هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 08:45
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 28 مرداد 1396 ساعت 20:49
شنبه 28 مرداد 1396 19:57 ساعت
2017-8-19 20:49:13
شناسه خبر : 275217
کودک 3 روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خصوصی ("د") شیراز بستری است؛ 5 بار هزینه معاینه پزشک متخصص می دهند، اما تشخیص بیماری که به کنار، متخصصین محترم حتی متوجه نمی شوند که قلب کودک در سمت راست بدنش قرار دارد. بهتر است گفته شود وقت نگذاشتند که بفهمند. وقتی که پرداختی به پزشک در ایران بر خلاف بسیاری از کشور‌ها، بر اساس تعداد ویزیت است، پزشک کاسبکار وقتی برای مریض نمی گذارد و همواره در تلاش است که تعداد ویزیت شدگان را افزایش دهد تا درآمدش از این هم بیشتر شود.
کودک 3 روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خصوصی ("د") شیراز بستری است؛ 5 بار هزینه معاینه پزشک متخصص می دهند، اما تشخیص بیماری که به کنار، متخصصین محترم حتی متوجه نمی شوند که قلب کودک در سمت راست بدنش قرار دارد. بهتر است گفته شود وقت نگذاشتند که بفهمند. وقتی که پرداختی به پزشک در ایران بر خلاف بسیاری از کشور‌ها، بر اساس تعداد ویزیت است، پزشک کاسبکار وقتی برای مریض نمی گذارد و همواره در تلاش است که تعداد ویزیت شدگان را افزایش دهد تا درآمدش از این هم بیشتر شود.
گروه اجتماعی - رجانیوز: 24 مرداد ماه کودکی از دنیا رفت که علیرغم بستری بودن چندین روزه اش در یکی از گرانترین بیمارستان های خصوصی شیراز (بیمارستان "د") و  بیش از  5 بار معاینه توسط متخصصین اطفال این بیمارستان، گویا صدای قلب کوچکش چک نشده بود تا آنجا که حتی پزشکان، متوجه نشده بودند قلب این کودک در سمت راست بدنش قرار دارد.
 
اشتباه نشود! این کودک 3 بار به وسیله یکی از مشهورترین پزشکان سونوگراف شیراز (دکتر "و، ا")، سونوگرافی شده بود، ولی او یکبار هم درباره عدم سلامت کودک هشدار نداده و متوجه نشده بود که اعضای بدن این کودک برعکس سایرین است. در حالی که تشخیص این موارد از ابتدایی‌ترین اهداف سونوگرافی هست.
 
مادر علی کوچولو داغدار اوست؛ اما این حادثه و حوادث متعدد از این دست، همه ما را داغدار اوضاع نابسامان نظام سلامت کشور می کند. برخی از پزشکان اخلاق حرفه‌ای و حتی انسانی را کنار گذاشته اند درحالی‌که هیچگ‌ونه نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد. از دست این پزشکان سودجو باید به چه کسی شکایت برد، وقتی که سازمانی از خود صنف پزشکان به عنوان مرجع شکایت تعیین شده است؟! تا کی باید مردم علیرغم پرداخت هزینه های نجومی، تماشاگر ازدست رفتن عزیزانشان باشند؟
 
متخصصانی که حتی بیمار را چک نمی کنند
 
به گزارش رجانیوز، داستان علی کوچولو این‌گونه شروع می شود که یک زوج جوان منتظر تولد اولین فرزندشان بودند. علیرغم هزینه ای سنگین پزشکی، از ماه های ابتدایی چکاب‌های سلامت را انجام می دادند که مبدا به نوزادشان که همه زندگی آنهاست آسیبی وارد شود.
 
ساعت 6 بعد از ظهر چهارم مرداد ماه علی کوچولو متولد شد. 12 ساعت بعد از تولد، حال کودک بد شد. پزشک فوق تخصص کودکان به بالین آمد، البته نه برای چک کردن سلامت، بلکه برای کاسبکاری، وگرنه پزشک عمومی هم اولین کاری که می کند چک کردن تنفس و صدای قلب مریض است. دست و پای کودک را بالا می برد و رها می کند و سپس می گوید مشکلی ندارد.، دور سر و قدش را اندازه می گیرد، چشم و گوشش را با چشم معمولی نگاه می کند و می رود. خانواده کودک بعدها متوجه می شوند که متخصص برای همین ویزیت 200 هزار تومن گرفته است.
 
کودک 3 روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خصوصی ("د") شیراز بستری است؛ 5 بار هزینه معاینه پزشک متخصص می دهند، اما تشخیص بیماری که به کنار، متخصصین محترم حتی متوجه نمی شوند که قلب کودک در سمت راست بدنش قرار دارد. بهتر است گفته شود وقت نگذاشتند که بفهمند. وقتی که پرداختی به پزشک در ایران بر خلاف بسیاری از کشور ها، بر اساس تعداد ویزیت است، پزشک کاسبکار وقتی برای مریض نمی گذارد و همواره در تلاش است که تعداد ویزیت شدگان را افزایش دهد تا درآمدش از این هم بیشتر شود. 
 
مدارک نشان می دهد که بعد از سه روز تنها تشخیص متخصصان بیمارستان افت قند و  بیماری زردی بوده است. در حالی که قلب کودک سوراخ بوده همچنین رگ قلبش گرفته بوده. اما کاسبکاران حتی نفهمیده بودند که قلبش کجاست.
 
15 روز بعد از تولد علی کوچولو یک پزشک متعهد گمنام در شهرستان، کودک را ویزیت می کند و تازه خانواده متوجه می شوند که قلب کودک‌شان در سمت راست قرار دارد و مشکل کودک از قلبش است.
 
"گزارش پزشک فوق تخصص نوزادان، دکتر "م.ب" و اعلام طبیعی بودن تمام وضعیت ها از جمله قلب"
 
 
"گزارش متخصص اطفال و اعزام به nicu جهت بستری هیچ اشاره ای به مسئله قلب و قرار داشتن قبل کودک در سمت راست نشده است"
 
 
"تصویر برداری از قفسه سینه یک روز پس از تولد و طبیعی  اعلام شدن  تمامی فاکتورها"
 
پزشکی که به بهانه اورژانسی نبودن تا ایست قلبی علی کوچولو به بالینش نمی‌آید
 
داستان نبود امکانات در شهرستان و شهرستان‌های مجاور طولانی است. به هر حال بعد از سه روز انتظار و خالی نبودن مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان های شیراز، یک تخت در بیمارستان "ن" شیراز خالی می شود. کودک را نیمه شب به صورت اوژانسی با آمبولانس به این بیمارستانمی رسانند تا عملیات اکو انجام شود. اما پزشک  علی کوچولو را اکو نمی کند...صبح،ظهر و غروب تا اینکه علی کوچولو ایست قلبی می کند و با شوک برمی گردد.
 
پرستاران  مدعی هستند که پزشک تشخیص داده بوده است اوضاع علی کوچولو اورژانسی نیست در حالی که پزشک شهرستان می گوید که اورژانسی بودن اوضاع علی کوچولو را اطلاع داده است. پرستاران هم مدعی هستند نمی دانستیم سه روز در شهرستان در حالت اورژانسی منتظر بوده اید.
 
 
"به علت نبود امکانات و خالی نبودن تخت در شیراز ابتدا از شهر الف به ف و سپس بعد از انتظار مجدد به شیراز اعزام شدند. تصویر مربوط به اعزام از شهرستان ف به شیراز"
 
انتقال هوایی دارو به شیراز قطب پزشکی کشور در سال 1396
 
بعد از ایست قلبی کودک و احیا، پزشکان بالاخره قبول می کنند که اوضاع اورژانسی است و عملیات اکو انجام می شود. نتیجه اعلام می شود. قلب کودک سوراخ است و یکی از رگهای قلبش در حال مسدود شدن است. پزشک تشخیص می دهد که داروی پروستاگلای که داروی کمیابی هم نیست برای کودک حیاتی است. اما در کل شهر شیراز و همه بیمارستان های تخصصی آن، این دارو یافت نمی شود که بالاخره توسط بستگان علی کوچولو نیمه شب دارو از داروخانه 13 آبان تهران تهیه می شود و با اولین پرواز به شیراز فرستاده می شود.
 
 
خرید دارو از داروخانه 13 آبان تهران
 
   فاکتور ارسال هوایی دارو به شیراز
 
تأخیر در عمل و خداحافظ علی کوچولو
 
صبح 23 مرداد دکتر متخصص برای معالجه علی کوچولو دستور آنژیوگرافی در روز بعد را صادر می‌کند، نیمه شب اما کودک برای دومین بار ایست قلبی می کند و دوباره بر می‌گردد. پزشکان تشخیص می دهند که در این وضعیت به علت ناپایداری سیستم قلبی امکان عمل قلب وجود ندارد. این را البته حمل به صحت می کنیم و نه اینکه از انجام عمل سخت طفره رفته‌اند. به هرحال علی کوچولو امید دل مادر و پدرش 24 ام مرداد ماه از دنیا رفت. شاید اگر سونوگراف به تصاویر دقت می کرد، پزشک متخصص اطفال وظیفه خود را درست انجام می داد یا اینکه در اکو کردن علی کوچولو این همه تأخیر به وجود نمی آمد، ماجرا نوعی دیگر رقم می‌خورد.
 
 
"گزارش فوت و اعلام اینکه قلب کودک در سمت راست قرار داشته است"
 
تعارض منافع در نظام سلامت
 
هرچند هنوز هستند پزشکان متعهدی که به دنبال تسکین آمال مردم باشند ولی نظام سلامت نیازمند وزیر و برنامه ریزانی است که حافظ منافع مردم باشند نه اینکه خود پزشک و در تصمیم گیری ذی نفع باشند. اصلی که در اکثر کشور های جهان مراعات می شود. چه عاملی  باعث شده است که علیرغم رغبت اکثر دانش آموزان به شغل پزشکی سرانه پزشک متخصص در ایران کم باشد و چه عواملی باعث شده که برخی پزشکان که از اخلاق حرفه ای و انسانی بویی نبرده اند، علیرغم حقوق نجومی، بدون هیچ هراسی در انجام وظایف بدیهی خود کوتاهی کنند. علی کوچولو دیگر برنمی‌گردد، ولی باید امیدوار بود تا دیگر اتفاق‌های مشابه برای هیچ مادری تکرار نشود.
 
لازم به ذکر است نام بیمارستان‌ها و تمامی پزشکان نزد رجانیوز محفوظ است و در صورت لزوم منتشر می‌شود. 


دیدگاه کاربران

واقعا جای تاسف داره خدا به پدر ومادر علی صبر بده

اتفاق مشابهی چند روز قبل در بیمارستان نطنز اتفاق میافتد که دختر کوچکی که یک هفته از تولدش میگذرد بخاطر زردی بستری میشود این کودک سه روز بستری است پزشک متخصص هر بار که مراجعه میکند با اعتراض مادر بخاطر ضعیفتر شدن نوزاد روبرو میشود ولی جواب میشنود که به خاطر زردی است(زردی را 15 تشخیص میدهند) بعد از سه روز میگویند که باید اعزام شود به کاشان وقتی به بیمارستان کاشان میرسد پزشکان تشخیص میدهند بدلیل افت شدید قند(5)کودک بشدت ضعیف شده و دچار ایست قلبی شده است

ای کاش چند نفر از این پزشکانی که در حق مریض کوتاهی می کنند محاکمه و از کار برکنار شوند تا عبرت سایرین شود و این همه جوان مملکت برای این شغل که به نوبه خودش خیلی با ارزش و مقدس هم هست سرو دست نشکنند.

در خصوص این موضوع باید بگویم سیستم بهداشتی پزشک سالار کشور همه مردم را مثل علی کوچولو نگاه میکنند همه مردم کرفتار جیب پزشکان شدن وقتی تو جامعه پزشکی تجارت باشد جان ادم چه معنی داره اینم از طرح تحول سلامت که حقوق پزشک رو نجومی افزایش میده

بسیار تاسف برانگیز ونا امید کننده بود...اما قصه علی کوچولو تکرار زیادی دارد...پزشکی رو میشناسم که حتی یک انسداد روده رو در نوزاد 11 ماهه تشخیص نداد که در نهایت منجر به فوت نوزاد شد ومادرش مثل مادر علی داغدار است........اما هیچ عدالتی وجود ندارد که به آن پناه برد.......خدا نگذرد از سودجویانی که فقط به فکر پرکردن جیبشان هستند که البته وقطعا نمیگذرد.....وای بر آنان در یوم الحساب

سلام. انالله ونا الیه راجعون. خدایا تو این مملکت چه خبره .

بارهای بار روزنامه نگاران می نویسند افشا میکنند ولی کی این مشکلات حل خواهد شد نمیدانم تا کی بالا بردن تعرفه پزشکان ادامه خواهد یافت پزشک کیست با این همه نفوذ وقدرت کی ساختار تغییر خواهد کرد .

رجانیوز

چرا متن تون فقط احساسی هست وگرنه این بچه دچار سندرم آیزن منگر و محکوم به مرگ بوده است، پزشکان خدا نیستند ولی شما هم از چشمم افتادید

احتمالا در چیزهایی که در مورد دولت و برجام هم می نویسید همینجوری بی پایه و بدون دانستن شرایط هست

فرضا ثانیه اول تشخیص می دادند قلبش سمت راسته، آیا می تونستن نجاتش بدن؟؟ من می‌دونم که نمی توانند جریان خونی که از قلب این کوچولو خارج می شده جریان خون سیاهرگی و با اکسیژن کم هست، فشار قلب بالا و در نتیجه نارسایی قلبی تنفسی و مرگ....

واقعاً امثال شما تهوع آور هستند، تو این خبر تأسف بار هم دنبال حمایت کردن از برجام هستید، متوهم بیچاره.