارید؟
یک حزب درست کن به نام مثلا باهنران؛ بهتر نیست؟
شما از همین الان دارید اصول گرایی را به سود خود با نام و با تشکیلات جدیدی مصادره می کنید؛ بعد در صورت شکست خیلی راحت جاخالی می دهید

اصول گرایان از افراد به اصطلاح اصول گرا همیشه ضربه می خورند. آنها در حوزه تصمیم گیری نفوذ کرده و تاکتیک های اصول گرایان را لو می دهند. اصول گرایان باید قبل از جمنا به جمع بندی درباره حل مشکلات کشور برسند. برنامه های پیشران اقتصادی تهیه نمایند. از وعده های عوام فریبانه به شدت پرهیز کنند. در ضمن شورای نگهبان هم به عملکرد خود و پاسخگویی در برابر تأیید صلاحیت برخی ها باید جوابگوی ملت باشد.

سالها بود منتظر بودمیک رسانه حزب اللهی داد بزند که باهنر آن چیزی نیست که نشان می دهد

عااااالی بود...
واقعا بعد از مدت ها تو خبرگزاری های اصولگراها یک مقاله ی انقلابی دیدیم...