هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 31 مرداد 1396
ساعت 02:36
به روز شده در :

 

 

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 29 فروردين 1396 ساعت 08:40 2017-4-18 08:40:41
شناسه خبر : 269434
روزنامه‌های حامی دولت بالاتفاق افتتاح چند پروژه در پارس‌جنوبی را تبدیل به تیتر اول خود کردند اما جز یکی از آنها توضیح نداد که اصل این پروژه در دولت قبل شروع شده و 80 تا 90 درصد آن قبلا اجرایی شده است.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت تیترهای اول خود را در کنار عکس افتتاح آقای روحانی  به این عناوین اختصاص دادند:

- شهروند: پیروزی عسلویه
- ایران: بزرگ‌ترین افتتاح تاریخ ایران/ نقطه عطف صنعت 120 ساله نفت
- فرهیختگان: افتتاح 6 فاز پارس‌جنوبی
- وقایع‌اتفاقیه: یک قاب تاریخی- قطر را گرفتیم.
- اعتماد: روز افتخار ایرانیان
- آرمان: رستگاری در پارس‌جنوبی
- مردم‌سالاری: ایران در برداشت از میدان مشترک گازی، از قطر جلو افتاد
- جمهوری اسلامی: ایران در پارس جنوبی از قطر پیش افتاد
- اطلاعات: بهره‌برداری از پروژه‌ عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در پارس‌جنوبی
- و...

اما در میان همه این روزنامه‌ها تنها روزنامه آرمان بود که در لابلای گزارش خود در صفحه داخلی اذعان کرد آغاز عملیات فاز 12 در سال 87، فاز 13 در سال 89، فاز 15 و 16 در سال 86، فاز 17 و 18 در سال 86 و فاز 22 تا 24 در خرداد 89 بوده است.

این روزنامه نوشت: حدود 18 میلیارد دلار برای انجام این پروژه‌‌ها سرمایه‌گذاری انجام شده که عموما این سرمایه از صندوق توسعه ملی اخذ شده است. بدهی 58 میلیارد دلاری وزارت نفت هم بیشتر به دلیل همین منابعی است که برای توسعه فازهای پارس‌جنوبی گرفته است. 10 میلیارد دلار در دولت قبل هزینه شد و هشت میلیارد دلار در دولت یازدهم.  گفته می‌شود 80 تا 90 درصد اغلب این فازها در دولت سابق انجام گرفته است. دولت یازدهم در سال 92 سرکار آمده است.


 

 

 

 

دروپال طراحی سایت آموزش مجازی lms